Sjunde himlen för matintresserade
Föreställ dig ditt drömkök. Det är mycket sannolikt att det finns en Miele-produkt i det. Miele, som är berömd för sina prisbelönta avancerade köksapparater, har varit en stor internationell tillverkare sedan 1899. För ett 100-årigt varumärke med enastående anseende för sin design är image oerhört viktigt vid varje kundkontakt, även för deras redaktionsprogram online.
För att ta deras digitala innehåll till nästa nivå ville matlagningsteamet i Schweiz införa avsnittsbaserade livestreamar där kunderna kunde upptäcka hur de får ut mesta möjliga av sina produkter genom matlagningsdemonstrationer och handledningar, precis som i ett tv-program. Deras professionella studio behövde plats för en mindre livepublik och en permanent lösning med flera kameror som kunde användas av personal utan tekniska färdigheter, eftersom de ville sköta all produktion internt.
När de tidigare ville producera innehåll, till exempel matlagningsdemonstrationer och produktvisningar, förlitade de sig på byråer, vilket innebar höga kostnader, komplexa omkonfigurationer av studion och långa leveranstider.
”Med Canon hittade vi det perfekta verktyget för att tillgodose våra behov för film och foto”, säger Barbara Märkli, chef för matlagningsupplevelsen, Miele AG. ”Vi sparar stora femsiffriga belopp i euro på att inte använda byråer och förväntar oss att ha betalat av vår studio inom de närmsta tre åren.”
Kund: Miele AG
Plats: Spreitenbach, Schweiz