Canons senaste serie multimediaprojektorer för professionella presentationer

Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar två nya multimediaprojektorer – LV HD420 Full HD och LV-X420 – för professionella presentationer med överlägsen färg och skärpa. Projektorerna kan användas inom många olika områden – från fasta installationer för högre utbildning, museer, gallerier och andra branscher som kräver hög ljusstyrka och förstklassig bildkvalitet, till företag eller utbildningsområden som vill ha en bekväm, kompakt och smidig projektor.

LV-X420_FSL.png

Andreas Herrnböck, European Business Development Manager Projector, Visual Communications på Canon Europe, säger så här: ”Det är spännande att kunna leverera en ny serie projektorer som proffs från många olika branscher kan använda för att levandegöra sina projektioner i mycket hög kvalitet. Med de här senaste tillskotten kan vi nu erbjuda kunderna ett stort produkturval för många tillämpningar som kräver högkvalitativ visning.”

Multimediaprojektorerna LV-HD420 och LV-X420
De kompakta projektorerna LV-HD420 och LV-X420 har upplösning i Full HD (1920 x 1080) respektive XGA (1024 x 768), ljusstyrka 4 200 lumen och högt kontrastförhållande (8000:1 för LV-HD420 och 10000:1 för LV-X420) – i en kompakt konstruktion som bara väger 3,4 kg. Båda modellerna använder systemet BrilliantColor, bildkvaliteten kan justeras på olika sätt, 3D-innehåll kan visas via DLP Link-systemet och de har inbyggda kraftiga 10 W högtalare. Installation och underhåll känns bekvämt tack vare nätverksanslutning och dubbla HDMI-ingångar med stöd för MHL. Projektorerna har inga filter.

LV-HD420 – viktiga egenskaper

• Hög kvalitet, kompakt format
  • Presentationer i Full HD
  • Lätt att ansluta
  • Låga driftskostnader och enkelt underhåll
  • Canons 3 års-garanti för lampan*

LV-X420 – viktiga egenskaper

• Hög kvalitet, kompakt format
  • Perfekt för XGA-presentationer
  • Lätt att ansluta
  • Låga driftskostnader och enkelt underhåll
  • Canons 3 års-garanti för lampan*

Earlier this month, Canon also launched its presentationspekaren PR500-R , som kombinerar innovativ, ergonomisk design med förstklassig teknik för nya kvalitetsnivåer och användningsområden i många olika presentationsmiljöer. Den har en 635 nm dubbel röd precisionslaserstråle som syns bättre när rum eller skärmar är upplysta. Knapparna särskiljs enkelt bara via känsel och personen som håller presentationen kan hantera projektorn utan att distraheras. PR500-R har en löstagbar dongel för snabb anslutning till PC och Mac-datorer och stöd för Microsoft PowerPoint, Mac Keynote och Adobe Reader. Knappar för nästa bild, föregående bild, start/avslut bildspel samt svart skärm finns på presentationspekaren, den drivs via två AAA-batterier och kan hantera ett avstånd på 20 meter.

*Fullständiga villkor gäller

LV-HD420 bilder