Canon får designutmärkelsen IF Design Awards för sju produkter

Canon, marknadsledare inom digital bild, uppmärksammas med den respekterade utmärkelsen 2016 iF Design Awards för sju produkter. Utmärkelsen delas ut av International Forum Design GmbH. Canons 4k-filmkamera XC10 förtjänar ett särskilt omnämnande, eftersom den utsågs som iF Gold Product Design Award 2016 – den högsta nivån i den produktkategorin.

Vinnande produkt – iF Gold Product Design Award 2016:

XC10 4k-filmkamera

Vinnande produkter – iF Design Award 2016:
Systemkamerorna EOS 5DS/EOS 5DS R, ultravidvinkelzoomen EF 11-24mm f/4L USM, den kompakta systemkameran EOS M3, kameran PowerShot G3 X med superzoom, PIXMA MX490-seriens bläckstråleskrivare och i-SENSYS MF220/210-seriens multifunktionella laserskrivare.

iF Design Awards inrättades 1953 och anses vara en av de mest respekterade utmärkelserna inom design. Internationellt välkända designexperter bedömde i år 5 295 bidrag från 53 länder och regioner, i sju kategorier: produkt-, kommunikations- och förpackningsdesign, inredningsarkitektur, arkitektur, tjänstedesign och professionellt koncept.

För 22:a året i rad har Canon fått ta emot iF Design Awards – Canon har som målsättning att ta fram produkter med den allra bästa prestandan och designen.