Håll varje bild levande


Köp en av de utvalda Canon Cinema EOS-kamerorna och få upp till 2800 kr tillbaka vid köp av utvalda objektiv

Erbjudandet är begränsat till ett objektiv per kund.

Var hittar jag en återförsäljare?

Hitta din närmaste återförsäljare här

Vanliga frågor

F: När får jag tillbaka pengarna?

Canon har som mål att göra en banköverföring inom 28 dagar från att en giltig begäran om att få pengar tillbaka inkommit, INTE inom 28 dagar från inköpsdatumet. Om information som ska medfölja begäran om att få pengar tillbaka saknas eller är felaktig fördröjer detta processen då banköverföringen görs 28 dagar efter att all korrekt information inkommit. Observera att vi inte kan ta något ansvar för återförsäljare/säljare som talat om för kunderna när banköverföringen sker.


F: Hur ska jag veta om min begäran försenas på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.


F: Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.


F: Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?


När din begäran har godkänts får du ett e-postmeddelande med förväntat datum för när betalningen kommer att överföras till det bankkonto som du har uppgett.


Q: Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?


Kampanjen betalas ut av vår samarbetspartner Sales Promotion och därför är det Sales Promotion och inte Canons namn som kommer att anges i betalningsinformationen.


F: Jag betalade för min produkt med kreditkort så varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?


Utbetalningarna för kampanjen kan för närvarande bara genomföras med en banköverföring till det bankkonto som du uppgav vid registreringen.


F: Vad gör jag om någon av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag vill uppdatera dem?


Du kan på ett säkert sätt uppdatera dina bankuppgifter när som helst via vårt online-system med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig. Detta är det säkraste sättet att uppdatera uppgifterna. Om datumet för utbetalning är nära förestående bör du också kontakta oss via telefon för att säkerställa att betalningen inte går till det tidigare registrerade kontot.


Q: Hur säkerställer ni att det är säkert för mig att ange mina bankkontouppgifter online för Canons kampanj för pengar tillbaka?


Vår webbplats skyddas av RapidSSL.


F: Vad är SSL?


Secure Sockets Layer (SSL) är ett protokoll som möjliggör datakryptering på nätet som hjälper webbplatsanvändare att bekräfta vem som äger webbplatsen. SSL används oftast för att skydda kommunikation mellan webbläsare och servrar. Det används dock i allt högre grad för kommunikation mellan olika servrar och för webbaserade tillämpningar.


F: Hur kan webbplatsbesökare veta om en webbplats använder SSL?


När en webbläsare ansluter till en säker webbplats hämtar den webbplatsens SSL-certifikat och kontrollerar att det inte har löpt ut, att det har utfärdats av en certifikatutfärdare som webbläsaren litar på och att det används av den webbplats som det har utfärdats för. Om webbplatsen inte klarar en av dessa kontroller visas en varning för slutanvändaren i webbläsaren. Om kontrollerna genomförs med lyckat resultat finns det ett antal säkerhetsindikatorer inbyggda i moderna webbläsare som indikerar att SSL används.
•    Början av URL- eller webbadressen ändras från http:// till https://.
•    Ett hänglås i webbläsarfönstret ändras från upplåst till låst.
•    Adressfältet blir grönt och webbplatsägarens namn visas vid anslutning till en webbplats som skyddas av ett Extended Validation SSL-certifikat.
Dessutom kan ett förtroendemärke som webbplatssigillet RapidSSL läggas till på sidorna på en säker webbplats.


F: Jag har beställt en Canon-produkt inom kampanjperioden men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän efter den sista kampanjdagen. Kan jag ansöka om pengar tillbaka ändå?

Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, då du kan skicka in dina dokument.


F: Jag kände inte till denna kampanj och köpte en produkt några veckor innan/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna att jag får pengar tillbaka för mitt inköp?

Vi ber om ursäkt för att du råkat ut för detta, men du kan endast ansöka om kampanjen om produkten köpts inom de datum som anges i villkoren.


F: Vad accepteras som inköpsbevis?

För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia på kvittot där betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer finns angivna.
För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia på orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.


F: Vilka transaktioner/produkter omfattas inte av kampanjen för pengar tillbaka?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1.Produkter som inte ingår i kampanjen (HÄR visas en fullständig lista över kampanjprodukterna)
2.Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3.Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).
 

F: Vad menas med ”betalningsalternativ” på ansökningsblanketten på internet?

Det här avser hur du ursprungligen köpte produkten.
 

F: Var finns produktens serienummer?

BESÖK DEN HÄR LÄNKEN [http://www.canon.se/support/consumer_products/where_to_find_your_serial_number/] för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.


faq.jpg 

F: Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

Observera att inloggningsuppgifterna är skiftlägeskänsliga så kontrollera att du anger dem exakt (med versaler/gemener).
 
För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig en tid nu och det fungerar inte
– Jag får hela tiden meddelanden om att jag inte är behörig
– Jag har försökt skicka formuläret på nytt men det fungerar inte.

I de FLESTA fall beror det på enheten som du försöker att öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel med webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig ett svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på nummer +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är akut eller besöka Canons supportsida.


F: Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?

Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar.
Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.


F: Vad händer om min bank tar ut en avgift av mig för överföringen av pengarna som jag får tillbaka?

Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.


F: Vad händer om jag inte kan registrera mig för pengar tillbaka online?

Om du inte kan använda onlineregistreringen och onlineformuläret kontaktar du Canons kundtjänst +44 (0) 207 660 0186 för att beställa pappersvarianten av registreringsformuläret.


F: Vilka återförsäljare deltar i denna kampanj? Var kan jag köpa en kamera?

Besök vår var köper jag-sektion.

VILLKOR FÖR CANON CINEMA EOS ÅTERBETALNINGSKAMPANJ

1. KAMPANJENS UPPHOVSMAN

Kampanjens upphovsman är Canon Europa N.V. med den registrerade adressen Bovenkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Nederländerna (”Canon”).

2. OM KAMPANJEN

2.1. Deltagare

2.1.1. Alla deltagare måste vara över 18 år.


Distributörer och återförsäljare omfattas inte av kampanjen och får inte delta å sina kunders vägnar.

2.1.2. Alla deltagare anses ha gett sitt medgivande till att vara bundna av dessa villkor.


2.2. Kampanjprodukter, geografisk utsträckning och tidsperioder


2.2.1. Den här kampanjen är endast tillgänglig vid köp av en Cinema EOS C100-, C100 Mark II-, C300-, C300 Mark II- eller C500-kamera och något av de utvalda objektiven nedan (kollektivt "Kampanjprodukter"):


Objektivprodukt som ingår i kampanjen

Tillämpligt återbetalningsbelopp

EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
1400 kr
EF 24-70mm f/4L IS USM
1400 kr
EF 50mm f/1.2L USM
1400 kr
EF 24mm f/1.4L II USM
1900 kr
EF 16–35 mm f/4L IS USM
1400 kr
EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
2800 kr
EF 24-70mm f/2.8L II USM
2800 kr
EF 85mm f/1.2L II USM
2400 kr
EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
2800 kr


2.2.2. Kvalificeringstid för köp av kampanjprodukter är mellan 1 november och 30 juni 2016 (”Kampanjperiod").

2.2.3. Alla kampanjprodukter måste köpas från återförsäljare i Danmark, Finland, Norge eller Sverige, eller från en Internet-butik med en domän eller en registrerad företagsadress i något av länderna ovan (”Kampanjområde”).

2.2.4. Deltagare som har köpt EN Cinema EOS C100-, C100 Mark II-, C300-, C300 Mark II- eller C500-kamera kan få pengar tillbaka för ETT köpt objektiv. Erbjudandet kan inte kombineras med andra erbjudanden.


Företag eller privatpersoner som köper fler än tio kampanjprodukter under kampanjens giltighetsperiod får INTE delta i den här kampanjen.


2.2.5. Alla kampanjprodukter måste vara nya och äkta Canon-produkter. Begagnade, reparerade eller rekonditionerade produkter eller produkter som är kopior eller på något sätt gör intrång på Canon-koncernföretagens immateriella rättigheter omfattas inte av den här kampanjen.

2.2.6. Alla kampanjprodukter måste ha levererats och distribuerats av Canon Europa N.V. eller företag inom Canon-gruppen i EES, Schweiz eller Liechtenstein. Hör med din återförsäljare för att undvika missförstånd. Mer information om detta finns under länken: [var man köper]

2.2.7. Kampanjprodukter som återlämnas (och som inte är defekta) till säljaren omfattas inte av kampanjen, och deltagare som försöker utnyttja erbjudandet med hjälp av dessa produkter får inte delta i kampanjen. Om Canon får kännedom om sådant bedrägeri har Canon möjlighet att vidta rättliga åtgärder gentemot inblandade deltagare.

3. Hur man deltar

3.1. För att delta i kampanjen måste deltagaren köpa kampanjprodukter (både C100-, C100 Mark II-, C300-, C300 Mark II-, C500-kamera och valt objektiv) under kampanjperioden OCH sedan göra ett anspråk online mellan den 1 november 2015 och 31 juli 2016.


3.2. Du gör ett anspråk genom att:


(i) fylla i och skicka in ett onlineformulär (där du anger den giltiga produktens serienummer etc.) på https://canon-camera-eos-wbw-nordics-2015.sales-promotions.com/?country_promotion=10&lng=sv .

(II) scanna, ladda upp och bifoga en kopia av ditt kvitto eller orderbekräftelse för Internet-köp (inklusive moms).

(iii) När detta har gjort får du ett e-postmeddelande med en bekräftelse på att ditt anspråk har mottagits. Om du inte fått någon e-postbekräftelse inom 24 timmar efter ditt anspråk, eller om du inte har tillgång till en dator, kan du kontakta vår Claim Hotline i Storbritannien på +44 (0) 207 660 0186.

3.3. När ditt anspråk tagits emot och bekräftats kommer Canon att arrangera en direkt BACS-överföring på det tillämpliga beloppet som anges i klausul 2.2.1 till ditt bankkonto. Inga andra avtal kommer att ingås i och inga kontanter eller checker att tillhandahållas.

3.4. Canon kommer att sträva efter att göra BACS-överföringen inom 28 dagar från mottagandet av ett komplett och giltigt anspråk.


3.5. Om du inte väljer en av de valutor som erbjuds i formuläret kan Canon välja en åt dig efter eget gottfinnande.


3.6. Canon hanterar inte några anspråk som inkommer efter kampanjperiodens slutdatum eller som Canon efter eget gottfinnande bedömer vara ofullständiga eller oläsliga. Canon ansvarar inte för försenade anspråk eller anspråk som inte har tagits emot.

3.7. Endast en BACS-betalning görs per giltigt anspråk.

3.8. Om du är momsregistrerad och får en återbetalning, kan det minska det skattemässiga värdet på ditt köp, så att du kan behöva minska din ingående moms i enlighet med detta.

4. FRISKRIVNINGAR

4.1. Canon kan, så långt lagen tillåter, inte hållas ansvarigt för eventuell förlust, egendomsskada eller personskada av något som helst slag, oavsett hur denna uppstår, som deltagaren lider under denna kampanj. Det finns dock ingenting i dessa villkor som undantar eller begränsar Canons ansvar för personskada eller dödsfall som inträffar på grund av bevisad försummelse från någon av Canons anställda eller ombud.

4.2. Canon förbehåller sig rätten att när som helst annullera, modifiera och/eller ändra denna kampanj utan att detta medför något ansvar för Canon, men kommer i så fall att sträva efter att minimera påverkan på deltagaren i syfte att undvika onödig besvikelse.

4.3. Canon förbehåller sig rätten att granska anspråk i syfte att kontrollera att dessa villkor respekteras och att begära ytterligare information och relevanta dokument. Canon förbehåller sig rätten att utesluta anspråk och/eller deltagare om det finns misstanke om att kampanjen missbrukas på något sätt.

Canons beslut i relation till kampanjen är slutgiltiga och kan inte överklagas.

5. DATA

5.1. Canon Europa N.V. och Canon Europe Limited som är registrerade i Storbritannien under registreringsnummer 4093977 och med kontor på 3 The Square, Stockley Park, Uxbridge UB11 1ET, Storbritannien är dataregisteransvariga enligt tillämpliga lagar och bestämmelser om skydd av personuppgifter för alla personuppgifter som deltagare uppger i samband med denna kampanj. All personlig information kommer att behandlas av Canon Europa N.V. och/eller dess koncernföretag endast i samband med hantering av denna kampanj inklusive tillhandahållande av information till tredje part utsedda att administrera kampanjen och/eller för giltiga marknadsföringssyften. Om deltagare inte vill att deras kontaktuppgifter ska användas i marknadsföringssyften eller att Canon kontaktar dem i framtiden angående liknande kampanjer ska de INTE kryssa för rutan för godkännande av sådant bruk när de fyller i anspråksformuläret.


6. LAG OCH JURISDIKTION

Så långt lagen tillåter ska dessa villkor och eventuella tvister som uppstår på grund av eller i samband med dem och denna kampanj styras av och tolkas i enlighet med lagarna i England och Wales och lyda under den icke-exklusiva jurisdiktion som tillhör domstolarna i England och Wales.

Som konsument har du eventuellt rätt att vidta rättsliga åtgärder på ditt eget språk och i dina lokala domstolar. Du kan få information om vilka dina rättigheter är från den lokala organisationen för konsumentrådgivning. Dina lagstadgade rättigheter begränsas inte av dessa villkor.