A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Factory Service Centre

Varför använda Canon Factory Service Centre?

Canon Factory Service Centre (FSC) ägs av Canon. Som tillverkare av Canon-produkter vill vi att våra kunder ska få bästa möjliga kundservice och support.

Canon FSC har välutbildade tekniker, de senaste verktygen och en toppmodern verkstad. Allt är förberett för att vi ska kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud av tjänster för hela Canons produktsortiment..

Reparera

Beroende på om du är företag eller konsument kan du boka reparation av din produkt enligt följande:

Om du är ett företag:
  • Du måste ha ett aktivt företagskonto för att kunna skicka in ett service- eller reparationsärende till Canon.
  • Du kan registrera dig för ett företagskonto eller logga in om du redan har ett företagskonto.
  • När du har loggat in på ditt företagskonto kan du påbörja ditt service- eller reparationsärende.

Om du är konsument:

Om din kommersiella garantiperiod från Canon har gått ut eller om felet inte omfattas av den, erbjuder vi ett antal betalbara reparationsalternativ (antingen reparation till fast pris, maxpris eller kostnadsförslag) beroende på produkten.

  • Reparation till fast pris: Du får ett fast pris innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad. I det fasta priset ingår kostnaden för alla nödvändiga reservdelar, arbete och returfrakt.
  • Maxpris: Du kan ange ett maxpris (dvs. maximal reparationsavgift) innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad, men det finns ett minsta värde. Det fungerar som ditt godkännande för att vi ska kunna fortsätta med reparationen och ingen offert tillhandahålls. Om reparationen kan slutföras mot en kostnad som är lägre än det angivna maxpriset debiteras du endast det lägre beloppet.
    Maxpris kan leda till snabbare reparationstid för dig och reparationen omfattas inte heller av undersökningsavgift (vilket gäller om du begär kostnadsförslag och sedan avböjer reparation).
  • Kostnadsförslag: Du kan begära kostnadsförslag, då utförs en teknisk undersökning när produkten anländer till en professionell Canon-serviceverkstad. Därefter ger vi dig ett kostnadsförslag som beskriver de förväntade kostnaderna för att reparera produkten. Du kan välja att acceptera eller avböja kostnadsförslaget innan något reparationsarbete påbörjas. Om du avböjer vårt kostnadsförslag debiteras en undersökningsavgift för att täcka kostnaden för undersökningen.

Alla våra betalbara reparationsalternativ omfattas av våra villkor för service och reparation.

Tjänster vi erbjuder

Kontaktuppgifter

Canon Giessen GmbH
Factory Service Center
Canonstraße 1
35394 Gießen

Telefon: +46 8 519 923 69


Endast reparationsrelaterade problem – om du har andra frågor hittar du användbar information på vår supportwebbplats.

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Öppettider

Måndag till fredag: 08:00–12:00 och 13:00–15:30

Villkor för service och reparation

Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till en av Canons fabriksserviceverkstäder.

Du kanske också behöver ...