Återanslutning av enhet

Product security

Om din enhet/server slutar kommunicera med vår enhetshanteringstjänst innebär avbrottet att vi inte kan registrera korrekta mätaravläsningsdata, utlösa automatisk påfyllning av förbrukningsartiklar eller tillhandahålla proaktiva supporttjänster för din enhet, vilket orsakar störningar i dessa tjänster.


Vi strävar efter att kunna bistå med enhetshanteringstjänsten och förbättra din upplevelse. Vi ber dig därför om samarbete för att säkerställa att dina enheter förblir konsekvent anslutna.


Den aktuella RDS-versionen på servern eller enhetens serienummer finns angivet i mejlet du fick.


Om din enhet har slutat kommunicera med oss följer du instruktionerna i avsnittet ”Enheten har slutat kommunicera” nedan.


Om din server har slutat kommunicera med oss följer du instruktionerna i avsnittet ”Servern har slutat kommunicera” nedan.


Kontakta Canons support om du stöter på problem

Enheten har slutat kommunicera

Så här utför du ett kommunikationstest på enheten

Servern har slutat kommunicera

CDCA kan inte kommunicera med UGW (för serveradministratör)

IWMC-RDS kan inte kommunicera med enheter (för server- och enhetsadministratörer)

IWMC-RDS kommunicerar inte med UGW (för serveradministratör)

Du kanske också behöver ...

Enkät