Canon Europe – bakgrund

Canon Europe är den regionala verksamheten inom försäljning och marknadsföring för Canon Inc.. Canon Europe finns idag representerad i 116 länder och sysselsätter 19 000 personer i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA). Canon grundades 1937 med målsättningen att tillverka och leverera kameror av bästa kvalitet till kunderna. Sedan dess har Canon passionerat verkat för att lyfta fram kraften i bilden och erbjuder idag sin teknik inom många olika områden och marknader.

Canon är världsledande inom bildlösningar för både konsument och företag. Lösningar som omfattar alltifrån digitala kompaktkameror, systemkameror, broadcast till bärbara röntgenapparater, multifunktionsenheter och produktionsskrivare med tillhörande mervärdestjänster. Canon investerar varje år en stor del av intäkterna i forskning och utveckling och har rankats som topp 3 bland företag med flest registrerade patent i USA under 21 av de senaste 24 åren.

Canons företagsfilosofi är Kyosei – "att leva och arbeta tillsammans för allas bästa", det betyder att vi eftersträvar en hållbar tillväxt, med fokus på att minska sin egen miljöpåverkan och att hjälpa kunderna minska deras genom att använda Canons produkter, lösningar och tjänster. Canon har uppnått global certifiering enligt ISO 14001.