Canon Camera

PTZ-KAMERA

UTÖKA DIN GARANTI KOSTNADSFRITT*

Få ytterligare ett års trygghet utöver vår ettåriga tillverkargaranti

* Gäller för de kvalificerade produkter som anges nedan

UTÖKA DIN GARANTI KOSTNADSFRITT*

Registrera din utökade garanti

Köp någon av våra utvalda PTZ-fjärrkameror eller -styrenheter och känn dig extra trygg med vårt erbjudande om utökad garanti.

Kvalificerade produkter

Hela Canons sortiment av PTZ-kameror och PTZ-styrenheter är kvalificerade för det här erbjudandet. Välj någon av produkterna nedan.

  • PTZ-kameror

    CR-N300

    Med 4K UHD-upplösning, 20x optisk zoom, Hybrid Auto Focus och flera IP-streamings- och kontrollprotokoll kan du engagera din publik på nya sätt.

  • PTZ-kameror

    CR-N500

    Med 15x optisk zoom, 4K UHD-inspelningsfunktioner och Dual Pixel-autofokus ger CR-N500 exakt kontroll och smidig IP-streaming med enastående resultat.

  • PTZ-kameror

    CR-X500

    CR-X500 har ett robust och vädertåligt hölje och 4K UHD-upplösning, 15x optisk zoom, 12G-SDI och Dual Pixel CMOS AF, vilket gör den till den perfekta PTZ-kameran för fjärrproduktioner och -övervakning.

  • PTZ-styrenhet

    RC-IP100

    En styrenhet av hög kvalitet med en multifunktionsjoystick och intuitiv touchskärm för enkel kontroll av upp till 100 anslutna kameror.

Vanliga frågor

Hur vet jag om mitt anspråk fördröjs på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för ett garantierbjudande från Canon får du via e-post en bekräftelse på din anmälan. I meddelandet finns både ditt referensnummer och dina personliga inloggningsuppgifter till en webbplats där du kan kontrollera status för ditt anspråk. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.


Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.


Vilka transaktioner/produkter ingår inte i det här garantierbjudandet?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:

  1. Produkter som inte ingår i kampanjen.
  2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsområde
  3. Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).

Vad menar ni med "betalningsalternativ" på anspråksformuläret online?

Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.


Var finns produktens serienummer?

Serienumret finns längst ned på din PTZ-kamera eller -styrenhet. Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det är INTE det serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten.


Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

För följande problem när du försöker registrera dig online:

  • Jag har försökt att registrera mig en tid, men det fungerar inte
  • Jag får hela tiden ett meddelande om att jag inte är behörig
  • Jag har försökt att skicka in formuläret igen, men det fungerar inte.

I de FLESTA fall beror det på själva enheten som du försöker öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.


Vilken nivå av garantiservice får jag?

Returnera till tillverkare:
Om produkten uppvisar ett tillverkningsfel under garantitiden, ska den lämnas in till en Canon-serviceverkstad eller Canon-auktoriserad servicepartner där den repareras utan kostnad av Canon-auktoriserade tekniker. Produkten returneras till dig när reparationen är slutförd.


Hur gör jag anspråk på garantitjänster via kampanjen?

När ditt anspråk har validerats, och du behöver utökade garantitjänster som tillhandahålls via det här erbjudandet, kan du kontakta din lokala Canon Support Helpdesk. Var beredd att:

  1. Uppge enhetens fullständiga modellnamn och serienummer
  2. Bekräfta dina kontaktuppgifter
  3. Tillhandahålla ett inköpsbevis och aktiverat garantierbjudande, enligt den e-postbekräftelse som skickades till dig efter garantiregistreringen online;
  4. Uppge en tydlig beskrivning av felet och utföra felsökning om du ombeds göra det;
  5. Uppfylla alla rimliga instruktioner från Helpdesk så att du kan få garantiservice.

Registrera din utökade garanti

Klicka nedan för att registrera dig för ytterligare ett års garanti, så att du kan känna dig trygg i två hela år – kostnadsfritt
Villkor gäller >