Nytolkning av HR för en digital värld
Det är arbetsamt att bearbeta personaldokument för hand – och kostar därför både tid och pengar. Digitalisering av HR visar styrkan i att gå över till papperslöst
Endast 38 % av de traditionella företagen har en digital strategi. Ta reda på hur du kan börja din resa idag
Digital transformation är fortfarande ett hett ämne. Sökningar på det begreppet har ökat med över 30 % bara i år. De globala utgifterna antas nå 1,7 biljoner (tusen miljarder) dollar vid slutet av år 2019. IDG:s State of Digital Business Transformation 2018 har upptäckt att samtidigt som 95 % av de nya företagen har digitala affärsplaner, så sjunker siffrorna till 87 % för de traditionella företagen som grundades för minst 50 år sedan. Dessutom har endast 38 % av de här traditionella företagen faktiskt anammat en digital strategi, vilket visar att det är en stor utmaning för större företag att genomföra detta.
För framgångsrika organisationer är förändring inte något ovanligt. Företag har genomgått betydande förändringar de senaste decennierna, från det tidiga uppsvinget för hemsidor till e-handelns uppkomst. Hur ska då företag ta sig an nästa stora utmaning, den digitala transformation?
Alla förändringar medför utmaningar, men att hantera övergångar är också en specialisering. Att konsolidera omedelbara affärsbehov – som drivs av kundefterfrågan och interna intressenter med långsiktiga affärsambitioner – är nyckeln till en lyckad affärstransformation.
Affärsintentioner kanske inte omedelbart innebär digital förändring på grossistnivå. Önskemål om digital översyn skulle kunna ge ett orimligt tryck på företag att automatisera hela affärsprocesser som en del av ett projekt. Den här metoden leder sannolikt till kostsamma och tidskrävande projekt som inte ger det förväntade resultatet.
Nå framgång med digital transformation genom att identifiera var den digitala förändringen kan ha största kortsiktiga inverkan för att lägga grunden för bättre sammanlänkning och långsiktig automatisering.
Alla företagsavdelningar vill ha de framsteg som digital teknik utlovar. Från digital transformation för HR till marknadsföringstransformation – det finns möjligheter överallt. Men allt måste inte hända på en gång – ett misstag som alltför många företag begår.
Alla processer drar i slutänden nytta av digitaliserad automatisering vid något tillfälle. Men att se över ett helt företag innebär förändringar som kan leda till förluster i företagets prestation på kort sikt. Digital transformation bör endast förbättra hur ett arbetsflöde fungerar, optimera befintliga processer, förbättra kundupplevelsen eller öka den interna effektiviteten. Den bör även vara en del av en långsiktig strategi för att möjliggöra digital förändring på grossistnivå, samtidigt som den anammar hybridnaturen i moderna arbetsmiljöer och arbetar med den digitala och analoga blandning som finns idag.
Det innebär att man använder en stegvis metod för att omvandla IT-funktioner – och att inte leta efter omedelbara åtgärder för varje utmaning i en organisation. Företagen behöver alltså inte känna sig stressade att genomföra en total förändring, utan bör planera hur de kan implementera olika arbetssätt.
Digital transformation kan då möjliggöra och hjälpa organisationer att automatisera och digitalisera nyckelprocesser, samtidigt som det förbättrar resultaten av icke-digitala arbetsflöden. Självklart fortsätter utvecklingen och det digitala blir till slut det vanliga arbetssättet. Men idag, år 2018, fortsätter helt enkelt dessa trådar att kopplas ihop på ett sätt som sakta men säkert förbättrar kund- och personalupplevelsen, och möjliggör för företag att lättare kunna undvika avbrott samtidigt som de skapar värde snabbare och mer effektivt.
Det är arbetsamt att bearbeta personaldokument för hand – och kostar därför både tid och pengar. Digitalisering av HR visar styrkan i att gå över till papperslöst
Tjänster för kundkommunikation – så utvecklar du kommunikationen med kunder
Hur kan ett företag vara realistiskt vad gäller digital transformation och samtidigt undvika besvikelse?
Vilket inflytande har de här trenderna på arbetsplatsens informationshantering?
Företag som börjar resan med hanterbara steg genom att prioritera processer för digitalisering kan skörda vinsterna mer effektivt.
Så här vill digital transformation ge en relevant, engagerande kundupplevelse i en snabbt föränderlig värld