A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Professional Service Center

Varför vända sig till Canon Professional Service Center?

Canon Professional Service Center (PSC) ägs av Canon. Som tillverkare av Canon-produkter vill vi att våra kunder ska få bästa möjliga kundservice och support.

Canon PSC har välutbildade tekniker, de senaste verktygen och en toppmodern verkstad. Allt är förberett för att vi ska kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud av tjänster för hela Canons produktsortiment.

Reparera

Beroende på om du är företag eller konsument kan du boka en reparation av din produkt enligt följande:

Om du är ett företag:
  • Du måste ha ett aktivt företagskonto för att kunna skicka in en service- eller reparationsbegäran till Canon.
  • Du kan registrera dig för ett företagskonto eller logga in om du redan har ett företagskonto.
  • När du har loggat in på ditt företagskonto kan du påbörja din service- eller reparationsbegäran.

Om du är konsument:

Om din kommersiella garantiperiod från Canon har gått ut eller om felet inte omfattas av den, erbjuder vi ett antal avgiftsbelagda reparationsalternativ (antingen reparation till fast pris, reparationsgräns eller offert för tid och kostnad) beroende på produkten.

  • Reparation till fast pris: Du får ett fast pris innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad. I det fasta priset ingår kostnaden för alla nödvändiga reservdelar, arbete och returfrakt.
  • Reparationsgräns: Du kan ange en reparationsgräns (dvs. maximal reparationsavgift) innan du skickar produkten till en professionell Canon-serviceverkstad, men det finns ett minsta värde. Det fungerar som ditt godkännande för att vi ska kunna fortsätta med reparationen och ingen offert tillhandahålls. Om reparationen kan slutföras mot en avgift som är lägre än den angivna reparationsgränsen debiteras du endast det lägre beloppet. Tillhandahållandet av en reparationsgräns kan leda till snabbare reparationstid för dig och reparationen omfattas inte heller av en avvisningsavgift (gäller om du begär en offert för tid och kostnad)
  • Offert för tid och kostnad: Du kan begära en offert för tid och kostnad, där en teknisk diagnos utförs när produkten anländer till en professionell Canon-serviceverkstad. Därefter ger vi dig en offert som beskriver de förväntade kostnaderna för att reparera produkten. Du kan välja att acceptera eller avvisa offerten innan något reparationsarbete påbörjas. Om du avvisar vår offert kan en avvisningsavgift tillämpas för att täcka kostnaden för inspektionen.

Alla våra avgiftsbelagda reparationsalternativ omfattas av våra villkor för service och reparation.

Tjänster vi erbjuder

Produkter som omfattas

Canon Professional Service Center hanterar ett brett utbud av Canon-produkter, bland annat följande:

  • Kameror, objektiv och Speedlite-blixtar (EOS, IXUS, PowerShot)
  • Videokameror och objektiv (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA-/XF-/ME-serien)
  • Broadcast- objektiv
  • Pro-monitorer
  • Fjärrstyrd PTZ
  • Kikare
  • Projektorer
  • Skrivare för hem och foto (PIXMA, SELPHY, MAXIFY)
  • Affärsskrivare (i-SENSYS, imagePROGRAF)
  • Andra produkter (Zoemini, räknare, scanners osv.)

Observera att vi kanske inte erbjuder alla tjänster för vissa produkter, till exempel om det inte längre finns reservdelar till dem.

Kontaktuppgifter

Besöksadress: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Vägbeskrivning

Tel: +46 8 519 923 69

Mail: psc.service@canon.se

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Öppettider

Måndag till torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 15.00

Villkor för service och reparation

Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till ett Canon Professional Service Center.

Du kanske också behöver ...