Meddelande om delvis återupptagande av tjänsten för image.canon

Tack för att du använder image.canon.


Den 30 juli 2020 identifierade vi ett problem med 10 GB långtidslagringen på image.canon. För att kunna genomföra vidare utredning tog vi tillfälligt ned tjänsten för canon.image både i mobilappen och webbläsaren. Efter utredningen identifierade vi att vissa bild- och filmfiler som hade sparats i 10 GB långtidslagringen före den 16 juni 2020 kl. 9:00 (JST) förlorades. Vi fastställde att miniatyrstillbilden för de berörda filerna inte hade påverkats och att det inte fanns något läckage av bilddata.


När vi hade löst problemet som orsakade förlusten av bild- och filmfilerna återupptog vi tjänsten för image.canon igen den 4 augusti 2020.


För närvarande kan miniatyrstillbilderna för de förlorade bildfilerna visas, men inte hämtas eller överföras. Om en användare försöker hämta eller överföra en fil med en miniatyrstillbild kan ett felmeddelande visas. Vi håller nu på att utforska tekniska motåtgärder.


Automatisk överföring av bild- och filmfiler från EOS R5 och R6 kompakta systemkameror och omedelbara överföringar från kompatibla Canon-kameror är också tillgängligt.


Kontaktuppgifter till Canon finns här: https://www.canon.se/support/consumer_products/contact_support/.


Vi ber om ursäkt för eventuella besvär.