Canon hjälper Staples att öka intäkterna med en kundcentrerad approach

Staples är världens största leverantör av kontorsmaterial med över 2 000 butiker i 27 länder.

Trots företagets globala framgångar ställdes Staples detaljhandelsorganisation i Nederländerna inför minskade intäkter och färre kunder och behövde bli mer kundcentrerade för att uppnå fortsatt lönsamhet på en tuff marknad. Det krävdes en mer integrerad kundupplevelse för att skapa en koppling mellan utbudet i de fysiska butikerna och online. Företaget behövde dessutom fler kanaler för direktförsäljning för att kunna anpassa sina erbjudanden och locka fler kunder.

Staples lät Canon Business Services genomföra en analys av företagets kunder. Med hjälp av det de tagit reda på om kunderna kunde Canon sedan börja utveckla och bredda Staples vision.

Staples-image1.jpg

"Vi behövde någon som kunde hjälpa oss att förstå vad som attraherade kunderna. Vi var i behov av en lösning och en strategi, vilket verkade mer eller mindre omöjligt ända tills Canon Business Services kom in i bilden."

Richard Houppermans, Manager of Business Services