Återge livets galleri med Canons SELPHY SQUARE QX10

Canon lanserar SELPHY SQUARE QX10, det senaste tillskottet i den populära ock kompakta SELPHY-fotoskrivarserien. Samtidigt presenteras Canons fyrkantiga fotopapper XS-20L. Skrivaren är så liten att den lätt får plats i en väska eller ryggsäck och den är ett perfekt tillbehör för kreativa idéer eller instagrammare som gillar att skriva ut livfulla foton direkt från en smartphone eller surfplatta – genom hopkoppling med Canons gratisapp SELPHY Photo Layout (iOS/Android).

Flexibel högkvalitativ fotoutskrift, var som helst och när som helst

Skrivarens inbyggda batteri och Wi-Fi-anslutning gör det otroligt enkelt att skriva ut högkvalitativa fyrkantiga foton (68 x 68 mm; 2,7 x 2,7”). Fotopapperet säljs separat, har en självhäftande baksida, skapar ett klassiskt retroutseende och på kanterna finns plats för handskrivna kommentarer. Ett skyddslager gör utskrifterna både smuts- och vattenavvisande.

SELPHY SQUARE QX10 behöver inte några bläckkassetter eller utskriftsfack. Den skriver ut torra och högkvalitativa foton på bara 43 sekunder och använder färgsublimeringsteknik som bibehåller utskriftens högkvalitativa yta och motstår blekning i upp till 100 år.

Skrivaren finns i fyra klara färger – svart, vitt, rosa och grönt. Genom att scanna skrivarens QR-kod från en smart enhet ansluts skrivaren till Canons app SELPHY Photo Layout. På så sätt får användaren tillgång till telefonens fotobibliotek och kan lägga till en kreativ touch. Via appen kan man skapa unika utskrifter med stämplar, filter, ramar och skräddarsydda layouter.

Det självhäftande fotopapperet XS-20L kan användas för att bevara speciella ögonblick och dekorera klippböcker, loggböcker, telefonfodral eller saker i hemmet. Eller varför inte visa innehållet i olika kartonger eller pynta kylskåpet med särskilda minnen?

SELPHY SQUARE QX10 behöver inga kablar eller annat krångel. Den är kompakt, batteridriven och laddas snabbt via USB – ett roligt sätt att kunna skapa fina utskrifter på ett ögonblick, som kan åtnjutas av under många år framöver.

Från mars 2020 kommer SELPHY SQUARE QX10 att finnas i Canons online-butik och hos officiella Canon-återförsäljare, med ett riktpris på 1799 kronor. Riktpriset för förpackningar med 20 fyrkantiga fotopapper kommer att ligga på 199 kronor.

Mer information om Canon SELPHY SQUARE QX10 och det självhäftande fotopapperet XS-20L finns på:

SELPHY SQUARE QX10 – Viktiga funktioner

• Härligt livfulla bilder med arkivkvalitet som håller i upp till 100 år
  • Lätt och batteridriven, får enkelt plats i väskan eller ryggsäcken
  • Med Wi-Fi-anslutning till en smartphone kan SELPHY SQUARE QX10 användas var som helst
  • Anslut till appen SELPHY Photo Layout 2.0 för kreativa stilar på fyrkantiga utskrifter
  • SELPHY SQUARE QX10 skriver ut upp till 256 nyanser per primärfärg, alltså 16,7 miljoner möjliga färger

Medföljer leveransen

• Canon SELPHY SQUARE QX10
  • Färgkassett
  • Prov på självhäftande papper
  • Kit med användarhandbok