CANON UTÖKAR i-SENSYS- OCH MAXIFY-SORTIMENTET – FÖR HEMKONTOR, MINDRE KONTOR OCH HUBBAR

Stockholm 2021-03-17: Canon presenterar de senaste tillskotten i sina prisbelönta skrivarserier i-SENSYSᶦ och MAXIFY, inklusive den första MAXIFY-modellen med påfyllningsbara MegaTank bläckbehållare. Kundbehoven och arbetsmiljöerna förändras och Canon vill hjälpa företagen att ligga steget före. Ledorden för i-SENSYS MF832Cdw, MAXIFY GX6050 och GX7050 är produktivitet, samarbete och effektivitet. Enheterna passar perfekt för många olika användningsområden och arbetsplatser. De här senaste tillskotten i Canons omfattande produktutbud säkerställer att olika verksamheter hittar den mest robusta och skalbara lösningen för just sina behov på ett tryggt sätt – oavsett om det gäller personal som jobbar på distans hemifrån, på små kontor eller i samarbetsmiljöer.

Inspirerande produktivitet

Mindre kontor och delade hubbar blir allt mer vanligt. Därför behöver företag alla de funktioner som förstklassiga enheter erbjuder – för ett mindre antal användare. i-SENSYS MF832Cdw bemöter den här trenden och kompletterar Canons prisbelönta i-SENSYS-serie med överlägsen färglaserteknik för direktutskrifter med professionellt utseende. Modellen hanterar stora utskrifts- och scanningsvolymer, är snabbast i serien med hastigheter upp till 38 sidor per minut och scanning upp till 150 sidor per minut. Med maximal papperskapacitet på 2 300 ark behöver papper inte fyllas på så ofta. Den 7 tum stora touchskärmen är enkel att använda och har många olika genvägar och funktioner som kan anpassas. i-SENSYS MF832Cdw hanterar formaten A4, A5, A5R och A6 – perfekt för många olika mindre kontorsmiljöer.

De kompakta bordsmodellerna MAXIFY GX6050 och GX7050 kopierar och skannar snabbt och ger professionell utskriftskvalitet med pigmentbaserat bläcksystem i 4 färger. MAXIFY-enheterna är seriens första med MegaTank-bläckbehållare, de har bättre underhållsmöjligheter, är enkla att använda och den 2,7 tum stora LCD-touchskärmen är anpassningsbar. Stor utskriftsvolym på upp till 14 000ii sidor från en enda uppsättning bläck, papperskapacitet på upp till 600 ark och eget byte av servicekassett ger minimal stilleståndstid och servicehantering. Canons engagemang för att ta fram teknik som ligger ett steg före kundernas behov visas genom att båda MAXIFY-enheterna nu är kompatibla med många olika utskriftsmaterial – allt från kuvert till långa banderoller (1,2 m). De nya påfyllningsbara MAXIFY GX-modellerna uppfyller behovet hos många olika branscher som behöver en kompakt skrivare till mindre, delade arbetsplatser, till exempel inom detaljhandel, medicinsk sektor, utbildning, fastighetsmarknad och besöksnäring.

Samarbete – oavsett plats

Utvecklingen mot hybridarbete växer och kontorsenheterna måste kunna hantera samarbetsalternativ för alla som behöver skriva ut där de befinner sig. Både i-SENSYS MF832Cdw och MAXIFY GX6050/GX7050 erbjuder smarta anslutningar, fjärrstyrd övervakning, hantering och enhetsanvändning, så att verksamheten aldrig behöver stå stilla. Med MAXIFY kan användarna skriva ut, skanna, kopiera och ansluta till molnet via Canons PRINT-app och utnyttja kompatibiliteten med befintliga program- och teknikplattformar som AirPrint och Mopria.

i-SENSYS MF832Cdw är också kompatibel med Universal Print från Microsoft för enkel och säker molnutskrift och förbättrade dokumentarbetsflöden. Enheten har utrustats med många olika säkerhetsfunktioner, som gör den idealisk även för funktioner som kräver hög säkerhet, till exempel inom bankväsende, hälso- och sjukvård samt ekonomiförvaltning. Kontinuerlig övervakning av säkerhetshot sker via McAfee Embedded Control och många olika administratörskontroller förbättrar enhetsverifieringen.

Oöverträffat låg kostnad för utskrifterna

Alla verksamheter – oavsett storlek – jobbar med begränsade budgetramar och nu måste utskriftsinvesteringarna utnyttjas bättre än någonsin tidigare. Canons pålitliga och energieffektiva skrivare optimerar resurserna för förbrukningsartiklar och papper i varje steg. Och den schemalagda avstängningsfunktionen i i-SENSYS MF832Cdw säkerställer att enheten alltid körs effektivt.

Alla MAXIFY-användare med behov av större utskriftsvolymer får en resurseffektiv och pålitlig utskriftslösning med Canons påfyllningsbara MegaTank-teknik, som ger en genomsnittlig besparing på 85 % av den totala ägandekostnaden med Canon MegaTank jämfört med topp 10 bläckstråle- och laserskrivareiii. Ekonomiläget minskar bläckförbrukningen och ger 50 % högre utskriftskapacitet på upp till 21000 sidoriv jämfört med standardutskriftsläget. Bläckstråleenheter har låga energikrav, låg strömförbrukning och driftskostnad.

Erik Strandskog, produktchef för Affärslösningar för kontor på Canon Svenska, kommenterar: ”Den nya hybrida verkligheten för kontors- och distansarbete kommer fortsätta att utvecklas under de kommande månaderna och på Canon engagerar vi oss för att säkerställa att vår teknik utvecklas sida vid sida med den verkligheten.De här senaste skrivarna är mer än bara en fingervisning för våra kunders skiftande behov – de visar vårt engagemang för att erbjuda en lösning för alla möjliga krav, oavsett om det gäller ensamma användare på hemkontoret eller samarbete i en hybrid- eller hubbmiljö.”

”Företagen behöver skriva ut snabbt, säkert och effektivt och detta kvarstår som huvudkrav i den nya jobbverkligheten. Vi är övertygade om att våra kunder ännu en gång kan dra nytta av Canons överlägsna och lättillgängliga teknik, för att få ut det mesta möjliga av sina investeringar och samtidigt kunna framtidssäkra sina kontorsutformningar.”

Mer information om Canon MAXIFY GX6050 och GX7050 finns på:

Säljstart och rekommenderat pris

MAXIFY GX6050 kommer att finnas tillgänglig från och med april 2021, med ett rekommenderat pris inklusive moms på 5 299 kr.

MAXIFY GX7050 kommer att finnas tillgänglig från och med april 2021, med ett rekommenderat pris inklusive moms på 6 999 kr.

Mer information om Canon i-SENSYS MF832Cdw finns på:

Anm. till utgivare

*Sidkapacitet avser Ekonomiläge.

Viktiga egenskaper – i-SENSYS

• 38 sid/min för utskrift/kopiering och scanningshastighet upp till 150 sid/min
  • 17,8 cm (7”) touchskärm med ännu mer intuitiv design
  • Nytt stöd för A6-media
  • Stor papperskapacitet – 2 300 ark
  • 2 GB minne

Viktiga egenskaper – MAXIFY GX-serien

• Upp till 14 000 sidor från en full uppsättning bläck
  • Automatisk dokumentmatare med maxkapacitet 50 ark för dubbelsidig scanning i en enda körning med MAXIFY GX7050