Kontakta oss
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
På den här sidan hittar du tips om hur du löser vanliga problem med uniFLOW Online och din skrivarutrustning som du kan stöta på när du återvänder till arbetet efter en längre period av reducerad eller obefintlig användning.
Om din skrivarutrustning inte har anslutits till uniFLOW Online under en längre tid kan länken behöva återaktiveras. Via nedanstående länk kan du läsa om hur du kan se om länken måste återställas och hur du eller din IT-administratör kan göra det.
Om du vill ha mer information om uniFLOW Online kan du besöka följande webbsidor: uniFLOW Online – guide med första stegen
Nedan finns några av de vanliga problemen som uppstår vid obefintlig användning samt möjliga lösningar.
Papper är en naturprodukt och är därför känslig för variationer i luftfuktigheten. När det centrala värmesystemet stängs av och sätts på kan papperet bli fuktigt i maskinen eftersom den omgivande temperaturen plötsligt ändras. Detta kan orsaka pappersstopp.
Följ de här stegen:
Om du behöver instruktioner hämtar du användarhandboken från vår supportwebbplats.
Kvaliteten är kanske inte så bra som den borde vara när enheten först slås på. Det finns en risk för att kondens har byggts upp under en period utan användning, vilket märks mest på färgskrivare. Enheten kan behöva acklimatiseras under några timmars normal användning för att lösa det här problemet.
Om problemet fortfarande uppstår följer du stegen nedan:
Prova följande alternativ för användarnamn och lösenord:
Tillval | Användarnamn | Lösenord |
---|---|---|
1 | Administratör | 7654321 |
2 | 7654321 | 7654321 |
3 | Administratör | Lösenord |
4 (för äldre enheter) | 1234 | 1234 |
Starta om enheten eftersom den kan ha förlorat anslutningen. Vänta mellan 15 och 45 minuter med att kontrollera att anslutningen har etablerats för att se om detta löser problemet.
Sedan bör det stå ”Kommunikationen fungerar”, men om det finns en felkod kontaktar du vår kundtjänst.
Om du behöver mer hjälp kan du besöka vår supportwebbplats.
Om enheten fortfarande inte slås på kan du kontakta oss.
Som en del av vår standardsupport säkerställer våra ingenjörer alltid att en enhet rengörs noggrant efteråt, enligt krävande standarder. Därefter rekommenderar vi att du följer vägledningen för rengöring som finns i enhetens handbok. (Kopior av handböcker finns att hämta från vår supportwebbplats.)
Under rådande omständigheter har många kunder bett oss om råd kring den bästa metoden när det gäller rengöring av enheters delade touchområden. Vi rekommenderar att du följer instruktionerna nedan. Men tänk på att dessa rengöringsriktlinjer inte garanterar skydd mot coronaviruset. Effektiviteten hos alkoholbaserade rengöringsmedel bör kontrolleras med rengöringsmedlets tillverkare.
Om problemen kvarstår eller om dina företagsbehov har förändrats när du återgår till arbetet kan du kontakta oss för att få mer hjälp.
På grund av ökade samtalsvolymer kan det vara en något längre väntetid än normalt. Vi ber om förståelse för det sätt på vilket vi tillhandahåller våra tjänster under dessa exceptionella omständigheter.
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
Registrera din produkt och hantera ditt Canon-ID-konto
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess