Var DU på ”kontoret”?

Canons uppgift är att förändra Sveriges bild av arbetsplatsen. Med eventet Jag är på ”kontoret” har IT-chefer, företagsledare, ekonomichefer och HR-chefer fördjupat sig i hur man jobbar enkelt och säkert oavsett arbetsplats. Intresset bland de närmare 1000 besökarna var stort och varierande.

Under maj månad stod Canon Business Center värd för eventet Jag är på ”kontoret” där en Canon-lastbil åkte land och rike runt. Företagare och organisationer på totalt 17 orter, hade möjligheten att utforska nya möjligheter för arbetsplatsen. Fokus var hur medarbetare ska kunna utföra sitt arbete oavsett var ifrån de arbetar.
– Det har ingen betydelse var du hanterar information. Dokumenten behöver du komma åt på ett säkert sätt. Helt i enlighet med GDPR, säger Lisa Köllerström, ansvarig för erbjudandet hos Canon Svenska AB.

– Hos Canon ser vi en skillnad i flera nyrekryteringar efter pandemin. Fler bor nu längre ifrån arbetsplatsen. Medarbetare kan bo på annan ort, pendla färre dagar eller utföra arbetet helt på distans. Det lirar helt i linje med Canons företagsfilosofi ”Att leva och arbeta tillsammans för allas bästa” säger Lisa Köllerström.

Säkra tidsvinster att hämta hem

När platsen är oväsentlig för att arbetet ska bli gjort finns tidsvinster att tjäna. Under eventet Jag är på ”kontoret” visade Canon och demonstrerade hur arbetsplatser kan förbättra vardagen för medarbetare, utan att förlora greppet om säkerheten.
Besökarna såg fördelar med hur produkter och tjänster kan hjälpa medarbetarna både på och utanför kontoret. Flera chefer visade ett intresse för:
• att effektivisera kärnprocesser genom digitalisering
• att ha en digital medarbetare genom RPA (Robotic Process Automation)
• att digitalisera analoga arkiv eller automatisera dagliga uppgifter genom scanning
• att kunna skapa stora utskrifter nära till hands genom en storformatsskrivare

Hört från våra kunder

Vad tar ni med er från eventet?
– Idag fick vi nya insikter kring hur vi kan arbeta enklare med våra avtal genom Therefore. Vi vill röra oss bort från spretigheten som kan bli när flera " hattar" är involverade. Det vi ser som fördel är spårbarheten som gör att vi kan få bättre koll på hela vår avtalshantering. En komplett hantering där vi får en notis när avtalen håller på att löpa ut lockar oss. Som helhet upplevde jag eventet som bra. trevligt bemötande och kunniga personer på plats, säger Wilhelm Nilsson Säkerhetsansvarig, Kristianstad Österlen Airport.

– Vi hjälper företag att ställa om sin verksamhet där arbetsuppgifter kan utföras överallt. Oavsett om arbetet görs på språng, från hemmet, kontoret eller i en co-workingyta. Den gemensamma nämnaren är att människor ska kunna arbeta effektivt och strukturerat med dokument och lagring. Oberoende av uppgift och tidpunkt, säger Lisa Köllerström.
Har du missat eller ej haft möjligheten att vara med på eventet? Inga problem! Våra center finns ett klick bort, kan skräddarsy och förse dig med just den lösning eller information som ditt företag behöver. Kontakta oss idag Våra Center - Canon Business Center