Canon utökar säkerheten och hållbarheten för utskrifter på arbetsplatserna

Stockholm 2023-06-08: Canon presenterar en uppdatering av sina prisbelönta multifunktionsenheter imageRUNNER, imageRUNNER ADVANCE DX och singelfunktionsenheter. Med den utökade portföljen kan Canon leverera ett bredare och starkare erbjudande till kunderna. Här finns förbättringar som förstärkta säkerhetsfunktioner, lägre energiförbrukning och mindre styrenplast i förpackningarna. Skrivarna imageRUNNER och imageRUNNER ADVANCE DX är framtagna just för företagens föränderliga behov och innehåller även samarbetsverktyg för hybridarbete.

imageRUNNER ADVANCE DX C3900 series Staple Finisher FRT 02_1140x624.jpg

Minskar inverkan på miljön

Portföljens uppdatering innebär minskad inverkan på miljön och TEC-värdet (Typical Electricity Consumption) har reducerats med upp till 16 % jämfört med tidigare modeller. Enheternas och delarnas design innebär att de håller längre och ger kunderna maximal driftstid, färre servicebesök och mindre miljöpåverkan. Förpackningarna av styrenplast som tidigare använts har reducerats och ersatts med kartong för att begränsa engångsanvändning.

Skyddat i alla steg

De uppdaterade skrivarna imageRUNNER och imageRUNNER ADVANCE DX har utrustats med skydd för enheter, data och nätverk i varje steg av dokumentets livscykel. Den senaste inbyggda programvaran för säkerhet ger ett helhetsskydd och båda har stöd för krypterad fildelning, med TLS1.3, WPA3 och SMB 3.1.1. Produkterna som ingår i imageRUNNER ADVANCE DX är dessutom försedda med FIPS 140-3* för certifierad krypteringsprestanda.

Alla enheter i den uppdaterade portföljen har också tvåfaktorsautentisering och dessutom striktare lösenordsregler för ytterligare skydd. Som skydd för skadliga cyberattacker kan företagen också få insyn tack vare säker statusvisualisering. De uppdaterade produktserierna stöds också av en Security Settings Navigator, där användarna kan ange optimala inställningar för olika nätverksmiljöer – utan behov av säkerhetsexpert.

Produktivitet och samarbete för hybridarbete

Med Canons enheter kan företagen optimera distans- och hybridarbete tack vare uniFLOW Online. Med den här prisbelönta molnlösningen för utskriftshantering kan användarna jobba smartare och snabbare och hela utskriftsmiljön kan hanteras via molnet genom att kontrollera åtkomst och utöka dokumentsäkerheten.

imageRUNNER ADVANCE DX 8900-serien skapar ytterligare produktivitet via sina många efterbehandlingsalternativ och resultat med professionell kvalitet. Företagen får kapacitet att internt kunna producera marknadsföringsmaterial eller affärskommunikation, med full kontroll över sina dokument.

Marc Bory, Vice President, Head of DP&S Marketing and Innovation på Canon Europe: ”Arbetsvärlden fortsätter att utvecklas och så måste även tekniken som stöder den. Uppdateringarna i våra ledande imageRUNNER- och imageRUNNER ADVANCE DX-serier breddar vår portfölj och ger inte bara ett säkert och anslutet sätt att dela och få tillgång till dokument – de skapar också framsteg när det gäller att minska koldioxidutsläpp och energiförbrukning. Många företag har nu anammat modellen med hybridarbete och det är viktigt att säkerställa att deras processer stöds av den allra bästa tekniken för samarbete.

Vår kvalitet och våra pålitliga enheter ligger till grund för vårt ekosystem med tjänster för digital omvandling – ett ramverk vi använder för att skapa skräddarsydda paket med maskinvara, program och tjänster. Det innebär att våra kunder kan ta klivet upp till nästa nivå i sin digitala transformationsstrategi.”

*Validering pågår

Viktiga egenskaper

imageRUNNER ADVANCE DX C3900-serien, 4900-serien, C259/C359-serien, 529/619/719-serien, 6980i- och 8900-serien:
• Automatisk systemåterställning
• FIPS 140 3-certifiering
• Stöd för TLS1.3 och SMB 3.1.1 och WPA3 (SAMTLIGA ENHETER) med tillagd TPM 2.0 för DX C359/C259- och DX 719/619/529-serien
• Säker statusvisualisering
• Fjärranvändargränssnitt med tvåfaktorsautentisering och striktare lösenordsregler
• Säkerhetsnavigator

imageRUNNER C3326i- och 2900-serien:
• Automatisk systemåterställning
• Stöd för TLS1.3 och SMB 3.1.1