För företag

Bildbearbetning i alla ljus
förhållanden

Bildbearbetning i alla ljusförhållanden_Billboard

Klassledande resultat i svagt ljus

Vi har särskilt förbättrat våra nätverkskamerors prestanda och färgåtergivning i svagt ljus för att fånga motivet både på natten och dagen på ett naturtroget sätt. Som ett resultat av det – samtidigt som en balans mellan brus, upplösning och färgbalans upprätthålls – kan våra kameror leverera en naturtrogen färgbild även i svagt ljus.

"Oavsett vilken Canon-nätverkskamera du väljer kan du vara säker på att den kommer att leverera det bästa resultatet när det gäller svagt ljus"

Bildbearbetning i svåra ljusförhållanden

De negativa effekterna av stark bakgrundsbelysning, dimma eller dis kan vara förödande utan effektiv behandling eller kompensation. Canons egna bildbearbetningsalgoritmer ger den bästa bildkvaliteten, oavsett ljusförhållanden.

Auto Smart Shade Control (Auto-SSC)

Konkurrenternas kameror tar en serie bilder med olika slutartider och kombinerar dem till en enda bild för att förvandla scener som innehåller starkt upplysta bakgrunder. Canons Auto SSC gör istället justeringar i realtid så att förgrunden blir lättare att se. Nettoeffekten är att ljusa områden förblir ljusa och bara mörkare områden görs ljusare. På så sätt omvandlas skuggor som är svåra att se direkt till tydligt identifierbara objekt.

"När du har stark bakgrundsbelysning eller svaga ljusförhållanden, kan du leka med Auto-SSC – Canons egen algoritm – för att garanterat få den bästa bildkvaliteten"

Diskompensation

Haze Comp Image

Med funktionen för diskompensation justeras bildkontrasten för tydligare visning av miljöer med dimma, dis eller smog. Dessutom blir avlägsna motiv tagna med kraftig zoom tydligare. Kompensationsnivån kan ställas in på stark, medium eller mild eller justeras manuellt för att uppnå optimala resultat.

Bildbearbetning i färg

Bildbearbetningsmotorn DIGIC DVIII – som också används i Canons professionella Cinema EOS-kameror – ger enastående filmkvalitet, lågt brus, jämna graderingar samt levande och korrekt färg – oavsett ljuskälla.

"Det innebär att alla våra färger är verklighetstrogna, oavsett ljuskälla"

Bildbearbetning med IR-belysning

I situationer med liten eller inget omgivande ljus används traditionellt osynligt infrarött ljus för att belysa scenen och låta kamerorna ta bilder i svart och vitt.

Canons objektivteknik Super UD (Ultra Low-dispersion) och infraröd antireflexbehandling förbättrar känsligheten, kontrollerar reflexer och ljusslöjor för att minimera den fokusförlust som normalt förknippas med IR. Tydliga, skarpa bilder tagna naturligt kräver mindre bearbetning, sparar bandbredd och lagringskostnader.

Kameror med inbyggt infrarött LED-ljus använder en dubbel LED-layout för att belysa motivet jämnt. Bilderna blir alltid korrekt exponerade, oavsett hur nära eller långt borta motivet är. Den stora detaljrikedomen är beviset på detta.

Bildbearbetning på håll

Användning av High UD-glas (Ultra Low-Dispersion ) med högt brytningsindex dämpar kromatisk aberration (vanligt med kraftiga zoomar), minimerar både kudd- och tunndistorsion och ger naturliga bilder med hög upplösning från kant till kant i hela zoomomfånget.

Med PTZ-kameror i VBR-serien och 30x zoom kan operatörer övervaka och spela in objekt på alla avstånd inom zoomintervallet, från oändlighet till minsta objektavstånd på 2 m (6,6 ft).