Historiskt sett har ordet ”kontorsarbetare” stått för inte bara var människor arbetade, utan även typen av arbete som de gjorde – informationsbaserat och (under de senaste två decennierna) utfört på datorer.
På senare år har konceptet ”kontorsarbete” utvecklats ytterligare. Istället för att vara bundna till en plats tillåter organisationer i allt högre grad att medarbetare arbetar var de vill, förutsatt att de fortfarande är produktiva.
Många av våra kunder går mot den hybrida arbetsmodellen på lång sikt och kombinerar flera typer av arbetsplatser: från ett centralt eller satellitbaserat kontor, till medarbetares hem, gemensamma arbetsplatser, tågvagnen eller avgångsloungen vid resor.
Allt eftersom hybridarbete blir vanligare ändras IT-chefernas fråga från hur man möjliggör arbete utanför kontoret, till hur man optimerar det för att göra det så produktivt som möjligt.
Nedan utforskar vi fyra vanliga frågor från organisationer som vill upprätthålla och öka produktiviteten i en hybridarbetsmiljö och förklarar hur Canon kan hjälpa till att hantera dem.