Artikel

Så kan imagePRESS C170-serien hjälpa dig att imponera på kunderna utan det kostar skjortan

Så kan imagePRESS C170-serien hjälpa dig att imponera på kunderna utan det kostar skjortan

Canon Camera
Användningen av digitala medier fortsätter att öka dramatiskt över hela världen. En siffra som talar för denna tillväxt är den genomsnittliga ökningen på 13 % av budgeten för digital marknadsföring mellan 2019 och 20201. Dessutom finns det inget som tyder på att den här trenden kommer att sakta ned inom en överskådlig framtid.

På grund av en kombination av tekniska framsteg, förändringar i hur vi lever våra dagliga liv och det ökade distansarbetet för många av oss under 2020 läser, handlar och arbetar våra kunder nu online mer än de någonsin har gjort tidigare.

Bli inte en i mängden

Som företag är det lätt att se detta som ett klartecken för att investera mer av marknadsföringsbudgeten i de populära digitala kanalerna. Särskilt då budgetarna är snävare än någonsin och många företag har en mindre marknadsföringsbudget.

Men innan du drar den slutsatsen kan det vara värt att stanna upp och fundera. Om du bara göra likadant som alla andra går dina försäljningsmeddelanden ofta förlorade bland alla andra från dina olika konkurrenter.

En anledning till att anpassat tryckt material är så effektivt idag jämfört med digitalt material är att kunderna får mindre av det. Till skillnad från de hundratals e-postmeddelanden som svämmar över deras inkorgar får kunderna sannolikt bara en handfull tryckt material varje vecka.
Kvalitetskommunikation

Dags att välja en annan väg

I enlighet med det ordspråket ”När alla säger si, säg så”, är det troligt att du får bättre värde genom att gå över till tryckt material. Det är ett direkt, påtagligt och effektivt sätt för dig att engagera kunderna och göra ett bestående intryck hos dem.

Men för att behålla känslan av ett högre värde som kommer från denna sällsynthet är det viktigt att de material du producerar uppfattas som förstklassiga, annars riskerar de att hamna i papperskorgen lika snabbt som alla e-postmeddelanden. Forskning visar att kvaliteten på tryckt kommunikation, från materialtyp till design, har en avgörande inverkan på hur effektiv den är.

För att få inspiration och se vilken typ av engagemang som kan uppnås med tryckt material kan du ta en titt på några exempel som fått internationellt erkännande, Mercedes direktreklam i form av ett hologram2 och Ford Rangers flygblad ”Så gör du slut med din Ford Ranger”3. Båda dessa belyser begränsningarna hos endimensionell e-post jämfört med mycket mångsidig reklam i form av tryckt material.

Den kostnadseffektiva imagePRESS C170-serien

En av de viktigaste faktorerna som tidigare har begränsat investeringar i tryckt material är budgeten. Sänkta produktionskostnader var utan tvekan den främsta orsaken till att digitala medier valdes när det alternativet först dök upp på marknaden. Vi kan förstå att du kanske inte vill investera i lösningar för högkvalitativt tryckt material om du är beroende av dyra outsourcingpartner för produktion. Men nu finns det ett mycket bra sätt att lösa det här problemet.

Ditt företag kan spara pengar och producera kvalitetstillgångar internt genom att investera i imagePRESS C170-serien från Canon. Det här är en avancerad lösning som erbjuder de kontorsfunktioner du förväntar dig av en avancerad skrivare med extra efterbehandlingsalternativ. Den ger dig helt enkelt det bästa av två världar: En ekonomisk skrivare för vardagsbruk, men även en som ger dig högkvalitativa resultat som gör att du kan utöka dina möjligheter till professionellt tryckt material.

Kvaliteten är verkligen så bra att du kan använda imagePRESS C170-serien för att marknadsföra dina produkter och tjänster och imponera på kunderna utan att behöva anlita din vanliga externa leverantör för tryckproduktion.

Dessutom är sortimentet av produkter i imagePRESS C170-serien utformat för att erbjuda ett brett utbud av funktioner som uppfyller ditt företags individuella krav. Sortimentet är utformat för att ge enhetligt tryckt material med hög upplösning och levande färger, så att du kan uppnå de mest effektiva och engagerande resultaten. Vårt sortiment erbjuder den teknik du behöver för att skapa mångsidiga, lekfulla och spännande resultat som omfattar allt från affischer till anpassade förpackningar.

Viktiga funktioner hos imagePRESS C170

Tack vare varumärket FOGRA återges färgerna enhetligt i flera olika jobb under en längre tidsperiod och ett högkvalitativt slutresultat garanteras för alla dina projekt. Du får även oöverträffad mångsidighet. Skapa format som standardformatet A4 och A3, kuvert, material upp till 350 g/m² och långa ark upp till 1 300 mm. Få lika mycket flexibilitet när det gäller strukturer och välj mellan glättat, silke, vanligt och strukturerat material, variabla data och ett omfattande utbud av inbyggd professionell efterbehandling.

Om du vill veta mer om vad imagePRESS C170-serien från Canon kan göra för ditt företag kan du ta en titt på sortimentsbroschyren.

Relaterade produkter och tjänster

Utforska ytterligare

  • Teknik för en produktivare arbetsplats

    ARTIKEL

    Teknik för en mer produktiv arbetsplats

    Hur ökar tekniken produktiviteten på arbetsplatsen?

  • Den digitala transformationen av hybridarbetsplatsen med tryck

    ARTIKEL

    Den digitala transformationen av hybridarbetsplatsen med tryck

    Transformera tryck för att tillgodose dina behov på hybridarbetsplatsen.

  • Digital transformation

    ARTIKEL

    Digital transformation: så förändrar digital teknik verksamheten

    Använda digitala verktyg som en ny organisatorisk norm.

  • Agapanthus

    ARTIKEL

    Handbok för Canon imageRUNNER ADVANCE DX C5800

    Allt du behöver veta om den smarta multifunktionsskrivaren Canon imageRUNNER ADVANCE DX.

  • Funderar du på vilka produkter ditt företag behöver?