Canon utökar A3-portföljen och möjliggör hybridarbete för företag, oavsett storlek

Stockholm 2021-09-07: Canon lanserar idag två nya produktlinjer – imageRUNNER C3226i och imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien – som skapar ett effektivt och säkert hybridarbete. De senaste tillskotten utökar och kompletterar Canons office lineup av A3 multifunktionsskrivare och erbjuder en lösning som passar varje budget, verksamhetsstorlek och arbetsupplägg.

Många organisationer tar fram långsiktiga strategier för hybridarbete och medarbetare kommer att förflytta sig mellan centraliserade kontor, samarbetshubbar och distansarbetsplatser. Delade resurser som A3-multifunktionsenheter kommer att spela en avgörande roll för det här nya arbetssättet. Enheterna säkerställer konsekvent infrastruktur och bibehållen kontinuitet i verksamheten. Canons nya multifunktionskrivare levererar utökade anslutningsmöjligheter, produktivitet, hållbarhets- och säkerhetsfunktioner som stöd för skyddat samarbete mellan alla dessa olika arbetsplatser.

Produktivt och skyddat hybridarbete, oavsett verksamhetsstorlek

Nya imageRUNNER C3226i stöder produktiviteten i hybridmiljöer och har bättre prestanda och hanteringsfunktioner, inklusive en ny styrenhet och snabbare utskriftshastighet på 26 sidor per minut. En ny uppdatering till plattformen uniFLOW 2021.2 ger dessutom utökad scanning till, och utskrift från, molnet. Med uppdateringen finns nu en Microsoft Teams-koppling, vilket innebär att man kan använda en bättre blandning av teknik via molnet och teknik på plats. Det säkerställer att användarna alltid har tillgång till de allra senaste funktionerna för anslutning och samarbete – oavsett var någonstans de arbetar.

imageRUNNER C3226i har samma enkla underhållsfunktioner som den befintliga imageRUNNER DX-serien, den är snabb, okomplicerad och bibehåller och maximerar driftstiden.

Hybridarbete kan också medföra nya säkerhetsutmaningar när de anställda delar information mellan platser som kan ligga utanför företagets nätverk eller när de använder egna, personliga enheter. Cyberattacker blir allt vanligare¹ och säkerhet är något som kunderna aldrig ska behöva kompromissa med, oavsett vilken budget de har. Säkerhetskapaciteten i imageRUNNER C3226i ligger i linje med den nuvarande imageRUNNER ADVANCE DX-serien, med McAfee Embedded Control, SIEM, TLS 1.3 och framtvingad parkering av utskrift. Genom att förstärka imageRUNNER-enheterna med de standardsäkerhetsfunktioner som finns i Canons lineup så erbjuds nu en mer omfattande support för alla verksamheter. Oavsett storlek eller budget, hålls arbetet igång på ett säkert och smidigt sätt.

Ny digital kapacitet för företag som fokuserar på transformation

imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien² bygger vidare på framgången med Canons prisbelönta A3-sortimentet, speciellt utformad för avdelningar med höga produktivitetskrav och organisationer som vill trappa upp sina insatser inför digital transformation. Här finns samma fördelar med hantering och underhåll som för imageRUNNER C3226i, inklusive uniFLOW 2021.2-uppgraderingar plus extra produktivitets- och säkerhetsfunktioner som passar arbetsintensiva hybridkontorsmiljöer. Med en scanningshastighet på 270 sidor per minut erbjuder DX C3800-serien snabb konvertering från papper till digitalt innehåll, så att de anställda snabbt kan skapa och dela kopior med kollegor som befinner sig på andra platser.

Serien integreras smidigt med tredjepartsprogram som Therefore Online och IRIS, och Canons molnbaserade dokumenthanteringstjänst Cloud Workspace Collaboration – Process Automation, som enkelt passar in i skräddarsydda affärsarbetsflöden utan komplicerad konfiguration. Anslutningsfunktioner som NFC (Near-Field Communication) och BlueTooth, liksom kompatibilitet med uniFLOW och uniFLOW Online, innebär att imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien enkelt kan jobba med andra enheter och lösningar i en organisations bredare informationsarbetsflöde. Användarna kan enkelt ansluta till varje enhet när de kommer in på kontoret eller lämnar det, och få åtkomst till flera tjänste- och programvaruverktyg som en enda, integrerad lösning. Resultatet blir en effektiv, flexibel upplevelse av hybridarbetet.

Andra förbättrade funktioner gör imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien perfekt för komplexa miljöer med stora påfrestningar, inklusive snabb utskrift med upp till 35 sidor per minut och anslutning till de högsta säkerhetsstandarderna, inklusive Common Criteria-certifiering.

imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien delar också samma hårdvara, delar och tillbehör som imageRUNNER C3226i, något som ger lägre underhålls- och lagerkostnader för verksamheter som använder båda enheterna som en del i en maskinpark.

Erik Strandskog, produktchef för Document Solutions på Canon Svenska AB, säger så här: ”När verksamheterna börjar öppna upp sina kontor igen kommer många att införa nya och fler hybridarbetssätt, som kräver ett flexibelt grepp där de anställda tillåts förflytta sig mellan olika platser. Därför finns ett allt större behov av lösningar som gör att människorna kan få åtkomst till och dela sina dokument, oavsett var någonstans de sitter rent fysiskt. Vår breda lineup tar redan hand om en mängd olika hybridarbetssituationer och våra senaste tillskott fortsätter på den linjen.”

”Att vara medveten om våra kunders växande och föränderliga behov är av största vikt. Och vi utvecklar vår portfölj inte bara för att bemöta, utan också överträffa dessa förväntningar. Vi bygger vidare på de förbättringar som redan gjorts i vår A3-serie tidigare i år, och de nya framstegen som imageRUNNER C3226i och imageRUNNER ADVANCE DX C3800-serien möjliggör innebär att vi kan leverera en hel svit av kraftfulla, säkra A3-färgenheter som stöder verksamheter av alla olika storlekar i sina övergångar till nya sätt att arbeta.”

Mer information finns på:

Anm. till utgivare

Viktiga egenskaper – imageRUNNER C3226i

• Utskrift 26 sid/min och scanning upp till 55 sid/min
  • Snabb återhämtningstid på 10 sek eller mindre
  • Stöd för inbyggt hålslag
  • Förbättrad eko-häftning
  • uniFLOW Online-anslutning
  • Beröringsfria lösningar via mobilappen
  • McAfee Embedded Control
  • TLS1.3
  • SIEM/SYSLOG