A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Professional Service Center

Övergång till nytt system

Vårt mål är att ge dig den bästa och mest effektiva servicen när du behöver hjälp med reparation och service. Därför har vi nyligen påbörjat ett program för att modernisera och införa nya förstklassiga system hos våra professionella Canon-serviceverkstäder/Canon-fabriksserviceverkstäder.


Under den tid som omläggningen pågår kan våra svars- och leveranstider bli längre än vanligt. Vi rekommenderar att du väntar med att skicka in din produkt under övergångsperioden om det inte är brådskande.


Vi strävar efter att hantera service- och reparationsärenden så snart som möjligt och tackar för din flexibilitet och ditt tålamod under den här övergången.

Besök gärna den här sidan fortlöpande för att få mer information. Vi uppskattar verkligen din förståelse och ditt samarbete under övergångsperioden. Vår ambition är att göra den här processen så smidig som möjligt.

Om du behöver brådskande support eller information om ditt ärende så finns vårt supportteam alltid tillgängligt, kontakta oss gärna.

Varför vända sig till Canon Professional Service Center?

Canon Professional Service Center (PSC) ägs av Canon. Som tillverkare av Canon-produkter vill vi att våra kunder ska få bästa möjliga kundservice och support.

Canon PSC har välutbildade tekniker, de senaste verktygen och en toppmodern verkstad. Allt är förberett för att vi ska kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud av tjänster för hela Canons produktsortiment.

Reparera

Beroende på om du är företag eller konsument kan du boka reparation av din produkt enligt följande:

Om du är ett företag:
  • Du måste ha ett aktivt företagskonto för att kunna skicka in ett service- eller reparationsärende till Canon.
  • Du kan registrera dig för ett företagskonto eller logga in om du redan har ett företagskonto.
  • När du har loggat in på ditt företagskonto kan du påbörja ditt service- eller reparationsärende.

Om du är konsument:

Om din kommersiella garantiperiod från Canon har gått ut eller om felet inte omfattas av den, erbjuder vi ett antal betalbara reparationsalternativ (antingen reparation till fast pris, maxpris eller kostnadsförslag) beroende på produkten.

  • Reparation till fast pris: Du får ett fast pris innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad. I det fasta priset ingår kostnaden för alla nödvändiga reservdelar, arbete och returfrakt.
  • Maxpris: Du kan ange ett maxpris (dvs. maximal reparationsavgift) innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad, men det finns ett minsta värde. Det fungerar som ditt godkännande för att vi ska kunna fortsätta med reparationen och ingen offert tillhandahålls. Om reparationen kan slutföras mot en kostnad som är lägre än det angivna maxpriset debiteras du endast det lägre beloppet.
    Maxpris kan leda till snabbare reparationstid för dig och reparationen omfattas inte heller av undersökningsavgift (vilket gäller om du begär kostnadsförslag och sedan avböjer reparation).
  • Kostnadsförslag: Du kan begära kostnadsförslag, då utförs en teknisk undersökning när produkten anländer till en professionell Canon-serviceverkstad. Därefter ger vi dig ett kostnadsförslag som beskriver de förväntade kostnaderna för att reparera produkten. Du kan välja att acceptera eller avböja kostnadsförslaget innan något reparationsarbete påbörjas. Om du avböjer vårt kostnadsförslag debiteras en undersökningsavgift för att täcka kostnaden för undersökningen.

Alla våra betalbara reparationsalternativ omfattas av våra villkor för service och reparation.

Tjänster vi erbjuder

Produkter som omfattas

Canon Professional Service Center hanterar ett brett utbud av Canon-produkter, bland annat följande:

  • Kameror, objektiv och Speedlite-blixtar (EOS, IXUS, PowerShot)
  • Videokameror och objektiv (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA-/XF-/ME-serien)
  • Broadcast- objektiv
  • Pro-monitorer
  • Fjärrstyrd PTZ
  • Kikare
  • Projektorer
  • Skrivare för hem och foto (PIXMA, SELPHY, MAXIFY)
  • Affärsskrivare (i-SENSYS, imagePROGRAF)
  • Andra produkter (Zoemini, räknare, scanners osv.)

Observera att vi kanske inte erbjuder alla tjänster för vissa produkter, till exempel om det inte längre finns reservdelar till dem.

Kontaktuppgifter

Besöksadress: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Vägbeskrivning

Tel: +46 8 519 923 69

Mail: psc.service@canon.se

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Öppettider


Måndag till torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 15.00

Villkor för service och reparation

Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till ett Canon Professional Service Center.

Du kanske också behöver ...