GRAFISK PRODUKTION

Därför litar varumärken och konsumenter mer på tryck än det digitala

Stick ut från mängden och få ditt företag att växa med nya funktioner för digitaltryck

LADDA NER GUIDE

Den kreativa branschen idag och i framtiden

Den europeiska kreativa ekonomin tjänar 535,9 miljarder euro per år – ta din andel genom att frigöra nya digitala utskriftsströmmar.

Ladda ner en guide

Bright blue, pink, yellow and black paint being thrown against a blue background

Tryckt marknadsföring – kalla fakta

Det digitala har onekligen revolutionerat marknadsföringsbranschen, men med dagliga digitala skandaler återgår varumärken och konsumenter till tryck – här är uppgifterna som bevisar varför:

  • 60 % av all adresserad post öppnas omedelbart
  • 20 % av adresserad post öppnas inom 28 dagar
  • Människor tittar på adresserad post i genomsnitt 4,2 gånger

Årsrapport om direktutskick från JICMAIL (Joint Industry Committee) 2018


Tryckt marknadsföring är långt ifrån att halka efter då den fortfarande är en viktig kanal för att nå ut till målgrupper och den fortsätter att prestera:

  • 79 % av människorna säger att de fortfarande läser papperstidningar och 82 % läser tidskrifter av papper
  • Annonser i tidskrifter av papper är roligare än online – 32 % v 26 %
  • Kantars undersökning ”Lita på nyheter” 2017 upptäckte också att 72 % av människorna gav tidskrifter av papper positiva betyg vad gäller tillit

Graphicarts Promotion Video Still

Tekniken ändrar människors sätt att skapa. Canon och Microsoft samarbetade på 2017 D&AD Festival för att visa hur intuitiv teknik och taktil utskrift kan främja kreativitet och föra människor närmare deras jobb.

Titta på en video

Utskrift bygger på tillit i en digital värld skakad av skandaler

Utifrån branschens uppgifter står det klart att tryckt marknadsföring fortfarande är flexibel, även i denna digitala era. Varför litar konsumenter mer på utskrifter och hur kan tryckerier dra nytta av det för att bredda sitt tryckutbud?

Ashley Norris, innehållskonsult på Content Marketing Association, säger: ”Tryckt innehåll har en beständighet och trovärdighet som det digitala inte alltid uppbringar. För annonsörer är det fortfarande väldigt viktigt att förknippas med det förstklassiga innehållet.”

DMA upptäckte att ”56 % av människorna tycker att tryckt marknadsföring är den pålitligaste kommunikationsformen.” ”Traditionellt tryckmaterial ger konsumenter en personlig upplevelse – något fysisk att interagera med, att ta med sig och gå tillbaka till för det egna nöjets skull”, sa Rachel Aldighieri, MD på DMA.

”Det stöds av upptäckterna i JICMAIL:s årsrapport, vilket representerar hur stort förtroende konsumenter fortfarande har för tryckmaterial. Den personliga kontakten som det kan skapa är något som marknadsförare inte bör bortse från.”

Påtaglighet och tillit går hand i hand för tryckt marknadsföring. Det är något som det digitala absolut inte kan erbjuda och det ger tryckerier en riktig möjlighet att tillhandahålla företagskunder med kraftfullt märkt innehåll. Genom taktil och kreativ utskrift kan engångsmaterial bli effektivt och intressant marknadsföringsmaterial.

Tryckt innehåll har en beständighet och trovärdighet som det digitala inte alltid uppbringar.

Ashley Norris – innehållskonsult, Content Marketing Association
Girl in red check shirt and man in blue t-shirt working at a digital printer with colour charts and ink on the back wall

Tryck är dött, länge leve digitaltryck

Ingen sa att tryck och det digitala skulle utesluta varandra. Faktum är att de utgör ett formidabelt team, särskilt för utskriftslösningar för företag. Det digitala kan hjälpa till att göra tryck snabbare, smidigare och enklare att hantera, medan tryck kan ge det digitala allt som kommer efter många år av beprövad autenticitet.
Ashley Norris säger: ”De bästa kampanjerna täcker alla typer av media. Jag skulle vilja se mer integrerade kampanjer, till exempel där tryckta annonser har avancerade fotografier och längre innehåll, vilket sedan levereras i mindre delar på digitala kanaler.
”Några av medlemmarna i CMA (Content Marketing Association) gör ett fantastiskt arbete på det här sättet.”

Upptäck hur du kan framtidssäkra din verksamhet med otroliga nya möjligheter för utskriftslösningar

Relaterade lösningar

Utforska mer


Upptäck hur digitala utskriftslösningar kan hjälpa dig att ligga steget före konkurrenterna


PRATA MED VÅRT TEAM
  • Canon
  • Företag
  • ...
  • Varumärken och konsumenter tar sig an digitaltryck