Få bonus på kompatibla objektiv*

Erbjudandet är nu permanent

*Gäller för de utvalda produkter som anges nedan

*Cinema-objektiv ingår inte i det här erbjudandet

Köp någon av de utvalda kamerorna och matcha den med det objektiv du behöver för att fånga det perfekta ögonblicket.

Erbjudande

Registrera både utvald kamera och kompatibelt objektiv inom kampanjperioden och få pengar tillbaka.

Regler och villkor gäller

Kontrollera kompatibiliteten innan du köper

Utvalda EOS-kameror

Utvalda Cinema EOS-videokameror

Utvalda EF-objektiv

2400 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

700 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

700 kr Återbetalning

200 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

200 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

5300 kr Återbetalning

5800 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

7700 kr Återbetalning

5800 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

7700 kr Återbetalning

7700 kr Återbetalning

9700 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

2900 kr Återbetalning

700 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

800 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

2900 kr Återbetalning

800 kr Återbetalning

800 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

1000 kr Återbetalning

200 kr Återbetalning

100 kr Återbetalning

1200 kr Återbetalning

700 kr Återbetalning

700 kr Återbetalning

1900 kr Återbetalning

2400 kr Återbetalning

2400 kr Återbetalning

1900 kr Återbetalning

1900 kr Återbetalning

1400 kr Återbetalning

Utvalda EF-S-objektiv

600 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

300 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

300 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

500 kr Återbetalning

300 kr Återbetalning

800 kr Återbetalning

200 kr
Återbetalning

1000 kr Återbetalning

100 kr Återbetalning

600 kr Återbetalning

200 kr
Återbetalning

Utvalda EF-M-objektiv och tillbehör

600 kr
Återbetalning

500 kr
Återbetalning

400 kr
Återbetalning

100 kr
Återbetalning

100 kr
Återbetalning

400 kr
Återbetalning

300 kr
Återbetalning

500 kr
Återbetalning

800 kr
Återbetalning

Hitta återförsäljare


Hitta en återförsäljare

Du kan köpa Canons konsumentprodukter av återförsäljare i hela landet. Närmaste butik finns på den interaktiva kartan.


Vanliga frågor

F: När får jag tillbaka pengarna?

Canon har som mål att göra en banköverföring inom 28 dagar från att en giltig begäran om att få pengar tillbaka inkommit, INTE inom 28 dagar från inköpsdatumet. Om information som ska medfölja begäran om att få pengar tillbaka saknas eller är felaktig fördröjer detta processen då banköverföringen görs 28 dagar efter att all korrekt information inkommit. Observera att vi inte kan ta något ansvar för återförsäljare/säljare som talat om för kunderna när banköverföringen sker.


F: Hur ska jag veta om min begäran försenas på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.


F: Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.


F: Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?


När din begäran har godkänts får du ett e-postmeddelande med förväntat datum för när betalningen kommer att överföras till det bankkonto som du har uppgett.


F: Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?


Kampanjen betalas ut av vår samarbetspartner Sales Promotion och därför är det Sales Promotion och inte Canons namn som kommer att anges i betalningsinformationen.


F: Jag betalade för min produkt med kreditkort så varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?


Utbetalningarna för kampanjen kan för närvarande bara genomföras med en banköverföring till det bankkonto som du uppgav vid registreringen.


F: Vad gör jag om någon av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag vill uppdatera dem?


Du kan på ett säkert sätt uppdatera dina bankuppgifter när som helst via vårt online-system med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig. Detta är det säkraste sättet att uppdatera uppgifterna. Om datumet för utbetalning är nära förestående bör du också kontakta oss via telefon för att säkerställa att betalningen inte går till det tidigare registrerade kontot.


F: Hur säkerställer ni att det är säkert för mig att ange mina bankkontouppgifter online för Canons kampanj för pengar tillbaka?


Vår webbplats skyddas av RapidSSL.


F: Vad är SSL?


Secure Sockets Layer (SSL) är ett protokoll som möjliggör datakryptering på nätet som hjälper webbplatsanvändare att bekräfta vem som äger webbplatsen. SSL används oftast för att skydda kommunikation mellan webbläsare och servrar. Det används dock i allt högre grad för kommunikation mellan olika servrar och för webbaserade tillämpningar.


F: Hur kan webbplatsbesökare veta om en webbplats använder SSL?


När en webbläsare ansluter till en säker webbplats hämtar den webbplatsens SSL-certifikat och kontrollerar att det inte har löpt ut, att det har utfärdats av en certifikatutfärdare som webbläsaren litar på och att det används av den webbplats som det har utfärdats för. Om webbplatsen inte klarar en av dessa kontroller visas en varning för slutanvändaren i webbläsaren. Om kontrollerna genomförs med lyckat resultat finns det ett antal säkerhetsindikatorer inbyggda i moderna webbläsare som indikerar att SSL används.
•    Början av URL- eller webbadressen ändras från http:// till https://.
•    Ett hänglås i webbläsarfönstret ändras från upplåst till låst.
•    Adressfältet blir grönt och webbplatsägarens namn visas vid anslutning till en webbplats som skyddas av ett Extended Validation SSL-certifikat.
Dessutom kan ett förtroendemärke som webbplatssigillet RapidSSL läggas till på sidorna på en säker webbplats.


F: Jag har beställt en Canon-produkt inom kampanjperioden men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän efter den sista kampanjdagen. Kan jag ansöka om pengar tillbaka ändå?

Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, så du kan skicka in dina dokument.


F: Jag kände inte till denna kampanj och köpte en produkt några veckor innan/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna att jag får pengar tillbaka för mitt inköp?

Så synd att detta hände, men du kan bara ansöka om kampanjen om produkten köpts inom de datum som anges i villkoren.


F: Vad accepteras som inköpsbevis?

För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia på kvittot där betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer finns angivna.
För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia på orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.


F: Vilka transaktioner/produkter omfattas inte av kampanjen för pengar tillbaka?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1.Produkter som inte ingår i kampanjen (HÄR visas en fullständig lista över kampanjprodukterna)
2.Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3.Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canons företagsgrupp (inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter till exempel).
 

F: Vad menas med ”betalningsalternativ” på ansökningsblanketten på internet?

Det här avser hur du ursprungligen köpte produkten.
 

F: Var finns produktens serienummer?

BESÖK DEN HÄR LÄNKEN [http://www.canon.se/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/] för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Dvs det här är INTE produktens serienummer. Du behöver skicka in produktens serienummer för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.


faq.jpg

F: Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

Observera att inloggningsuppgifterna är skiftlägeskänsliga så kontrollera att du anger dem exakt (med versaler/gemener).
 
För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig en tid nu och det fungerar inte
– Jag får hela tiden meddelanden om att jag inte är behörig
– Jag har försökt skicka formuläret på nytt men det fungerar inte.

I de FLESTA fall beror det på enheten som du försöker att öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig ett svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.


F: Varför kändes inte min e-postadress igen när jag registrerade ett objektiv för att få pengar tillbaka?

Du måste använda SAMMA e-postadress för registreringen av objektiv som du använder vid registreringen av din kamera när du köper från kampanjlistan.
Då kommer vi att hitta ditt köp och koppla samman köpet av objektiv och kamera.

F: Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?

Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar.
Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.


F: Vad händer om min bank tar ut en avgift av mig för överföringen av pengarna som jag får tillbaka?

Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.


F: Vad händer om jag inte kan registrera mig för pengar tillbaka online?

Kontakta Canons kundtjänst på +46 (0)8 519 923 69


F: Vilka återförsäljare deltar i denna kampanj? Var kan jag köpa en kamera?

Besök vår var köper jag-sektion.

VILLKOR

Du hittar alla regler och villkor här