Canon, marknadsledare inom digital bild, lanserar SDK (Software Development Kit) för sin kraftfulla kompaktkamera PowerShot G7 X Mark II*. Som svar på feedback från Canons nätverk av programutvecklare ger SDK-paketet nu användarna möjlighet att styra viktiga funktioner i PowerShot G7 X Mark II, till exempel zoom och exponering – perfekt för bland annat ID-fotobås, 3D-scanning eller medicinsk forskning.

PowerShot G7 X Mark II FSL.jpg

PowerShot G7 X Mark II

SDK-paketet är gratis för medlemmar i Canons Digital Imaging Developer Program. Via programmets hubb online tillhandahålls utvecklingsverktyg för tredjeparts programvaruföretag som vill integrera Canons produkter i sina egna lösningar.

SDK-paketet är kompatibelt med Windows och Mac OS X, finns redan nu tillgängligt i hela EMEA, under en ”non-technical/non-warranty policy”. Mer information finns i Canons Digital Imaging Developer Program: http://www.didp.canon-europa.com/

*I SDK-paketet finns den firmware-uppdatering av PowerShot G7 X Mark II som krävs för kompatibiliteten.
  • Canon
  • Pressrum
  • Pressmeddelanden
  • ...