Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar två nya multifunktions-skrivare för svartvitt. De nya serierna i-SENSYS MF510 och i-SENSYS MF410 har ett riktigt starkt erbjudande till partners på den svartvita A4-marknaden – konkurrenskraftiga driftskostnader, högre hastighet, större prestationsförmåga och robust, kompakt design.

MF418x_FSL.jpg

Harri Sikkala, nordisk produktchef för skrivare på Canon Nordic, kommenterar: - i-SENSYS MF510- och MF410-serierna uppfyller företagens behov av snabb svartvit produktion och professionellt utseende och öppnar möjligheter för tillväxt och lönsamhet hos våra partners, tack vare enkelt underhåll och smarta digitaliseringsfunktioner. Efterfrågan på A4-enheter ökar och färska undersökningar visar att större delen av jobben fortfarande skrivs ut i svartvitt (75 %), och företrädesvis i A4-format (82 %)*. Canon engagemang för att deras kunder ska nå sin fulla potential märks tydligt i de här nya enheterna och ger våra partners intäktsmöjligheter.

Lönsamma utskriftstjänster
Enheterna använder en tonerkassett med allt-i-ett, som minimerar underhållet och stärker tillväxt och lönsamhet hos Canons partners. Snabbare utskrift och scanning är perfekt för arbetsintensiva grupper med tillväxtambitioner. Maskinerna är enkla att installera och står redo att användas inom några minuter.

De optimerar produktiviteten på arbetsplatsen, kan hanteras fjärrstyrt och minimerar IT-teamets insatser för att sköta enskilda enheter på plats. Funktionerna för att scanna till e-post och scanna till mapp underlättar digitaliseringen av arbetsflödet ytterligare genom scanning till USB, delade mappar, FTP eller e-postens inkorg – utan behov av dator. Med inbyggd kapacitet för exakt rapportering, inklusive Canons eMaintenance, blir faktureringen effektiv och utan administrativa besvär och kostnader. Dessutom kan kunderna erbjudas tjänster som fjärrhantering av förbrukningsartiklar och enhetsdiagnostik.

Förbättrad prestanda tillmötesgår kundbehoven
Med hastigheter från 33** till 40*** sidor per minut och dubbelsidig automatisk dokumentmatare levererar de nya enheterna snabbt högkvalitativa utskrifter med professionellt utseende. Den strömlinjeformade designen gör dem kompakta nog för att passa in på alla mindre och medelstora kontor, men de är tillräckligt robusta för att kunna bemöta affärskraven.

Tillgången till Canons plattform uniFLOW ger mycket användbara affärsfunktioner. Med Canons nya NFC Touch & Print**** kan personalen använda sina kompatibla***** smartphones eller surfplattor för att ansluta sig och skriva ut, snabbt och korrekt. Stöd för standarder som PCL och Genuine Adobe PostScript hjälper dessutom partners att utan krångel kunna integrera enheterna i kundernas IT-miljö.

Med serierna i-SENSYS MF510 och i-SENSYS MF410 kan scannade data överföras till molntillämpningar, inklusive Dropbox™ och Google Drive™ med hjälp av kostnadsfria PC- och mobilappar. Det finns också stöd för Apple AirPrint™ och Mopria och kompatibilitet med Google Cloud Print. Med alla dessa funktioner kan verksamheterna arbeta mer effektivt och personal på resande fot kan hantera, skriva ut och scanna dokument via många olika mobila enheter.

Harri Sikkala sammanfattar: - Med stöd för digitalisering och smidiga arbetsflöden via funktionerna scanna till e-post och scanna till mapp, levererar de nya enheterna optimal produktivitet både på och utanför kontoret. Tonerkassetterna med allt-i-ett svarar för pålitlig, konsekvent kvalitet – underhållsfritt och lätthanterligt – medan kompatibilitet med Canons utskriftstjänst MPS (Managed Print Services) säkerställer skalbarhet allt eftersom verksamheterna växer.

Enheterna är delaktiga i Canons prisbelönta återvinningsprogram för tonerkassetter, som innebär att användarna får ett gratis, enkelt och miljömedvetet sätt att återvinna sina tomma Canon tonerkassetter.

Säljstart för modellerna i-SENSYS MF510 och i-SENSYS MF410 i Europa sker i juni 2016.

i-SENSYS MF510-serien – viktiga egenskaper:

• Utskrift, kopiering, scanning
  • Fax (endast MF515x)
  • Automatisk dubbelsidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5") färgpekskärm
  • 40 sidor/min
  • Elektroniskt underhåll
  • Wi-Fi
  • AirPrint och Mopria
  • Klar för Google Cloud Print
  • Kompatibel med uniFLOW
  • Stöd för PCL5c/6 och Adobe PostScript

i-SENSYS MF410-serien – viktiga egenskaper:

• Utskrift, kopiering, scanning
  • Fax (endast MF416dw och MF419x)
  • Automatisk dubbelsidig utskrift
  • 8,9 cm (3,5") färgpekskärm
  • 33 sidor/min
  • Elektroniskt underhåll
  • NFC Touch & Print (endast MF416dw)
  • AirPrint och Mopria
  • Klar för Google Cloud Print
  • Kompatibel med uniFLOW (endast MF418x och MF419x)
  • Stöd för PCL5c/6 och Adobe PostScript
Rekommenderat pris inkl. moms:
LASER MFP i-SENSYS MF411dw4 290 kronor.
LASER MFP i-SENSYS MF418x4 820 kronor.
LASER MFP i-SENSYS MF416dw5 360 kronor.
LASER MFP i-SENSYS MF419x5 900 kronor.
LASER MFP i-SENSYS MF512x7 509 kronor.
LASER MFP i-SENSYS MF515x8 590 kronor.

* InfoTrends Office Technology and Services Insights 2015: How are Business Users Printing?
** MF410-serien
*** MF510-serien
**** Endast MF416dw
***** NFC-aktiverade Android-enheter
Läs nästa

CANON TILLDELAS SEX UTMÄRKELSER FÖR KAMEROR OCH TILLBEHÖR AV TIPA 2018

Canon meddelar stolt mottagandet av sex utmärkelser från TIPA (Technical Image Press Association). TIPA representerar 30 branschtidskrifter i 15 länder från fem kontinenter och är en av världens ledande pressorganisationer för foto och bildbehandling. Första gången Canon hyllades av TIPA var 1991 och i år är det 24:e året som Canon fått erkännanden för sina tekniska innovationer inom fotobranschen. Juryn träffas årligen för att diskutera de senaste bildbehandlingsprodukterna, och allt från innovation, användning av spetsteknik till design och övergripande produktkvalitet tas med i utvärderingen – för att kunna välja ut och uppmärksamma de allra bästa produkterna i branschen.

• Canon
  • Pressrum
  • Pressmeddelanden
  • ...