Oavsett om det är en detaljhandelsbroschyr med glättat material, flygblad för en nyöppnad restaurang eller en informativ affisch från en vårdgivare spelar tryckt material en stor roll i kommunikationsstrategier för många branscher. Faktum är att nyligen genomförd forskning tyder på att detaljhandel, tillverkning, sjukvård och den offentliga sektorn spenderar 50 % av sin kommunikationsbudget på tryckt material1, och andra ligger inte långt efter.
Det kan dock vara dyrt att skapa effektfullt marknadsföringsmaterial, särskilt eftersom 95 % av företagen outsourcar sina behov för tryckt marknadsföring till en specialiserad tjänsteleverantör. Det beror oftast på att de vill ha professionell kvalitet och inte har de resurser som krävs för att hantera det internt.
Det är inte bara den slutliga tryckta produkten du behöver tänka på. Företag som saknar ett kompetent, internt designteam väljer ofta att outsourca hela processen från design till produktion. Även om outsourcing kan ge stordriftsfördelar kan organisationer som bara vill producera ad hoc-material snabbt uppleva frustration kring tiden och kostnaden för produktionen.
Eftersom marknadsföringsbudgeten är snävare än någonsin är organisationer pressade att sänka kostnaderna, men tack vare nya lösningar som PosterArtist på marknaden behöver företag inte kompromissa med tryckt material. Organisationer med en Canon-enhet har nu bättre verktyg för att designa och producera marknadsföringsmaterial internt i de fall det inte är kostnadseffektivt att outsourca.