Enjoy a reward on compatible lenses
alt text goes here

PENGAR TILLBAKA PÅ KOMPATIBLA OBJEKTIV*

Erbjudandet är nu permanent




*Gäller för de utvalda produkter som anges nedan

* Villkor gäller

Erbjudande

Köp någon av de utvalda kamerorna och utvalda objektiven för att fånga det perfekta ögonblicket.

Registrera både utvald kamera och kompatibelt objektiv inom kampanjperioden och få upp till 9700 kr tillbaka.

Anmäl dig här

* Villkor gäller

Utvalda EOS-kameror

Utvalda EF-objektiv

Utvalda RF-objektiv

Utvalda EF-S-objektiv

Utvalda EF-M-objektiv och tillbehör

Hitta återförsäljare

Du kan köpa Canons konsumentprodukter av betrodda återförsäljare i hela landet. Närmaste butik finns på den interaktiva kartan.

* Villkor gäller

Where to Buy

Vanliga frågor

F: När får jag tillbaka pengarna?

Canon har som mål att göra en banköverföring inom 28 dagar från att en giltig begäran om att få pengar tillbaka inkommit, INTE inom 28 dagar från inköpsdatumet. Om information som ska medfölja begäran om att få pengar tillbaka saknas eller är felaktig fördröjer detta processen då banköverföringen görs 28 dagar efter att all korrekt information inkommit. Observera att vi inte kan ta något ansvar för återförsäljare/säljare som talat om för kunderna när banköverföringen sker.

F: Hur ska jag veta om min begäran försenas på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.

F: Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.

F: Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?

När din begäran har godkänts får du ett e-postmeddelande med förväntat datum för när betalningen kommer att överföras till det bankkonto som du har uppgett.

F: Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?

Kampanjen betalas ut av vår samarbetspartner Sales Promotion och därför är det Sales Promotion och inte Canons namn som kommer att anges i betalningsinformationen.

F: Jag betalade för min produkt med kreditkort så varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?

Utbetalningarna för kampanjen kan för närvarande bara genomföras med en banköverföring till det bankkonto som du uppgav vid registreringen.

F: Vad gör jag om någon av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag vill uppdatera dem?

Du kan på ett säkert sätt uppdatera dina bankuppgifter när som helst via vårt online-system med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig. Detta är det säkraste sättet att uppdatera uppgifterna. Om datumet för utbetalning är nära förestående bör du också kontakta oss via telefon för att säkerställa att betalningen inte går till det tidigare registrerade kontot.

F: Hur säkerställer ni att det är säkert för mig att ange mina bankkontouppgifter online för Canons kampanj för pengar tillbaka?

Vår webbplats skyddas av RapidSSL.

F: Vad är SSL?

Secure Sockets Layer (SSL) är ett protokoll som möjliggör datakryptering på nätet som hjälper webbplatsanvändare att bekräfta vem som äger webbplatsen. SSL används oftast för att skydda kommunikation mellan webbläsare och servrar. Det används dock i allt högre grad för kommunikation mellan olika servrar och för webbaserade tillämpningar.

F: Hur kan webbplatsbesökare veta om en webbplats använder SSL?

När en webbläsare ansluter till en säker webbplats hämtar den webbplatsens SSL-certifikat och kontrollerar att det inte har löpt ut, att det har utfärdats av en certifikatutfärdare som webbläsaren litar på och att det används av den webbplats som det har utfärdats för. Om webbplatsen inte klarar en av dessa kontroller visas en varning för slutanvändaren i webbläsaren. Om kontrollerna genomförs med lyckat resultat finns det ett antal säkerhetsindikatorer inbyggda i moderna webbläsare som indikerar att SSL används.
• Början av URL- eller webbadressen ändras från http:// till https://
• Ett hänglås i webbläsarfönstret ändras från upplåst till låst.
• Adressfältet blir grönt och webbplatsägarens namn visas vid anslutning till en webbplats som skyddas av ett Extended Validation SSL-certifikat.
Dessutom kan ett förtroendemärke som webbplatssigillet RapidSSL läggas till på sidorna på en säker webbplats.

F: Jag har beställt en Canon-produkt inom kampanjperioden men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän efter den sista kampanjdagen. Kan jag ansöka om pengar tillbaka ändå?

Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, så du kan skicka in dina dokument.

F: Jag kände inte till denna kampanj och köpte en produkt några veckor innan/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna att jag får pengar tillbaka för mitt inköp?

Så synd att detta hände, men du kan bara ansöka om kampanjen om produkten köpts inom de datum som anges i villkoren.

F: Vad accepteras som inköpsbevis?

För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia av kvittot som anger betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer. För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia av orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.

F: Vilka transaktioner/produkter omfattas inte av kampanjen för pengar tillbaka?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1. Produkter som inte ingår i kampanjen (HÄR visas en fullständig lista över kampanjprodukterna)
2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3. Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).

F: Vad menas med "betalningsalternativ" på ansökningsblanketten online?

Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.

F: Var finns produktens serienummer?

BESÖK DEN HÄR LÄNKEN [http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/] för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.

FAQ

F: Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

Observera att inloggningen är skiftlägeskänslig, så se till att du skriver den exakt (med versaler/gemener).
För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig flera gånger och det går inte
– Jag får ett "ej godkänd"-meddelande
– Jag har försökt skicka in blanketten igen, men det fungerar inte.
I de FLESTA fall beror det på själva enheten som du försöker öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.

Varför kändes inte min e-postadress igen när jag registrerade ett objektiv för att få pengar tillbaka?

Du måste använda SAMMA e-postadress för registreringen av objektiv som du använder vid registreringen av din kamera när du köper från kampanjlistan. Då kommer vi att hitta ditt köp och koppla samman köpet av objektiv och kamera.

F: Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?

Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar. Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.

F: Vad händer om min bank tar ut en avgift av mig för överföringen av pengarna som jag får tillbaka?

Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.

F: Vilka återförsäljare deltar i kampanjen? Var kan jag köpa en kamera?

Besök vår var köper jag-sektion.


  • Canon
  • Återbetalning för objektiv – Få bonus för kompatibla objektiv