När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen.
Om du har angett fel information får du även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det enklaste och snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på ditt konto.
För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia på kvittot där betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer finns angivna.
För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia på orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.
Serienumret finns på själva Canon-produkten. Se vår serienummerguide för att få hjälp med att hitta ditt serienummer. Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk.
Du måste använda samma e-postadress för registreringen av ett objektiv som du använde vid registreringen av din kamera.
Då kommer vi att hitta ditt köp och koppla det till köpet av objektivet.
Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar.
Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.
Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.