Utforska hur data och digitaltryck tillför mervärde till varandra
Det handlar inte om hur mycket data du har, utan vad du gör med dem.
Data har ofta kallats för det nya guldet, men data som samlas in separat och inte används i sitt sammanhang har ett begränsat värde. Precis som guld måste data filtreras, förfinas och formas smart för att frigöra dess hela värde.
Till skillnad från guld, som är ovanligt att hitta, finns data överallt. Problemet för både marknadsförare och konsumenter är att det finns för mycket och i många digitala kanaler har vi redan nått en överbelastning av data eller information.
Det skapar en möjlighet för tryck, den mest betrodda formen av kommunikation vi har i dag och som kan anpassas och manipuleras precis som onlineinnehåll, men som är påtaglig, hållbar och kan påverka sinnena i större utsträckning än bara ord och bilder på en webbsida eller i ett e-postmeddelande.
Onlineanpassning håller inte måttet i många avseenden, till exempel vad gäller intryck, förtroende och kostnadseffektivitet för att bara nämna några, men när den på ett smart sätt kombineras med tryck kan resultatet bli mycket bättre.
Hämta vår rapport i dag och lär dig teknikerna för att hantera digital överbelastning och trötthet, med exempel på hur tryckerier i dag har driftsatt de här taktikerna för att hjälpa kunderna och samtidigt generera lönsamma nya tryckvolymer.