Maximera vinst från marknadstrender
Utskriftsteknik för inredning som ger dig friheten och flexibiliteten att möta kundefterfrågan.
Visa designers vad digital utskrift kan göra och öppna en ny värld av möjligheter med utskrift
Den globala marknaden för heminredning förväntas tjäna 644 miljarder dollar till 2020. Är du redo för digitaltrycksrevolutionen?
Till skillnad från andra branscher har inte tapeter blivit fullständigt slukad av tekniken digitaltryck. Men med förändringens allt snabbare vindar är det bara en tidsfråga innan någon annan kommer ikapp de nya utskriftssätten.
Med så mycket arv och tradition i tapetutskrift kan steget mot det digitala vara ett modigt drag. Fortsätt att läsa för att ta reda på hur två tryckare har tagit sig an utmaningen att skriva ut digitala tapeter och redan ökar farten mot branschens framtid.
Digitaltryck innebär att tapeter kan vara precis som du vill att de ska vara – det finns inga begränsningar. #UNLEASHPRINT med ColorWave och förvandla enkla sovrumsväggar till unika, personligt anpassade designer.
WallVision grundades i Borås, Sverige 1905 och leder nu varumärken som Cole & Son, Mr Perswall (ett svenskt varumärke med enbart digital utskrift) och Wall and Deco (ett exklusivt italienskt varumärke för digitalt utskrivna väggbeklädnader).
Fredrik Larsson, anläggningschef på WallVision, säger: ”Vi har en lång historia inom tapetdesign med våra varumärken, men vi utvecklar även ständigt nya designer och möjligheter. Vi kan trycka med nästan alla tekniker som finns inom tapetbranschen, från 1800-talets yttapet till de senaste maskinerna för digitaltryck.
Richard Capp, en av grundarna av Milton & KingDigital produktion har en positiv inverkan på en gammal marknad genom att ta in nya designers, köpare och en ny era!
Mr Perswall grundades genom önskan att trycka tapet i små serier. När produktionen var igång hade varumärket inga problem med att hitta designers för sin anpassade tapetutskrift – många tyckte att det var otroligt spännande att kunna uttrycka sin kreativitet genom storskaliga designer istället för små, repetitiva mönster.
”Digital utskrift har utmanat, och fortsätter att utmana, våra traditionella färdigheter inom utskrift och vår uppfattning om hur tapeter säljs”, säger Fredrik.
”Jag tror att konsumenter vill uppleva skönheten i innovativ design. Digitaltryck erbjuder en underbar möjlighet att ta fram designer som går utanför de begränsade gränserna för analoga tryckvalsar, vilket ökar intresset för en tidigare gammaldags produkt.”
För Milton & King handlar allt om att anamma tekniken och de påstår sig ”bryta ny mark i en helt ny era av väggbeklädnader”. Deras moderna tillverkningsmetoder använder digitala design- och produktionstekniker, profiler på sociala medier och våra prover online.
Richard Capp, en av grundarna av Milton & King, säger: ”Samtidigt som vi alla delar den romantiska bilden av tapeter produceras allt från Milton & King på en digital tryckpress.
”Det digitala tillåter nya designer att träda in på marknaden, undvika höga startkostnader och marknadsföra sig själva globalt som ett tapettryckeri. Vi har inte sett att det digitala har påverkat marknaden än, […] men i takt med att företag investerar mer i kommersiellt gångbara maskiner för tapet kommer vi att se en stor skillnad inom tapet.”
Milton & King älskar att utforska designtrender och testa nya tekniker. Som relativa nykomlingar i branschen inspirerar deras entusiasm för det nya både designers och konsumenter. Richard tror att framtiden är ljus för digital tapetutskrift: ”Jag tror att digital produktion har en positiv inverkan på en gammal marknad – det för in en ny era! Det är en spännande tid att arbeta med tapet!”
Utskriftsteknik för inredning som ger dig friheten och flexibiliteten att möta kundefterfrågan.
Behåll konkurrenskraften genom att investera i flexibel teknik som gör att du kan skriva ut på nästan vad som helst
Upptäck hur digitala sekretesskandaler får konsumenter att återgå till pålitlig tryck.
Den senaste vågen influenser på sociala medier stöder återuppvaknandet av tryckpublicering – träffa ”bookstagrammers”.