Om din enhet/server slutar kommunicera med vår enhetshanteringstjänst innebär avbrottet att vi inte kan registrera korrekta mätaravläsningsdata, utlösa automatisk påfyllning av förbrukningsartiklar eller tillhandahålla proaktiva supporttjänster för din enhet, vilket orsakar störningar i dessa tjänster.
Vi strävar efter att kunna bistå med enhetshanteringstjänsten och förbättra din upplevelse. Vi ber dig därför om samarbete för att säkerställa att dina enheter förblir konsekvent anslutna.
Den aktuella RDS-versionen på servern eller enhetens serienummer finns angivet i mejlet du fick.
Om din enhet har slutat kommunicera med oss följer du instruktionerna i avsnittet ”Enheten har slutat kommunicera” nedan.
Om din server har slutat kommunicera med oss följer du instruktionerna i avsnittet ”Servern har slutat kommunicera” nedan.
Kontakta Canons support om du stöter på problem
Om ”Communication was successful” (kommunikation lyckades) visas, då kommunicerar enheten nu med e-underhållsservern och inga fler åtgärder krävs.
Om kommunikationen misslyckades visas en felkod. Gå då till avsnittet ”Kommunikationstest har resulterat i ett fel”.
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Om ”Communication was successful” (kommunikation lyckades) visas, då kommunicerar enheten nu med e-underhållsservern och inga fler åtgärder krävs.
Om kommunikationen misslyckades visas en felkod. Gå då till avsnittet ”Kommunikationstest har resulterat i ett fel”.
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Om enheten inte kan kommunicera med Canon, då returnerar kommunikationstestet en felkod.
Om du har gjort några ändringar på enheten eller nätverket startar du om enheten och utför ett nytt kommunikationstest.
Vänta 5 minuter och försök igen. Om du får samma fel startar du om enheten och försöker igen.
Om datum och tid är felaktiga kommer maskinen att ha problem med kommunikationen med vår Enhetshanteringstjänst.
Avancerade serier: https://oip.manual.canon/USRMA-6097-zz-CS-3800-enGB/contents/devu-mcn_mng-rui-strt.html#319_h1_01
LBP-serier: https://oip.manual.canon/USRMA-0699-zz-SS-enGB/contents/SS352_remoteui_122startingremoteui.html#10010000
Om enheten kan nås
Om brandväggsinställningarna har ändrats ställer du in tillstånd i brandväggen för att nå webbadressen: b01.ugwdevice.net
Om enheten inte kan nås
Utför ett kommunikationstest för att kontrollera att den normala anslutningsstatusen för enheten återupptas.
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
https://IPadresses Server or FQDNofCDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Kontrollera nedanstående scenarier för att bidra till att återansluta dina enheter.
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
https:// IPAddresseServer or FQDN of CDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Utför kommunikationstestet
Om du inte har en proxyserver:
Om du har en proxyserver:
Kontrollera även proxyinställningarna (om de används) för att se till att proxykonfiguration, portnummer och autentiseringsinställningar är korrekta.
Utför kommunikationstestet igen och kontrollera resultatet
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
https://FQDNofCDCAserver/account/signin?ReturnUrl=%2F
Utför kommunikationstestet igen och kontrollera resultatet
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Om dessa steg inte löser problemet följer du relevant steg nedan
(kontrollera i enhetslistan för att se till att enheten är tillgänglig)
(kontrollera i enhetslistan om enheterna är tillgängliga)
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Om enheterna inte registreras eller om kommunikationstestet inte är slutfört kontrollera då enheternas nätverksstatus
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
http://FQDNofiWMCserver/iWMC/Login/BasicLogin.aspx?ReturnUrl=%2fiwmc%2fDefault.aspx
Proxyinställningar (om de används): Kontrollera om proxykonfigurationen, portnumret och autentiseringsinställningarna är korrekta.
Utför kommunikationstestet igen och kontrollera resultatet.
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
http://FQDNof iWMCserver/iWMC/Login/BasicLogin.aspx?ReturnUrl=%2fiwmc%2fDefault.aspx
Du kan även skicka ett testmejl på samma meny
Kontakta oss om dessa steg inte löser problemet
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
Hitta serienumret för din produkt
Få mer information om Canons återvinningsprogram för kassetter