CPS Priority Support
Särskild kundtjänst med direkt telefonlinje och e-post. Våra experter tar snabbt reda på vad som är fel och erbjuder teknisk support, hjälp med medlemskap och produktråd.
Registrera din utrustning kostnadsfritt med CPS (Canon Professional Services) och fånga just dina stories – med prioriterad support, snabba reparationer, exklusiva evenemang och specialerbjudanden.
REGISTRERA DIG KOSTNADSFRITT LOGGA INVi vet att skillnaden mellan en bra och en hårresande bild är millisekunder och att din kameras skick kan avgöra den skillnaden. Registrera din utrustning så kan vi hjälpa till om något går fel och inspirera dig att tänja på gränserna när allt går bra.
Särskild kundtjänst med direkt telefonlinje och e-post. Våra experter tar snabbt reda på vad som är fel och erbjuder teknisk support, hjälp med medlemskap och produktråd.
Vi reparerar eller utför service på din produkt på bara två dagar på en av våra specialiserade CPS-serviceanläggningar och tillhandahåller kostnadsfritt lån av reservutrustning om du behöver det.
Få hjälp utomlands på lokala serviceanläggningar i hela Europa, Mellanöstern och Afrika. Snabbt, specialiserat stöd för auktoriserade fotografer på stora, globala sport- och underhållningsevenemang.
Exklusiva inbjudningar till evenemang, workshops, Canon-upplevelser och specialerbjudanden, så att du håller dig på alerten.
Ännu fler anledningar att registrera dig
Håll din utrustning i perfekt skick med CPS-rabatter på underhåll från Canon och Canon service- och reparationscenter.
Som CPS-medlem skickar Canon service- och reparationscenter tillbaka din produkt kostnadsfritt när du skickar in den för avgiftsbelagda reparationer eller underhållstjänster.
Vi finns med på de största åskådarsporterna över hela världen – för att stödja våra auktoriserade Canon-fotografer. Vår expertsupport varierar för varje evenemang, bland annat: kostnadsfritt lån av reservutrustning, teknisk support, kostnadsfri rengöring och kontroll, mindre reparationer och prioriterad köplats för CPS-medlemmar – så att du inte missar en sekund.
Registrera dig kostnadsfritt på bara några minuter för att ta reda på din medlemskapsnivå och hantera din utrustningsväska, poäng och specialerbjudanden – på ett och samma ställe.
Ett varmt välkomnande till dig från oss med ett anpassat välkomstpaket på posten. Håll utkik efter ditt medlemskort som ger dig snabb åtkomst till CPS-service och -support på våra serviceanläggningar och evenemang.
DEN SUPPORT SOM CPS GER TILL PROFFS SAKNAR MOTSTYCKE
Registrera alla dina Canon-produkter för att ta reda på dina poäng. Dina totala poäng ger dig din medlemskapsnivå och dina fördelar. (Fördelar kan variera i olika länder)
0
Poäng
500
Poäng
1000
Poäng
1600
Poäng
Priority Support-helpdesk
Snabb service 1
Kostnadsfritt lån av reservutrustning 2
Rabatt på underhåll 3
Support på evenemang över hela världen 4
Vissa fördelar endast för deltagande länder. Se deltagande länder nedan eller läs fullständiga användarvillkor.
Kostnadsfri retur 5
Exklusiv tillgång till Canons evenemang och upplevelser 6
Exklusiva specialerbjudanden och rabatter (se nedan)
Välkomstpaket och medlemskort
Medlemsavgift
Ett exempel på Canon-utrustning som kvalificerar dig för Platinum-medlemskap.
0 poäng krävs.
Ett exempel på Canon-utrustning som kvalificerar dig för silvermedlemskap.
500 poäng krävs.
Ett exempel på Canon-utrustning som kvalificerar dig för guldmedlemskap.
1 000 poäng krävs.
Ett exempel på Canon-utrustning som kvalificerar dig för Platinum-medlemskap.
1 600 poäng krävs.
Följande länder i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) erbjuder för närvarande det fullständiga CPS-programmet:
Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Kroatien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Ryssland, Schweiz, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.
CPS-anläggningar för service och lån av reservutrustning finns inte i följande länder eller områden, men service kan ordnas med det nämnda landet:
Andorra (Spanien), Ceuta och Melilla (Spanien), Gibraltar (Spanien), Grönland (Danmark), Guernsey (UK), Isle of Man (UK), Jersey (UK), Kanarieöarna (Spanien), Liechtenstein (Schweiz), Monaco (Frankrike), San Marino (Italien), Vatikanstaten (Italien) och Åland (Sverige). Extra avgifter för frakt, skatt och tull kan tillkomma. Kontakta relevant serviceanläggning i förväg.
I följande CPS-länder tar snabb reparation fem dagar och lån av reservutrustning är inte tillgängligt:
Estland, Förenade Arabemiraten, Island, Kazakstan, Lettland, Litauen, Turkiet och Ukraina.
Professionella fotografer och filmare kan också registrera sig för CPS-medlemskap i följande länder:
Algeriet, Armenien, Azerbajdzjan, Bahrain, Bulgarien, Cypern, Egypten, Georgien, Iran, Israel, Jordanien, Kuwait, Libanon, Nordmakedonien, Malta, Nigeria, Oman, Qatar, Saudiarabien, Serbien, Slovakien, Uzbekistan och Vitryssland. Även om CPS-service och lån av reservutrustning inte är tillgängligt i dessa länder kan CPS-medlemmar från dessa länder ändå dra nytta av CPS-service på lämplig nivå när de reser till länder som erbjuder dessa tjänster.
Andra fördelar så som erbjudanden, evenemang, upplevelser och rabatt på service varierar och kanske inte är tillgängliga i ditt hemland eller -område.
CPS-medlemmar kan för närvarande ta del av dessa fantastiska erbjudanden från våra partner. Medlemmar hittar mer information om inlösning på sin CPS-instrumentpanel.
Canon Professional Services (CPS) är en särskild tjänst för professionella fotografer, avancerade konsumenter och filmare som använder Canon-produkter. Snabb service och reparation av utrustning, inspirerande evenemang och upplevelser och exklusiva specialerbjudanden är några av de många fördelarna som erbjuds våra CPS-medlemmar i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).
De flesta av Canons produkter som är relaterade till fotografi eller filminspelning har en poängsättning. Välj bara din produkt vid registreringen för att ta reda på hur många poäng den har. När du har fyllt i all produktinformation läggs poängen till på ditt konto. De totala poäng från alla produkter som du registrerar utgör din medlemskapsnivå. En produkts poäng kan minska över tid och kan inte lösas in eller bytas ut.
Den blå pricken betyder att du måste vidta en åtgärd för den produkten. Klicka på den och ta en titt. Poängen är gråtonade när uppgifter saknas och en produkt inte är registrerad fullt ut. Redigera din produktregistrering och fyll i alla uppgifter (serienummer, inköpsland, inköpsdatum och i vilken butik den köptes). Därefter valideras poängen och bidrar till din medlemskapsnivå.
Registrera dig bara och börja lägga till dina produkter för att ta reda på hur många poäng du kan få av din utrustning. Du behöver inte slutföra registreringen för att ta reda på hur många poäng din utrustning är värd – kom bara tillbaka och slutför den senare för att få dina poäng.
Det går snabbt och enkelt att registrera sig med CPS och du får ett medlemskap direkt – registrera dig bara med dina kontaktuppgifter. Du måste registrera dina produkter för att kunna börja samla poäng för din medlemskapsnivå. Inga problem, det är superenkelt och du kan ange uppgifterna i din egen takt. Du behöver serienummer, återförsäljarens namn och inköpsland och -datum. När uppgifterna har kontrollerats kan du se poängen på ditt konto. Se till att produktinformationen stämmer och att du har inköpsbevis för dina produkter ,eftersom vi kan komma att efterfråga det när du använder dina fördelar eller om garantin åberopas.
Vi har över 3 000 Canon-produkter som är kvalificerade för registrering, bland annat de flesta av våra kameror, objektiv, skrivare och även tillbehör. Kom ihåg att lägga till både gammal och ny utrustning. Du kan även få poäng för Canon-produkter som är köpta utanför ditt hemland. 120 av våra Pro Canon-produkter är kvalificerade för snabb hantering – det innebär att de kan repareras på bara två dagar, beroende på din medlemskapsnivå.
120 av våra Canon-produkter är kvalificerade för service med snabb leveranstid på våra officiella Canon servicecenter. Ta reda på om några av dina produkter är kvalificerade för snabb hantering genom att kontrollera din utrustningsväska och välja enskilda produkter. Detta visar även din leveranstid som beror på din medlemskapsnivå och landets CPS-servicenivå.
Snabb hantering gäller för reparationer på alla Canon service- och reparationscenter och CPS-auktoriserade servicepartner. För underhålls- och uppgraderingstjänster gäller snabb hantering endast på Canon service- och reparationscenter. Snabb hantering gäller endast för produkter som har registrerats fullt ut med alla uppgifter ifyllda (serienummer, inköpsland, inköpsdatum och i vilken butik den köptes) och validerade poäng.
Leveranstiderna gäller för högst tre produkter på service en gång per medlem och omfattar inte frakttiden. För jämförelsesyften är standardleveranstiden för icke-CPS cirka 10 dagar.
Leveranstider kan inte garanteras och kanske inte kan uppfyllas på grund av faktorer som att reservdelar saknas. Däremot strävar både Canon och reparationsverkstäderna som är auktoriserade att tillhandahålla CPS-tjänster efter att uppfylla måltiderna som anges. Om din leveranstid av någon anledning inte kan hållas har du rätt till ett lån av reservutrustning (Guld- och Platinum-medlemmar).
Se användarvillkoren för mer information, bland annat hur leveranstider beräknas.
Endast Canons service- och reparationscenter (som listas i Vanliga frågor nedan) har CPS-rabatter för produktunderhållstjänster och kostnadsfri retur på avgiftsbelagda reparationer.
CPS-auktoriserade servicepartner erbjuder för tillfället inte exakt de här fördelarna, men de kan ha egna erbjudanden. Kontakta din valda CPS-auktoriserade servicepartner för att ta reda på mer.
Du kan hitta alla Canons servicecenter som utför service på CPS-utrustning med hjälp av sökverktyget på den här sidan och välja filtret ”Canon Professional Services”.
Canon Professional Service Centers är stora, regionala Canon-ägda verkstäder som är expertiscentrum som hanterar en mängd olika typer av Canon-service och -reparationer.
Det finns sju sådana verkstäder i EMEA:
Frankrike
Tyskland
Italien
Ryssland
Spanien
Sverige
Storbritannien
Ditt CPS-medlemskap ger dig rätt till support och fördelar i alla deltagande länder i Europa, Mellanöstern och Afrika när du reser. Fördelarna kan variera i olika länder, så kontrollera de deltagande länderna för mer information.
Om du är en Canon EMEA-medlem kan du ta del av Canons prioriterade tjänster utanför Europa, Mellanöstern och Afrika med ett giltigt CPS-medlemskort. Däremot kan fördelar variera jämfört med de fördelar som erbjuds i ditt hemområde.
Ingår du i en större grupp eller organisation som använder Canon? Välj en medlemskapsnivå för hela gruppen med Corporate CPS och håll koll på alla Canon-utrustningar och fotografer från det centrala kontot.
Med hundratals Pro Partner-återförsäljare för våra användare finns expertråd runt hörnet. Pro-utrustning till salu, utrustning att hyra i utvalda butiker och alltid erfaren personal.
Din utrustning jobbar hårt för dig varje dag. Vi ser till att det förblir så med särskilda medlemsrabatter på underhåll och supersnabba reparationstider.
Intervjuer med världens främsta fotografer och filmskapare, fototips och -knep, senaste produktnyheterna och specialerbjudanden från Canon och påminnelser om Canon-evenemang – direkt till din inkorg.
Registrera ett Canon-konto så ser vi till din produktinformation online. Dessutom finns praktiska tips och appar – på ett och samma ställe.
*De som redan är Adobe-prenumeranter kan utnyttja inlösningskoden för samma produkt med samma Adobe-ID när som helst. Erbjudandet för den begränsade prenumerationsperioden läggs till i den befintliga betalda prenumerationen. I följande länder kan de som redan är Adobe-prenumeranter endast utnyttja koden minst 30 dagar efter att den betalda prenumerationsperioden löper ut: Algeriet, Armenien, Azerbajdzjan, Bahrain, Bulgarien, Egypten, Georgien, Gibraltar, Israel, Jordanien, Kazakstan, Kuwait, Libanon, Oman, Qatar, Saudiarabien, Turkiet, Ukraina, Förenade Arabemiraten, Uzbekistan.