Borealis-hero1

En global lösning för ett globalt företag

Med kontor i 17 länder är Borealis beroende av att deras globala IT-leverantörer har kort svarstid när det gäller supportfrågor. Därför är det viktigt att ha en enda global utskriftsleverantör med en central kontaktperson som ansvarar för servicen för alla länder.

Efter en noggrann bedömning av marknaden vände sig Borealis till Canon. 1 165 enheter i 17 länder byttes ut mot 1 000 enheter på bara åtta månader. Förändringen gick smidigt för alla användarna, och dessutom har lösningen ökat dokumentsäkerheten och lett till besparingar för Borealis när det gäller underhåll och support, tack vare en långtgående standardisering.

Borealis-image1

”Det är framför allt tre komponenter i det här projektet som sticker ut”, säger Jacky Cillen. ”För det första är Canon verkligen en global aktör. För det andra har hela projektlanseringen gått mycket smidigt, både när det gäller tid, budget och standardiseringsnivå. Men det som har varit viktigast för mig är att den löpande supporten från Canon efter genomförandet har varit lika bra som under implementeringen. Vi har fått bästa tänkbara support globalt, vilket var exakt vad vi sökte efter hos en teknikpartner.

"Vårt mål var att få en smidig övergång till en standardiserad och nätverksbaserad utskriftsmiljö. Drivkraften bakom detta var att vi ville ge mer centraliserad support åt våra användare och göra kostnadsbesparingar på underhåll och support."

Jacky Cillen, Information Technology & Systems (IT&S) Team Leader