boy-and-girl-looking-at-laptop_New.jpg

Vanliga frågor

När får jag tillbaka pengarna?

Canon har som mål att göra en banköverföring inom 28 dagar från att en giltig begäran om att få pengar tillbaka inkommit, INTE inom 28 dagar från inköpsdatumet. Om information som ska medfölja begäran om att få pengar tillbaka saknas eller är felaktig fördröjer detta processen då banköverföringen görs 28 dagar efter att all korrekt information inkommit. Observera att vi inte kan ta något ansvar för återförsäljare/säljare som talat om för kunderna när banköverföringen sker.

Hur vet jag om mitt anspråk fördröjs på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.

Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.

Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?

När din begäran har godkänts får du ett e-postmeddelande med förväntat datum för när betalningen kommer att överföras till det bankkonto som du har uppgett.

Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?

Kampanjen betalas ut av vår samarbetspartner Sales Promotion och därför är det Sales Promotion och inte Canons namn som kommer att anges i betalningsinformationen.

Jag betalade för min produkt med kreditkort så varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?

Utbetalningarna för kampanjen kan för närvarande bara genomföras med en banköverföring till det bankkonto som du uppgav vid registreringen.

Vad gör jag om någon av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag vill uppdatera dem?

Du kan på ett säkert sätt uppdatera dina bankuppgifter när som helst via vårt online-system med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig. Detta är det säkraste sättet att uppdatera uppgifterna. Om datumet för utbetalning är nära förestående bör du också kontakta oss via telefon för att säkerställa att betalningen inte går till det tidigare registrerade kontot.

Jag har beställt en Canon-produkt inom kampanjperioden men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän efter den sista kampanjdagen. Kan jag ansöka om pengar tillbaka ändå?

Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, så du kan skicka in dina dokument.

Vad accepteras som inköpsbevis?

För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia på kvittot där betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer finns angivna.

För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia på orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.

Vad menar ni med "betalningsalternativ" på anspråksformuläret online?

Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.

Var finns produktens serienummer?

BESÖK DEN HÄR LÄNKEN [http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/] för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.

Varför kändes inte min e-postadress igen när jag registrerade ett objektiv för att få pengar tillbaka?

Du måste använda SAMMA e-postadress för registreringen av objektiv som du använder vid registreringen av din kamera när du köper från kampanjlistan.

Då kommer vi att hitta ditt köp och koppla samman köpet av objektiv och kamera.

Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?

Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar.

Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.

Vad händer om min bank tar ut en avgift av mig för överföringen av pengarna som jag får tillbaka?

Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.