Canon lanserar serien imagePRESS C170 – för att lyfta kreativiteten och producera högkvalitativa resultat i egen regi

Stockholm 2021-02-01: Canon presenterar imagePRESS C170-serien – för företag som vill utforska kreativt tryck i egen regi. Serien är ett alternativ för alla som vill bredda de kreativa gränserna och ta fram högupplösta, personliga och livfulla färgutskrifter.

En kreativ kraftkälla

imagePRESS C170 är efterträdaren till 2019 års lyckade lansering av imagePRESS C165 och följer nu upp branschens fortlöpande efterfrågan på flexibla professionella arbetsflöden för kontorsmiljöer. Den nya serien ger företagen möjlighet att ta fram fantastiskt livfulla och skarpa färgutskrifter med professionell standard. Ett bredare utskriftsbehov täcks också tack vare hantering av mer speciella format än standardstorlekarna A4 och A3 – till exempel kuvert, tjockt papper upp till 350 g/m2 och långa banderoller upp till 1 300 mm. Enheterna kan dessutom skriva ut på material som är glättat, har silkesyta och struktur och som tillbehör finns professionella efterbehandlingar. Allt för att uppnå resultat som blir fantastiskt mångsidiga och kreativa.

Produktivitet som inspirerar

Hybridarbetssätten ökar och kontorens roll förändras. Nu finns ett allt större behov av att kunna vara så produktiv som möjligt när man väl befinner sig på kontoret. Med imagePRESS C170-serien blir resultaten professionella. Serien kombinerar funktioner och anslutningsmöjligheter för kontoret, breddar utskriftsmöjligheterna och utnyttjar själva investeringen.

imagePRESS C170-serien har snabba omloppstider och klarar deadlines med imponerande hastigheter upp till 70 sidor/minut i färg och upp till 80 sidor/minut i svartvitt. Det är enkelt att använda enheterna och de har samma intuitiva gränssnitt, navigering och kundupplevelse som andra Canon-enheter – något som gör det hela ännu mer tidsbesparande.

Precis som imageRUNNER ADVANCE DX-modellerna erbjuder imagePRESS C170-serien säkerhetsfunktioner för känslig information, sekretess för anställda och kunder och hjälp med regelverksefterlevnad för större kontor och mindre produktionsmiljöer. När McAfee Embedded Control-funktioner har aktiverats blockeras åtkomst för obehöriga applikationer via intelligent vitlistning.

Tomas Lagerberg Produktchef för professionella skrivare på Canon, kommenterar: ”Vårt sätt att jobba förändras otroligt snabbt, men för många är kontoret navet för samarbete. En plats där det fysiska möter det digitala, och där kreativiteten växer och frodas. Serien imagePRESS C170 erbjuder utskriftsteknik i världsklass, revolutionerar den tryckta kommunikationen och möjliggör hybridarbetssätt.”

Med högkvalitativa utskriftsmöjligheter och professionella efterbehandlingsalternativ breddar imagePRESS C170-serien företagens kundengagemang och släpper loss den kraft som finns i det tryckta materialet.

Viktiga egenskaper – imagePRESS C170-serien

• Utskriftshastighet i färg upp till 70 A4-sidor per minut och i svartvitt 80 A4-sidor per minut
  • Scanna upp till 250 A4-sidor per minut
  • Mediaformat upp till längd 1 300 mm och tjockt papper upp till 350 g/m2