På den här sidan hittar du viktiga uppdateringar om Canon-produkter
MAXIFY iB4040 | MAXIFY iB4050 | MAXIFY MB2040 | MAXIFY MB2050 |
MAXIFY MB2340 | MAXIFY MB2350 | MAXIFY MB5040 | MAXIFY MB5050 |
MAXIFY MB5340 | MAXIFY MB5350 | PIXMA MG6640 | PIXMA MG6650 |
PIXMA MG7540 | PIXMA MG7550 | PIXMA MX494 | PIXMA MX495 |
PIXMA E484 | PIXMA iP110 |
Detta inträffade eftersom de berörda skrivarna får åtkomst till en tredjepartsserver via internet när skrivaren slås på. Den 30 maj ökade mängden data som returnerades från tredjepartsservern.
Följaktligen kunde inte skrivaren bearbeta data och stängde därför av omedelbart efter att den slagits på. Beroende på modell stängdes skrivaren av och slogs på igen upprepade gånger.
Den 7 juni 2022 ändrades den mängd data som returneras av tredjepartsservern till en mängd som den berörda skrivaren kan bearbeta. Det innebär att de berörda skrivarna slås på och fungerar som de ska.
Den inbyggda programvaran med korrigerad kontroll av databearbetning har lanserats som förberedelse för framtida ändringar av internetmiljön.
Vi rekommenderar att du uppdaterar den inbyggda programvaran i skrivaren till den senaste versionen.
Skrivarens inbyggda programvara kan uppdateras via nätverket med hjälp av själva enheten eller med verktyget Updater som kan hämtas på fliken för inbyggd programvara för produkten. Välj en av metoderna för att uppdatera den inbyggda programvaran för din produkt nedan.
Kvalitetsproblem | Berörda produkter |
Skötsel och underhåll av Zoemini C-batteriet | Zoemini C |
Problem med skruv till EOS C70-handtag | EOS C70 |
Problem med bläckspolning | MAXIFY GX6040 |
MAXIFY GX6050 | |
MAXIFY GX7040 | |
MAXIFY GX7050 |
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess