SÄTTER NY STANDARD FÖR DIGITAL ARKMATAD FÄRGPRODUKTION

Stockholm 1 september 2020: Det bästa har precis blivit ännu bättre. Canon introducerar imagePRESS C10010VP serien. Den bygger på en beprövad och pålitlig teknikplattform med utökad automatisering och omfattande kapacitet för mediahantering. imagePRESS C10010VP sätter en ny standard för produktivitet, tillämpningsmöjligheter och kvalitet. Serien är helt enkelt lösningen för utskriftsmiljöer som har stora volymer och som vill uträtta mer – med högre volymer, flera applikationer, bättre kvalitet och större vinst.

Ny produktionsstandard för produktivitet

Kommersiella tryckerier eller interntryckerier som vill höja produktiviteten och leverera en diversifierad mix av högkvalitativa resultat kan lugnt räkna med att imagePRESS C10010VP gör jobbet.

Serien klarar av riktigt snäva tidsgränser med oavbruten, snabb, högkvalitativ utskrift – varje dag. De två modellerna når maximal produktion med 90 sidor per minut (imagePRESS C9010VP) samt 100 sidor per minut (imagePRESS C10010VP).

Det här är en högpresterande arkmatad digital utskriftslösning med automatiserad utskrift on-demand på en helt ny nivå. De manuella insatserna reduceras och produktionseffektiviteten ökar väsentligt. Avancerade funktioner är till exempel avkänning av dubbelinmatade ark via ultraljud, aktiv registrering av fram- och baksida och ILS (Inline Spectrometric Sensor) för enkel förjustering av färg på varje sida.

Canons dubbla fixeringsenhet säkerställer full produktivitet, även om olika material med olika ytvikter och struktur används på samma jobb. Med en avläggare med stor kapacitet som tillval kan materialet dessutom matas in och ut under körningen, dygnet runt.

Med en pappersinmatningsmodul för långa ark som tillägg sker automatisk dubbelsidig utskrift på material upp till 762 mm och matning av 1 000 ark via Canon POD Deck XL. Men det finns ännu fler möjligheter. Mataren BDT VX 370 hanterar upp till 5 000 ark i banderollstorlek via en unik inmatningsteknik – ett starkt tillskott vid arbetstoppar.

Kundens utmaningar kan bli lönsamma möjligheter

Bredda utbudet via utskriftsprodukter som ger mervärde. Stödet för syntetiska material utökar erbjudandet för kunder som behöver mer hållbara och vattenavvisande tillämpningar. Utskrift på långa ark upp till 1 300 mm ger en större portfölj av marknadsföringsmaterial. Använd olika ytvikter på utskriftsmaterial – mellan 60 och 400 g/m2 – och erbjud reliefpapper. CV-toner + mediaflexibilitet + fler efterbehandlingsalternativ = fantastiskt kreativa tillämpningar. Och mervärde skapar större marginaler.

Med imagePRESS ifrågasätts aldrig kvaliteten. Med dess innovativa R-VCSEL-teknik, färgjusteringen Multi-D.A.T. och mångsidiga rastreringsmönster för allra bästa bildkvalitet, levereras en stor mängd högkvalitativa applikationer – från menyer till trycksaker och från böcker till långa banderoller. CV‑tonerns unika sammansättning ger överlägsen hållbarhet och bättre överföring. Resultatet blir ännu högre precision för text och bilder. På varje sida, i varje körning.

Skapa en egen konfiguration som ger maximal flexibilitet och som passar företagets behov. Välj bland många olika efterbehandlingslösningar från Canon och tredje part med DFD Bridge-anslutning (Document Finishing Device) och skapa en slutprodukt, klar för direktleverans. Från start till mål.

Tomas Lagerberg, produktchef på Canon Svenska: ”imagePRESS C10010VP-serien är en ny milstolpe i utvecklingen av digitala färgproduktionspressar. Den sätter ny standard för produktivitet, applikationsmångfald och kvalitet. Med mer än 15 000 installerade imagePRESS-enheter inom EMEA under de senaste fem åren, bygger vi på en beprövad och pålitlig teknikplattform, med utökade automatiseringsmöjligheter som hjälp för framtida affärsambitioner. Nu kan alla olika volymer hanteras, gång på gång, med pålitlig teknik och maximal driftstid. Hjälp era kunder att förvandla sina utmaningar till lönsamma möjligheter.”

Mer information om imagePRESS C10010VP-serien finns på: https://www.canon.se/business-printers-and-faxes/imagepress-c10010vp-series/