Abstract image of a Canon DSLR showing the intricate ergonomics and design
Bild på Canon Professional Services logotyp i vitt på svart med röd punkt

Gå med i CPS

Registrera din utrustning kostnadsfritt med CPS (Canon Professional Services) och fånga just dina stories – med prioriterad support, snabba reparationer, exklusiva evenemang och specialerbjudanden.

REGISTRERA DIG KOSTNADSFRITT LOGGA IN

Det vi kan göra för dig

Vi vet att skillnaden mellan en bra och en hårresande bild är millisekunder och att din kameras skick kan avgöra den skillnaden. Registrera din utrustning så kan vi hjälpa till om något går fel och inspirera dig att tänja på gränserna när allt går bra.

Image of an icon representing support Image of an icon representing support

CPS Priority Support

Särskild kundtjänst med direkt telefonlinje och e-post. Våra experter tar snabbt reda på vad som är fel och erbjuder teknisk support, hjälp med medlemskap och produktråd.

Image of an icon representing repair and loans Image of an icon representing repair and loans

Snabb reparation och lån av reservutrustning

Vi reparerar eller utför service på din produkt på bara två dagar på en av våra specialiserade CPS-serviceanläggningar och tillhandahåller kostnadsfritt lån av reservutrustning om du behöver det.

Image of an icon representing support and positivity Image of an icon representing support and positivity

Internationell support

Få hjälp utomlands på lokala serviceanläggningar i hela Europa, Mellanöstern och Afrika. Snabbt, specialiserat stöd för auktoriserade fotografer på stora, globala sport- och underhållningsevenemang.

Image of an icon representing a bright idea Image of an icon representing a bright idea

Exklusiva evenemang och upplevelser

Exklusiva inbjudningar till evenemang, workshops, Canon-upplevelser och specialerbjudanden, så att du håller dig på alerten.

Ännu fler anledningar att registrera dig

Ännu fler anledningar att registrera dig

Rabatt på underhåll

Håll din utrustning i perfekt skick med CPS-rabatter på underhåll från Canon och Canon service- och reparationscenter.

Kostnadsfri retur

Som CPS-medlem skickar Canon service- och reparationscenter tillbaka din produkt kostnadsfritt när du skickar in den för avgiftsbelagda reparationer eller underhållstjänster.

Prioriterad support vid stora evenemang

Vi finns med på de största åskådarsporterna över hela världen – för att stödja våra auktoriserade Canon-fotografer. Vår expertsupport varierar för varje evenemang, bland annat: kostnadsfritt lån av reservutrustning, teknisk support, kostnadsfri rengöring och kontroll, mindre reparationer och prioriterad köplats för CPS-medlemmar – så att du inte missar en sekund.

Kostnadsfritt medlemskap

Registrera dig kostnadsfritt på bara några minuter för att ta reda på din medlemskapsnivå och hantera din utrustningsväska, poäng och specialerbjudanden – på ett och samma ställe.

Välkomstpaket

Ett varmt välkomnande till dig från oss med ett anpassat välkomstpaket på posten. Håll utkik efter ditt medlemskort som ger dig snabb åtkomst till CPS-service och -support på våra serviceanläggningar och evenemang.


DET ÄR IMPONERANDE ATT ETT KAMERAFÖRETAG HJÄLPER DIG I EN KRISSITUATION!

Stephanie Sinclair
CPS-medlem

Vad finns i väskan?

Registrera alla dina Canon-produkter för att ta reda på dina poäng. Dina totala poäng ger dig din medlemskapsnivå och dina fördelar. (Fördelar kan variera i olika länder)

Röd

0

Poäng

Silver

500

Poäng

Guld

1000

Poäng

Platina

1600

Poäng

Viktiga fördelar

Priority Support-helpdesk

Snabb service 1

5 dagar
3 dagar
2 dagar

Kostnadsfritt lån av reservutrustning 2

Rabatt på underhåll 3

10 %
10 %
10 %

Support på evenemang över hela världen 4

  1. Snabb hantering av produkter, endast i deltagande länder. Gäller reparationer på Canon service- och reparationscenter och CPS-auktoriserade servicepartner samt underhålls- och uppgraderingstjänster endast på Canon service- och reparationscenter. Den snabbaste möjliga leveranstiden för videokameror (Cinema EOS- och X-serierna) är fem dagar
  2. Om snabb leveranstid inte kan uppfyllas
  3. Rabatt tillämpas på underhållstjänster till fullt pris endast från Canon service- och reparationscenter. Exklusive frakt och moms
  4. För auktoriserade fotografer
  5. Gäller för avgiftsbelagda reparationer eller underhållstjänster endast på Canon service- och reparationscenter. Standardleveransmetod. Avgifter tillkommer för förbättrade leveransalternativ.
  6. Typ av evenemang och åtkomst beror på nivå. Biljettpriset ingår inte
  7. Vissa fördelar endast för deltagande länder. Se deltagande länder nedan eller läs fullständiga användarvillkor.

Andra förmåner

Kostnadsfri retur 5

Exklusiv tillgång till Canons evenemang och upplevelser 6

Exklusiva specialerbjudanden och rabatter

Välkomstpaket och medlemskort

Medlemsavgift

KOSTNADSFRI
KOSTNADSFRI
KOSTNADSFRI
KOSTNADSFRI

Provutrustningsväska: Red

Ett exempel på Canon-utrustning som kvalificerar dig för Red-medlemskap.
0 poäng krävs.

Deltagande länder och fördelar

Följande länder i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA) erbjuder för närvarande det fullständiga CPS-programmet: 

Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Irland, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Ryssland, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

CPS-anläggningar för service och lån av reservutrustning finns inte i följande länder eller områden, men service kan ordnas med det nämnda landet: 

Andorra (Spanien), Ceuta och Melilla (Spanien), Gibraltar (Spanien), Grönland (Danmark), Guernsey (UK), Isle of Man (UK), Jersey (UK), Kanarieöarna (Spanien), Liechtenstein (Schweiz), Monaco (Frankrike), San Marino (Italien), Vatikanstaten (Italien) och Åland (Sverige). Extra avgifter för frakt, skatt och tull kan tillkomma. Kontakta relevant serviceanläggning i förväg.

I följande CPS-länder tar snabb reparation fem dagar och lån av reservutrustning är inte tillgängligt: 

Estland, Förenade Arabemiraten, Kazakstan, Kroatien, Lettland, Litauen, Slovenien, Turkiet och Ukraina.

Professionella fotografer och filmare kan också registrera sig för CPS-medlemskap i följande länder: 

Algeriet, Armenien, Azerbajdzjan, Bahrain, Bulgarien, Cypern, Egypten, Georgien, Grekland, Iran, Island, Israel, Jordanien, Kuwait, Libanon, Makedonien, Malta, Nigeria, Oman, Qatar, Saudiarabien, Serbien, Slovakien, Uzbekistan och Vitryssland. Även om CPS-service och lån av reservutrustning inte är tillgängligt i dessa länder kan CPS-medlemmar från dessa länder ändå dra nytta av CPS-service på lämplig nivå när de reser till länder som erbjuder dessa tjänster.

Andra fördelar så som erbjudanden, evenemang, upplevelser och rabatt på service varierar och kanske inte är tillgängliga i ditt hemland eller -område.


Registrera dig för ditt kostnadsfria CPS-konto

Registrera dig på ett ögonblick

Image of an icon representing a camera body Image of an icon representing a camera body

Registrera dina Canon-produkter för att få poäng

Image of an icon representing level of membership Image of an icon representing level of membership

Ta reda på din medlemskapsnivå

Image of an icon representing a winning cup Image of an icon representing a winning cup

Ta del av dina fördelar och ditt välkomstpaket

Image of an icon representing a continued relationship of shaking hands Image of an icon representing a continued relationship of shaking hands

Lägg till fler produkter och få nya fördelar!

Vanliga frågor och svar

Vad är CPS?

Canon Professional Services (CPS) är en särskild tjänst för professionella fotografer, avancerade konsumenter och filmare som använder Canon-produkter. Snabb service och reparation av utrustning, inspirerande evenemang och upplevelser och exklusiva specialerbjudanden är några av de många fördelarna som erbjuds våra CPS-medlemmar i Europa, Mellanöstern och Afrika (EMEA).

Vad är Canon-poäng och hur fungerar de?

De flesta av Canons produkter som är relaterade till fotografi eller filminspelning har en poängsättning. Välj bara din produkt vid registreringen för att ta reda på hur många poäng den har. När du har fyllt i all produktinformation läggs poängen till på ditt konto. De totala poäng från alla produkter som du registrerar utgör din medlemskapsnivå. En produkts poäng kan minska över tid och kan inte lösas in eller bytas ut.

Hur många poäng får jag av min utrustning?

Registrera dig bara och börja lägga till dina produkter för att ta reda på hur många poäng du kan få av din utrustning. Du behöver inte slutföra registreringen för att ta reda på hur många poäng din utrustning är värd – kom bara tillbaka och slutför den senare för att få dina poäng.

Vilka uppgifter behöver jag för att registrera mig?

Det går snabbt och enkelt att registrera sig med CPS och du får ett medlemskap direkt – registrera dig bara med dina kontaktuppgifter. Du måste registrera dina produkter för att kunna börja samla poäng för din medlemskapsnivå. Inga problem, det är superenkelt och du kan ange uppgifterna i din egen takt. Du behöver serienummer, återförsäljarens namn och inköpsland och -datum. När uppgifterna har kontrollerats kan du se poängen på ditt konto. Se till att produktinformationen stämmer och att du har inköpsbevis för dina produkter ,eftersom vi kan komma att efterfråga det när du använder dina fördelar eller om garantin åberopas.

Vilka Canon-produkter kan jag registrera?

Vi har över 3 000 Canon-produkter som är kvalificerade för registrering, bland annat de flesta av våra kameror, objektiv, skrivare och även tillbehör. Kom ihåg att lägga till både gammal och ny utrustning. Du kan även få poäng för Canon-produkter som är köpta utanför ditt hemland. 120 av våra Pro Canon-produkter är kvalificerade för snabb hantering – det innebär att de kan repareras på bara två dagar, beroende på din medlemskapsnivå.

Vad är snabb hantering?

120 av våra Canon-produkter är kvalificerade för service med snabb leveranstid på våra officiella Canon servicecenter. Ta reda på om några av dina produkter är kvalificerade för snabb hantering genom att kontrollera din utrustningsväska och välja enskilda produkter. Detta visar även din leveranstid som beror på din medlemskapsnivå och landets CPS-servicenivå. Snabb hantering gäller för reparationer på alla Canon service- och reparationscenter och CPS-auktoriserade servicepartner. För underhålls- och uppgraderingstjänster gäller snabb hantering endast på Canon service- och reparationscenter. Snabb hantering gäller endast för produkter som har registrerats helt och hållet. Leveranstiderna gäller för högst tre produkter på service en gång per medlem och omfattar inte frakttiden. För jämförelsesyften är standardleveranstiden för icke-CPS cirka 10 dagar. Leveranstiderna kan inte garanteras, men Canon gör sitt yttersta för att hålla de angivna leveranstiderna. Om din leveranstid av någon anledning inte kan hållas har du rätt till ett lån av reservutrustning (Guld- och Platinum-medlemmar). Se Användarvillkor för mer information.

Kan jag bara använda CPS i mitt hemland?

Ditt CPS-medlemskap ger dig rätt till support och fördelar i alla deltagande länder i Europa, Mellanöstern och Afrika när du reser. Fördelarna kan variera i olika länder, så kontrollera de deltagande länderna för mer information.

Kan jag ta del av fördelar i andra globala områden om jag är medlem i CPS EMEA?

Om du är en Canon EMEA-medlem kan du ta del av Canons prioriterade tjänster utanför Europa, Mellanöstern och Afrika med ett giltigt CPS-medlemskort. Däremot kan fördelar variera jämfört med de fördelar som erbjuds i ditt hemområde.


Corporate CPS

Ingår du i en större grupp eller organisation som använder Canon? Välj en medlemskapsnivå för hela gruppen med Corporate CPS och håll koll på alla Canon-utrustningar och fotografer från det centrala kontot.

Kontakta oss för mer information

Image of a sports match with many dslr’s and some amazing lenses
Registrera dig och din Canon-utrustning för att ta del av fördelar direkt