Canon lanserar plug-and-play-scanner för hemkontor och mindre företag

Stockholm 2023-07-03: Canon lanserar dokumentscannern imageFORMULA R30 som vänder sig till hemkontor och mindre företag.  Installationstiden är minimal och med plug-and-play är användarna igång på mindre än 60 sekunder – perfekt för alla som vill jobba produktivt, bekvämt och enkelt.

R30 Paper tray out FSR 02.png
R30-Ambient-06.png

Enkel installation, men kraftfull prestanda

Det går både snabbt och enkelt att ställa in nya imageFORMULA R30 och den är kompatibel med både Windows- och Mac-enheter. Den lämpar sig alltså både för en enda användare och för flera som jobbar på delade arbetsplatser där det finns en rad olika enheter.  Scannern har mängder av funktioner och hanterar dokument i många olika storlekar – inklusive visitkort, fakturor, foton och register. Extra produktivt blir det också eftersom ingen separering av dokumenttyper behövs. 60 dubbelsidiga ark av blandade dokument scannas buntvis.

imageFORMULA R30 sparar tid och säkerställer kvaliteten utan att man behöver justera inställningarna hela tiden – den har automatiska förbättringsfunktioner som upptäcker storlek och färg, korrigerar snedhet och dokumentriktning.  Programvaran CaptureOnTouch Lite finns inbyggd och dokumenten kan alltså enkelt konverteras till många olika filformat, inklusive PDF, TIFF, JPEG och PNG. Dokumenten är dessutom sökbara via nyckelord.

Mer hållbar design

imageFORMULA R30 är konstruerad med hållbarhet i åtanke och komponenterna är utformade för längre livslängd. Med tanke på minimal inverkan på miljön förbrukar scannern dessutom mindre än10 W under drift och levereras i förpackning av återanvändbara material som papper och nedbrytbar biologisk plast, utan polystyren. Med sin låga vikt – mindre än 3 kg – blir transporten dessutom effektiv och koldioxidutsläppet mindre.

Mer information finns på