Erövra omvärlden med nya tillämpningar
Utöka verksamhetens mångsidighet, öka produktiviteten och reagera på marknadens efterfrågan med utskriftsteknik för utomhusskyltar.
Stick ut från mängden och få ditt företag att växa med nya funktioner för digitaltryck
Den europeiska kreativa ekonomin tjänar 535,9 miljarder euro per år – ta din andel genom att frigöra nya digitala utskriftsströmmar.
Det digitala har onekligen revolutionerat marknadsföringsbranschen, men med dagliga digitala skandaler återgår varumärken och konsumenter till tryck – här är uppgifterna som bevisar varför:
Tryckt marknadsföring är långt ifrån att halka efter då den fortfarande är en viktig kanal för att nå ut till målgrupper och den fortsätter att prestera:
Tekniken ändrar människors sätt att skapa. Canon och Microsoft samarbetade på 2017 D&AD Festival för att visa hur intuitiv teknik och taktil utskrift kan främja kreativitet och föra människor närmare deras jobb.
Utifrån branschens uppgifter står det klart att tryckt marknadsföring fortfarande är flexibel, även i denna digitala era. Varför litar konsumenter mer på utskrifter och hur kan tryckerier dra nytta av det för att bredda sitt tryckutbud?
Ashley Norris, innehållskonsult på Content Marketing Association, säger: ”Tryckt innehåll har en beständighet och trovärdighet som det digitala inte alltid uppbringar. För annonsörer är det fortfarande väldigt viktigt att förknippas med det förstklassiga innehållet.”
DMA upptäckte att ”56 % av människorna tycker att tryckt marknadsföring är den pålitligaste kommunikationsformen.” ”Traditionellt tryckmaterial ger konsumenter en personlig upplevelse – något fysisk att interagera med, att ta med sig och gå tillbaka till för det egna nöjets skull”, sa Rachel Aldighieri, MD på DMA.
”Det stöds av upptäckterna i JICMAIL:s årsrapport, vilket representerar hur stort förtroende konsumenter fortfarande har för tryckmaterial. Den personliga kontakten som det kan skapa är något som marknadsförare inte bör bortse från.”
Påtaglighet och tillit går hand i hand för tryckt marknadsföring. Det är något som det digitala absolut inte kan erbjuda och det ger tryckerier en riktig möjlighet att tillhandahålla företagskunder med kraftfullt märkt innehåll. Genom taktil och kreativ utskrift kan engångsmaterial bli effektivt och intressant marknadsföringsmaterial.
Ashley Norris – innehållskonsult, Content Marketing AssociationTryckt innehåll har en beständighet och trovärdighet som det digitala inte alltid uppbringar.
Ingen sa att tryck och det digitala skulle utesluta varandra. Faktum är att de utgör ett formidabelt team, särskilt för utskriftslösningar för företag. Det digitala kan hjälpa till att göra tryck snabbare, smidigare och enklare att hantera, medan tryck kan ge det digitala allt som kommer efter många år av beprövad autenticitet.
Ashley Norris säger: ”De bästa kampanjerna täcker alla typer av media. Jag skulle vilja se mer integrerade kampanjer, till exempel där tryckta annonser har avancerade fotografier och längre innehåll, vilket sedan levereras i mindre delar på digitala kanaler.
”Några av medlemmarna i CMA (Content Marketing Association) gör ett fantastiskt arbete på det här sättet.”
Utöka verksamhetens mångsidighet, öka produktiviteten och reagera på marknadens efterfrågan med utskriftsteknik för utomhusskyltar.
Erbjud enastående flexibilitet och effektivitet från utskriftsteknik för POS och affischer som kan maximera dina affärsmöjligheter.
Den senaste vågen influenser på sociala medier stöder återuppvaknandet av tryckpublicering – träffa ”bookstagrammers”.
Se hur en del tapettillverkare sätter sina egna trender genom att driva revolutionen för digitalt utskriven tapet.