Villkor för service och reparation på Canon Factory Service Centre
Om du behöver skicka in din Canon-produkt för service eller reparation gäller följande villkor.
VILLKOR FÖR SERVICE OCH REPARATION
Dessa villkor för service och reparation innehåller de särskilda villkor som gäller för leverans av service eller reparation av Canon-produkter (”produkter”) via Canons fabriksserviceverkstad (FSC) från Canon Europe N.V. till dig. Läs dessa noggrant innan du skickar en service- eller reparationsbeställning till FSC. Genom att skicka en beställning godkänner du dessa villkor för service och reparation.
1. INFORMATION OM OSS
Vår fabriksserviceverkstad (FSC) från Canon Europa N.V. (”Canon”, ”vi”, ”vår”, ”oss”) är registrerad i Nederländerna under företagsnummer 33166721. Vårt huvudkontor ligger på Bovenkerkerweg 59, 1185 XB, Amstelveen, Nederländerna. Vårt momsregistreringsnummer är DE174637330.
2. BEGÄRA SERVICE OCH REPARATIONER FRÅN CANON
2.1 Följande steg krävs för att beställa en service eller reparation från Canon och skapa ett avtal mellan dig och oss:
- Logga in på ditt företagskonto eller ditt Canon-konto (om tillämpligt) och gå sedan till avsnittet "Support" där du kan påbörja din begäran om service eller reparation.
- Om du är konsument (utan Canon-konto) kan du även följa stegen för att "Ordna med en reparation" eller "Ordna med service" via vår supportwebbplats
- Du beställer din service eller reparation via formuläret genom att klicka på knappen ”Skicka” i slutet av beställningsprocessen. Du blir vägledd genom proceduren att lägga en beställning av en serie enkla instruktioner på webbplatsen. Observera att din beställning av service eller reparation inte utgör ett avtal förrän den har hanterats och godkänts av oss. Du bör spara ditt ordernummer och datum för framtida referens
- När du kommer till vår fabriksserviceverkstad får du en bekräftelse på att vi har tagit emot din/dina produkt/produkter
- När din beställning har behandlats och produkten/produkterna har utvärderats kommer vi antingen omedelbart att fortsätta med din begäran (enligt paragraferna som definieras nedan) eller i tillämpliga fall kontakta dig för att begära ditt godkännande för att fortsätta (t.ex. vid offerter gällande tid och kostnad)
- Godkännande av beställningen och slutförande av avtalet för inköp av service och reparation sker när vi påbörjar begärd service eller reparation, såvida vi inte har meddelat dig att vi inte godkänner din beställning. Villkoren i ditt avtal lagras av oss och du får en kopia i din beställningsbekräftelse.
2.2 Vi kanske inte accepterar beställningar av något av följande skäl:
- Produkten/produkterna som du begärde service eller reparation för stöds inte längre (dvs. reservdelar är inte längre tillgängliga).
- Om det har skett en överträdelse av något av våra villkor för service eller reparation eller andra tillämpliga villkor.
- Om det finns utestående skulder på ditt konto (om tillämpligt).
2.3 Om Canon får en beställning på service och reparation utan tillräcklig (eller endast delvis) information och Canon inte lyckas kontakta dig, där ingen kontakt sedan görs av dig och du inte hämtar din/dina produkt/produkter, kan inte Canon returnera produkten/produkterna till dig och förbehåller sig rätten att kassera dem tre (3) månader efter mottagandet.
3. TILLGÄNGLIGHET, BESKRIVNINGAR OCH PRISER FÖR SERVICE OCH REPARATION
3.1 Vi meddelar dig så snart som möjligt efter att ha mottagit en beställning om den service eller reparation som du har beställt av någon anledning är inte tillgänglig eller är föremål för någon otillbörlig försening.
3.2 Beställningar av service eller reparation kan bli försenade när de genomförs utanför det ursprungliga inköpslandet på grund av potentiell begränsad tillgänglighet för reservdelar eller lokal teknisk variation mellan modeller.
3.3 Canon kan reparera eller ersätta produkter med nya eller renoverade delar eller produkter med motsvarande nya prestanda och tillförlitlighet. Canon kan även ersätta produkter med motsvarande modeller om den ursprungliga har gått ut. Renoverade delar eller produkter kommer endast att användas om det är tillåtet att göra detta i enlighet med gällande lagar i ett land där reparationen utförs.
3.4 Alla priser visas i den lokala valutan på vår professionella serviceverkstad, inklusive moms och exklusive eventuella fraktkostnader såvida inte annat uttryckligen anges. Priset för en service eller reparation kan ändras från en tid till en annan, men sådana förändringar påverkar inte beställningar som vi redan har accepterat.
3.5 Vi bekräftar normalt priserna för vår service och reparation som finns på vår webbplats som en del av vår orderhantering, så att om det rätta priset för en service eller reparation är lägre än det angivna priset debiterar vi det lägre beloppet vid betalning.
3.6 Vi har i den utsträckning tillämplig lag tillåter ingen skyldighet att tillhandahålla service eller reparation till dig till det felaktiga (lägre) priset, om prisangivelsen uppenbarligen och utan tvivel rimligen borde ha identifierats som ett fel i prissättningen.
4. CANONS KOMMERSIELLA GARANTIREPARATIONER
4.1 För många Canon-produkter erbjuder vi frivilliga kommersiella garantier från Canon-tillverkaren, utöver de lagstadgade rättigheter som gäller för konsumenter. De här garantierna omfattas av fullständiga villkor. I tillämpliga fall tillhandahålls relevant garantiinformation tillsammans med din produkt eller också finns den på vår garantihubb.
4.2 Garantireparationer utförs endast när tillämplig dokumentation som krävs för att validera garantins status tas emot, enligt de specifika villkoren för den kommersiella Canon-garantin som gäller för din produkt.
4.3 Om vi får en beställning på en garantireparation, men garantin anses vara ogiltig, meddelar vi dig och anger vilken defekt det rör sig om genom att tillhandahålla fotografiska bevis (i tillämpliga fall) och (om en reparation är möjlig) erbjuder antingen ett reparationserbjudande till fast pris och/eller en offert för tid och kostnad. Om du sedan avvisar reparationserbjudandet till fast pris eller offerten för tid och kostnad debiteras ingen avvisningsavgift.
4.4 Om vi får en beställning på en garantireparation, men garantin anses vara ogiltig på grund av uppenbar skada eller felaktig användning, och du senare avvisar offerten för tid och kostnad debiterar vi ingen avvisningsavgift, men vi kan komma att debitera en returfraktavgift.
4.5 Om vi får en beställning på en garantireparation, men den tekniska diagnostiseringen inte visar på något fel, returneras din/dina produkt/produkter oreparerade, men vi kan komma att debitera en returfraktavgift.
4.6 Vid garantireparationer reparerar vi produkten/produkterna enligt tillverkarens tekniska data.
5. KONSUMENTENS LAGSTADGADE RÄTTIGHETER OCH GARANTIER
Om du har köpt produkter som konsument har du även möjlighet att utnyttja lagstadgade rättigheter enligt EU:s och nationell lagstiftning gällande försäljning av varor som är defekta eller inte uppfyller givna tekniska data. Dessa rättigheter (inklusive rätten till reparation, byte eller återbetalning av inköpspriset i vissa situationer) gäller för alla konsumenter, men giltighetstiden varierar beroende på inköpsland. Dessa rättigheter gäller för alla varor du köper från säljaren av produkterna och du kan hävda dessa rättigheter gentemot dem oavsett om dina varor omfattas av Canons kommersiella garantier. Dina lagstadgade rättigheter påverkas inte av något i dessa villkor eller på något annat sätt. Om du vill åberopa dina lagliga rättigheter kontaktar du säljaren.
Kontakta en lokal konsumentrådgivningstjänst för mer information om konsumenträttigheter.
6. SERVICE TILL FAST PRIS OCH AVGIFTSBELAGDA REPARATIONER
6.1 För många Canon-produkter erbjuder vi service till fast pris och avgiftsbelagda reparationer (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad). De här erbjudandena omfattas av ytterligare specifika villkor som anges i paragraf 7, 8, 9 och 10.
6.2 När din beställning är lagd genomförs service till fast pris och avgiftsbelagda reparationer (endast reparationer till fast pris och reparationsgräns) så snart en teknisk diagnostisering har utförts och inget undantag har identifierats. När det gäller offerter för tid och kostnad utförs reparationer först efter att du har godkänt offerten som vi utfärdar till dig.
6.3 All service till fast pris som vi offererar till dig omfattar arbete, standardleverans och moms. Service till fast pris omfattar inte kostnaden för reservdelar (såvida det inte anges i omfattningen för servicen).
6.4 Alla avgiftsbelagda reparationer (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad) som offereras till dig inkluderar reservdelar, arbete, standardleverans och moms.
6.5 Vid avgiftsbelagda reparationer (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad) strävar vi efter att slutföra reparationen enligt specifikationerna. Vi förbehåller oss dock rätten att ogiltigförklara avtalet om vi senare upptäcker att reparationen av någon anledning inte kan slutföras (dvs. reservdelar är inte längre tillgängliga) och om det är nödvändigt kontaktar vi dig och ger dig andra alternativ (i tillämpliga fall).
6.6 Om vi får en beställning på avgiftsbelagda reparationer (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad), men den tekniska diagnosen inte visar på något fel, returneras din/dina produkt/produkter oreparerade, men vi kan komma att debitera en returfraktavgift.
6.7 Vid avgiftsbelagda reparationer reparerar Canon produkten/produkterna enligt tillverkarens tekniska specifikationer.
6.8 Det arbete och material som används av Canon vid avgiftsbelagda reparationer (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad) garanteras under sex (6) månader från reparationsdatumet att vara fritt från defekter vid normal användning. Vår skyldighet enligt sådan reparationsgaranti är begränsad till reparation av originaldefekter för reparationsgräns eller offert för tid och kostnad, men vid reparationer till fast pris utökar vi detta till att täcka eventuella elektroniska/mekaniska fel.
6.9 Reparationsgarantin upphör att gälla om en reparation utförs av obehöriga serviceverkstäder eller om utrustningen missbrukas, försummas, skadas eller om något fel uppstår på grund av batteriläckage och fuktskada.
7. SERVICE TILL FAST PRIS
7.1 För många Canon-produkter erbjuder vi underhållsservice. För vart och ett av underhållsserviceerbjudandena hittar du omfattningen av servicen (däribland viktig information) på vår sida för underhållsservice och om du skickar in en beställning på en underhållsservice fungerar det som ditt godkännande gentemot oss att fortsätta med underhållsservicen och ingen offert kommer att tillhandahållas. Om ett fel upptäcks på produkten/produkterna under den begärda underhållsservicen kontaktar vi dig för att antingen be om ett inköpsbevis som validerar din kommersiella Canon-garanti (om det inte redan har tillhandahållits) eller, om produkten/produkterna inte längre omfattas av den kommersiella Canon-garantin, för att diskutera avgiftsbelagda reparationsalternativ (dvs. reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad).
7.2 För många Canon-produkter erbjuder vi uppgraderingsservice. För vart och ett av uppgraderingsserviceerbjudandena hittar du omfattningen av servicen (däribland viktig information) på vår sida för uppgraderingsservice och genom att skicka in en beställning på en uppgraderingsservice fungerar det som ditt godkännande gentemot oss att fortsätta med uppgraderingsservicen och ingen offert kommer att tillhandahållas. Om ett fel upptäcks på produkten/produkterna under den begärda uppgraderingsservicen kontaktar vi dig för att antingen be om ett inköpsbevis som validerar din kommersiella Canon-garanti (om det inte redan har tillhandahållits) eller, om produkten/produkterna inte längre omfattas av den kommersiella Canon-garantin, för att diskutera avgiftsbelagda reparationsalternativ (dvs. reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad).
7.3 För vissa Canon-produkter erbjuder vi expresservice. För vart och ett av expresserviceerbjudandena hittar du omfattningen av servicen (däribland viktig information) på vår sida för expresservice och genom att skicka in en beställning på en expresservice fungerar det som ditt godkännande gentemot oss att fortsätta med expresservicen. Om vi inte kan uppfylla den angivna tidsperioden enligt definitionen i omfattningen för servicen tillämpas inte tilläggsavgifterna för denna service på din beställning.
8. REPARATION TILL FAST PRIS
8.1 För många Canon-produkter erbjuder vi reparation till fast pris (FPR) som gäller defekter som uppstår på grund av antingen:
- Normalt slitage
- Fel på komponenter under normala driftsförhållanden
8.2 Efter din beställning utförs en reparation till fast pris först när den tekniska diagnostiseringen har genomförts och inget undantag har identifierats. Vid reparationer till fast pris ogiltigförklarar vi erbjudandet om felet visar sig ha orsakats av andra omständigheter, till exempel (men inte begränsat till):
- Felaktig användning, skador eller defekter orsakade av felaktig förvaring, kraftiga stötar/slag/fuktskador eller skador orsakade av främmande ämnen
- Omfattande skada orsakad av felaktig spänningsingång
- Otillräcklig förpackning av produkten när den returneras till ett PSC
- Reparationer, modifieringar och manipulering som utförs av verkstäder som inte är auktoriserade av Canon
8.3 Om vi får en beställning på en reparation till fast pris, men erbjudandet om reparation till fast pris anses vara ogiltigt, meddelar vi dig och anger vilken defekt det rör sig om genom att tillhandahålla fotografiska bevis och (om en reparation är möjlig) erbjuder en offert för tid och kostnad. Om du därefter avvisar offerten för tid och kostnad debiteras ingen avvisningsavgift, men vi kan komma att ta ut en returfraktavgift.
8.4 Om vi erbjuder reparation till fast pris, men erbjudandet om reparation till fast pris avvisas av dig (eller om vi inte får något svar inom trettio (30) dagar), returneras din/dina produkt/produkter oreparerad(e) och vi kan komma att debitera en returfraktavgift.
9. REPARATIONSGRÄNS
9.1 För många Canon-produkter erbjuder vi dig möjligheten att ange en reparationsgräns (dvs. maximal reparationsavgift) istället för att begära en offert för tid och kostnad, men ett minimivärde gäller (dvs. minst 2 500 kr inklusive moms).
9.2 Om vi får en beställning med en angiven reparationsgräns fungerar detta som ditt godkännande för oss att fortsätta med reparationen och ingen offert tillhandahålls. Om reparationen kan slutföras mot en avgift som är lägre än den angivna reparationsgränsen debiteras du endast det lägre beloppet.
9.3 Om vi får en beställning med en angiven reparationsgräns, och vi efter den tekniska diagnostiseringen upptäcker att reparationen kommer att överskrida din gräns, tillhandahåller vi en offert för tid och kostnad och inväntar ditt godkännande för att fortsätta. Om du därefter avvisar offerten för tid och kostnad debiteras ingen avvisningsavgift, men vi kan komma att ta ut en returfraktavgift.
10. OFFERT FÖR TID OCH KOSTNAD
10.1 För många Canon-produkter erbjuder vi en offert för tid och kostnad. Efter din beställning genomförs en teknisk diagnostisering och vi tillhandahåller en offert som beskriver de förväntade kostnaderna för reparation av din/dina produkt/produkter. Vi förbehåller oss rätten att revidera offerten vid behov (dvs. om ytterligare skador/fel som inte rapporterats identifieras).
10.2 Den offert för tid och kostnad som du får omfattas av en toleransgräns på tio (10) procent (%) när den slutliga reparationskostnaden beräknas. Om den slutliga reparationskostnaden överskrider toleransgränsen kontaktar vi dig för att diskutera och/eller tillhandahålla en uppdaterad offert för tid och kostnad och inväntar ditt godkännande för att fortsätta.
10.3 Om vi erbjuder en offert för tid och kostnad gäller erbjudandet i trettio (30) dagar efter det datum då offerten utfärdas.
10.4 Om vi får en beställning enligt en offert för tid och kostnad efter att offerten mottagits kan du inte återgå till erbjudandet om reparation till fast pris (om ett sådant är tillgängligt till en lägre kostnad).
10.5 Om vi erbjuder en offert för tid och kostnad, men erbjudandet avvisas av dig, debiteras en avvisningsavgift på 389 kr inklusive moms för att täcka de kostnader som detta medfört hos oss (dvs. undersökning och återmontering av din/dina produkt/produkter. Vi strävar efter att montera din/dina produkt/produkter till det skick de togs emot i, men ansvarar inte för någon förlust eller skada som uppstår till följd av underlåtenhet att göra det. Avvisningsavgiften som debiteras fastställs enligt följande:
- (i) Om offerten för tid och kostnad omfattar flera produkter (t.ex. en kamera och ett objektiv) och den totala offerten avvisas av dig debiterar vi endast en avvisningsavgift för offerten (enligt det belopp som anges i paragraf 10.5)
- (ii) Om offerten för tid och kostnad omfattar flera produkter (t.ex. en kamera och ett objektiv) och offerten delvis avvisas av dig (dvs. du avvisar offerten för en (1) av produkterna) debiterar vi ingen avvisningsavgift för offerten.
11. BETALNING
11.1 När du har slutfört din beställning på service eller reparation meddelar vi dig om betalning krävs innan produkten/produkterna skickas eller vid upphämtning (om tillämpligt), såvida du inte har ett konto hos oss och vi skriftligen har godkänt alternativa betalningsvillkor.
11.2 Vi accepterar betalning via ditt företagskonto eller Canon-konto. Om du är kund (utan ett Canon-konto) kan du komma åt din begäran för att betala häreller via banköverföring till Deutsche Bank AG.
11.3 För kontokunder måste betalningen göras inom den definierade perioden (dvs. inom trettio (30) dagar från fakturadatum) som vi skriftligen har avtalat med dig om. Vid sen betalning har vi rätt att ta ut en ränteavgift och/eller en fast kompensationsavgift för återställningskostnader enligt vårt avtal med dig. Dessutom förbehåller vi oss rätten att begära skadestånd till följd av försenad eller utebliven betalning.
11.4 När du har fått ett meddelande från oss om att betalning krävs och du inte betalar inom tre (3) månader efter meddelandet gäller en rättighet till återtagande för oss som ger oss rätt att sälja produkten/produkterna för att kompensera för de kostnader vi har ådragit oss för din räkning.
12. RÄTT TILL KVARHÅLLANDE, KOMPENSATION OCH TILLDELNING
12.1 Försäkran om rätten till kvarhållande, som härrör från samma rättsliga relation men inte samma avtalsförhållande med oss, undantas.
12.2 Kompensation för eventuella motkrav från dig (vår avtalspartner) utesluts om dessa motkrav inte har fastställts enligt lag eller är obestridda.
12.3 Dina anspråk kan inte överföras till tredje part utan skriftligt tillstånd från Canon
13. DIN INFORMATION
13.1 Vi behandlar uppgifter om dig i enlighet med vår sekretesspolicy för konsumenter eller sekretesspolicy för företag.
13.2 Vi vidtar alla rimliga åtgärder för att hålla uppgifterna om din beställning och betalning (om tillämpligt) säkra. Observera dock att vi inte kan hållas ansvariga för eventuella förluster till följd av att en tredje part som inte anlitas av oss anskaffar obehörig åtkomst till uppgifter som du uppger när du får åtkomst till eller beställer service och reparation från vår webbplats, i fall då vi inte kan beskyllas för försumlighet.
14. VÅRT ANSVAR GENTEMOT DIG
14.1 Vi strävar efter att garantera säkerheten för din/dina produkt/produkter när de är i vår ägo. Även om vi gör allt vi kan för att returnera din/dina produkt/produkter och eventuella inspelningsbara medier eller tillbehör åtar vi oss emellertid inget ansvar och betalar inte heller ut någon ersättning vid förlust av inspelningsbara medier.
14.2 Vi kan inte hållas ansvariga för någon skada eller förlust som orsakats av att din/dina produkt/produkter har levererats till oss för en service eller reparation, eller om vi skickar tillbaka den till dig efter att service eller reparation har slutförts, annat än vad som orsakas av vår bevisade försumlighet. Vid skada eller förlust under transport måste budet undersöka skadan eller förlusten. Vi kan inte hållas ansvariga för indirekta skador eller följdskador, skador eller kostnader.
14.3 När produkten/produkterna tas emot efter service eller reparation måste du kontrollera att alla artiklar har returnerats och bekräfta skicket på produkten/produkterna. Vi anser att underlåtenhet att omedelbart meddela oss om eventuella problem innebär att alla produkter eller artiklar har tagits emot och är i gott skick.
14.4 Den maximala förlust eller skada som vi ansvarar för enligt dessa villkor för service och reparation är begränsad till ersättningsvärdet för den produkt som transporteras av budet (i händelse av skada eller förlust) och det pris du har betalat oss för den service eller reparation (om tillämpligt) som förlusten eller skadan du lider gäller.
14.5 Vi varken utesluter eller begränsar vårt ansvar i någon mån för: (a) dödsfall eller personskada orsakad av vår försumlighet, (b) bedrägeri eller oriktig framställning och grov försumlighet, (c) överträdelser mot villkor underförstådda i författningar och vi varken utesluter eller begränsar vårt ansvar i någon mån i större utsträckning än vad tillämplig lag tillåter.
Ingenting i denna klausul eller på någon annan plats i dessa villkor för service och reparation begränsar eller påverkar negativt dina lagstadgade rättigheter. Du kan kontakta en lokal konsumentrådgivningstjänst för information om konsumenträttigheter.
15. HÄNDELSER UTANFÖR VÅR KONTROLL
Vi kan inte hållas ansvariga för eventuell underlåtenhet att utföra, eller fördröjning i att utföra, våra skyldigheter enligt dessa villkor för service och reparation som inte kan tillskrivas oss enligt dessa villkor för service och reparation samt andra tillämpliga villkor eller lagar, inklusive men inte begränsat till händelser utanför vår rimliga kontroll, inbegripet force majeure, eldsvåda, översvämning, svåra väderleksförhållanden, explosioner, krig (oavsett om det har förklarats eller ej), terrordåd, arbetsmarknadskonflikter (oavsett om det berör våra anställda eller ej) eller handlingar av lokala eller centrala myndigheter eller av någon annan behörig myndighet, samt andra force majeure-händelser i enlighet med tillämplig lag.
16. TVISTHANTERING
16.1 Om du har en tvist med oss angående vårt avtal med dig, ska du i första hand kontakta oss via e-post på Sweden@cc.canon-europe.com och försöka lösa tvisten med oss. Du kan även skriva till oss på Canon Giessen GmbH, Factory Service Center, Canonstrasse 1, 35394, Giessen, Tyskland.
16.2 Om vi har en tvist med dig vad gäller vårt avtal kommer vi också att försöka kontakta dig direkt för att lösa frågan. Vi kommer att använda den kontaktuppgifter du angett i den relevanta beställningen eller i något tillhörande konto du har registrerat hos oss.
16.3 Om det osannolika skulle inträffa att vi inte kan lösa en tvist, kommer vi att diskutera med dig och försöka komma fram till ett effektivt sätt att självständigt lösa tvisten. Detta påverkar inte dina rättigheter att väcka tvister hos relevant lokalt konsumentskyddsorgan eller lämplig domstol på något sätt.
17. UPPDATERINGAR OCH ÄNDRINGAR AV DESSA VILLKOR FÖR SERVICE OCH REPARATION
17.1 Vi kan komma att ändra eller uppdatera dessa villkor från tid till annan.
17.2 Den aktuella versionen av villkoren för service och reparation som är tillgänglig på vår webbplats vid tillfället då beställningen på service och reparation skickas in är den version som gäller för avtalet mellan oss.
18. TILLÄMPLIG LAG OCH JURISDIKTION
18.1 Dessa villkor för service och reparation regleras av engelsk lag. Detta innebär att ett avtal om köp av service eller reparation som görs med oss och varje tvist eller anspråk som uppstår till följd av eller i samband med det styrs av engelsk lagstiftning. Om du ingår i ett avtal som en konsument kommer lagen i ditt hemland att gälla framför ovanstående.
18.2 Du och vi samtycker båda till att domstolarna i England och Wales har icke-exklusiv jurisdiktion. Om du ingår avtalet som en konsument är du berättigad att väcka talan i domstol i ditt hemland.
19. ÖVRIGA VILLKOR
19.1 Dessa villkor för service och reparation anger de skriftliga villkoren i ditt avtal med oss för köp av service eller reparation. Om någon paragraf eller del av dessa villkor för service och reparation befinns vara olaglig, ogiltig eller inte verkställbar, ska det inte påverka någon annan del av villkoren för service eller reparation som då ska kvarstå i full kraft och fortfarande ska gälla för vårt avtal.
19.2 Eventuella avtal mellan dig och oss används endast mellan dig och oss. Ingen tredje part ska ha någon rättighet att genomdriva något av villkoren.
19.3 Vi kan utlokalisera eller överlåta våra rättigheter och skyldigheter enligt vårt avtal med dig till en annan organisation. Vi kommer att meddela dig om detta inträffar i fall då det krävs av tillämplig lag, men detta påverkar inte dina rättigheter eller våra skyldigheter enligt avtalet.
20. KONTAKTA OSS
Om du har några frågor eller funderingar angående processen för begäran om service och reparation, eller om ditt köp av någon service eller reparation, kan du skicka oss ett e-postmeddelande till Sweden@cc.canon-europe.com eller ringa vår kundtjänst på +46 8 519 923 69. Vår kundtjänst finns här för att hjälpa dig.
VILLKOREN UPPDATERADES: 13 september 2024
Du kanske också behöver ...
-
Kontakta oss
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
-
Reparera
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess
-
Återvinning
Få mer information om Canons återvinningsprogram för kassetter
-
Canon-konto
Registrera din produkt och hantera ditt Canon-konto