Välkommen till München, vi hoppas att du packade ner surfbrädan. Kom och träffa oss med Tao, Alex och Karina, tre av världens mest spännande flodsurfare på Eisbachs stränder, flodsurfingens hem.

Upptäck vår interaktiva upplevelse i mobilen eller datorn och utforska den osannolika surfargemenskapen i hjärtat av Tyskland. Känn hur det känns att vara på en professionell fotografering med den senaste Canon-utrustningen i handen. Ta vår EOS-1D X Mark II och zooma in för att fotografera Alex och Karinas synkroniserade surfande på denna dånande flod. Fotografera snabba rörelser i svagt ljus när Tao utför trick flygande över vågorna på natten och dela dem sedan med dina vänner.

Liksom alla våra ”Come and see”-berättelser hoppas vi kunna inspirera dig till att plocka upp kameran eller din smartphone och börja utforska. Låt oss hjälpa dig att fånga dina egna fantastiska bilder med våra videor om ”hur man gör” och ”utrustningstips”. Upptäck berättelser som finns på din egen tröskel, hitta din röst, dela den med andra och de kommer säkerligen att komma och se.

Utforska vår interaktiva upplevelse med City Surfers här.

The story of the wave

Historien bakom vågen

Det är midnatt och du är mitt i en stad. Vet du vad? Vågorna är höga! Följ med Münchens city surfers och upptäck historien om floden Eisbachs våg.

Meet the surfers: Tao, Alex and Karina

Möt surfarna: Tao, Alex och Karina

Möt tre av Münchens omtalade surfare som hjälper oss att berätta vår senaste ”Come and see”-historia.

Take better portraits

Ta bättre porträttbilder

Porträttfoton är enkla att ta men svåra att bemästra. Våra praktiska grundläggande tips hjälper dig att förvandla bra bilder till fantastiska bilder.

How to use natural light

Hur du använder naturligt ljus

Lär dig lite mer om hur ljuset skiftar vid olika tider på dagen. Upptäck hur du använder kamerainställningarna för att få ut mesta möjliga av den.

Shoot sharper fast-moving action

Ta skarpare bilder av snabba rörelser

Ska du ta fantastiska actionbilder, på t.ex. urbana flodsurfare, snowboardåkare eller löpare, måste du tänka framåt.

Capture stunning details, even in low light

Fånga fantastiska detaljer, även i svagt ljus

Att fånga detaljer när ljuset är svagt kan vara utmanande, särskilt om du använder kameran i din smartphone. Läs mer om hur du använder bländare, ISO-inställningar och slutartider.

Zoom in and capture fast action

Zooma in och fånga snabba händelser

Fotografering av action handlar om att föreviga blixtsnabba ögonblick så du behöver hänga med i spelet.

Behind the scenes - City Surfers

Bakom kulisserna – City surfers

Tystnad, tagning, surfa! Kom och se bakom kulisserna med Canons City Surfers på floden Eisbach.

Side by side: Canon cameras versus smartphone cameras

Sida vid sida: Canons kameror kontra smartphone-kameror

Under vår senaste fotografering med Münchens city surfers bad vi en entusiastisk amatörfotograf att hjälpa oss att jämföra bilder med hjälp av de senaste Canon-kamerorna och ledande smartphone-kameror. Kolla in resultaten.

The kit you need for shooting and instant sharing

Utrustningen du behöver för fotografering och direkt delning

Med rätt utrustning kan du dela imponerande foton direkt med dina vänner och följare.

The perfect kit for portable flexibility

Den perfekta utrustningen för bärbar flexibilitet

Det är inte alltid praktiskt att bära på en stor kamera och en utrustningsväska. Men när kameran i din smartphone inte kan erbjuda förstklassig bildkvalitet behöver du en kamera som kan.

A kit list for controlling the light

En utrustningslista för att kontrollera ljuset

Om du vill ta stämningsfulla, kreativa, väl ljussatta bilder behöver du rätt utrustning för jobbet.