Canon får designutmärkelsen IF Design Awards för sex produkter

Canon, marknadsledare inom digital bild, uppmärksammas med den respekterade utmärkelsen 2017 iF Design Awards för sex produkter. Utmärkelsen delas ut av International Forum Design GmbH.

iF Design Award 2017.png

Vinnande produkter, iF Design Award 2017:

EOS-1D_X_Mark_II EF 35mm USM FSL.jpg

EOS-1D X Mark II Digital systemkamera

PowerShot_G5_X FSL.jpg

PowerShot G5 X Digital kompaktkamera

imagePROGRAF_PRO-1000 SIDE.jpg

imagePROGRAF PRO-1000 Bläckstråleskrivare storformat

imageRUNNER_ADVANCE_C5560i.jpg

3:e generationens¹ imageRUNNER ADVANCE Multifunktionella kontorssystem

i-SENSYS_LBP712Cx FSL.jpg

Serien i-SENSYS LBP350/LBP710 Laserskrivare

XEED 4K500ST.jpg

XEED 4K500ST/4K501ST² Projektor

iF Design Awards tilldelades systemkameran EOS-1D X Mark II, kompaktkameran PowerShot G5 X, bläckstråleskrivaren för storformat imagePROGRAF PRO-1000, den tredje generationens multifunktionella kontorssystem, laserskrivarserien i-SENSYS LBP350/LBP710 samt projektorerna XEED 4K500ST/4K501ST.

iF Design Awards inrättades 1953 och anses vara en av de mest respekterade utmärkelserna inom design. Internationellt välkända designexperter bedömde i år 5 575 bidrag från 59 länder och regioner, i sju kategorier: produkt-, kommunikations- och förpackningsdesign, inredningsarkitektur, arkitektur, tjänstedesign och professionellt koncept.

För 23:e året i rad har Canon nu tagit emot iF Design Awards – en uppmuntran som innebär att Canon fortlöpande strävar efter att ta fram produkter med den allra bästa prestandan och designen.

¹ 3:e generationen innehåller alla modeller i imageRUNNER ADVANCE-serien som lanserats under eller efter februari 2016.
² Projektorn XEED 4K500ST har helt nyligen fått efterföljaren XEED 4K501ST.