Canon Professional Service Center

Coronavirus

Under de extraordinära omständigheter som vi har omkring oss är vår högsta prioritet att säkerställa våra kunders och anställdas hälsa vilket innebär att vi delvis arbetar på ett annat sätt. Vi gör allt vi kan för att förutse, förbereda och minska eventuella avbrott i vår verksamhet.

Med hänsyn till situationen arbetar Canon Professional Service Centers med begränsad personalstyrka och några arbetar hemifrån för att minska risken för smittspridning. Vi föredrar att ta emot reparationer som levereras med fraktbolag, men för att möta våra kunders behov är kundmottagningen på Canon Professional Service Center öppen för personlig leverans (enligt lokala myndigheters riktlinjer för social distansering). Våra reparationstider kan bli något längre och vi vet inte ännu när vi kan återgå till vår normala servicenivå.

Våra Service Partners befinner sig i samma situation och därför kan det vara bra att kontakta verkstaden innan du skickar in en produkt för reparation.

Även fraktbolagen påverkas av läget och därför ber vi dig överväga om reparationen är brådskande. Vi beklagar de besvär detta innebär för dig och tackar för din förståelse och ditt stöd i vårt fortsatta arbete med att hålla verksamheten igång på bästa möjliga sätt. Om du behöver hjälp, når du oss på telefon & mail precis som vanligt så tveka inte att kontakta oss. Vi meddelar dig så snart vi har ny information. 

Register your product

Reparation

Reparationer, reparationsformulär, FAQ och serviceverkstäder

Canon Professional Services

Produktservice och -reparation

Underhåll, uppgraderingar och reparationer.

European Warranty Homepage

Miljö

Hållbarhetsrapport, återvinning m.m.

Tjänster på Canon Professional Service Center

Vår Canon Professional Service Center erbjuder en mängd olika tjänster för din produkt, till exempel underhåll och uppgraderingar. Mer information finns på vår sida med tjänster.
Om du är redo att skicka in din produkt för någon av våra tjänster fyller du i formuläret och inkluderar det med din produkt.

D96P0007-2final

Canon Professional Service Center (reparationsfrågor) i Mölndal är Canons auktoriserade serviceverkstad för professionell fotoutrustning och konsumentprodukter. Vi utför reparationer, service och support för våra kunder och samarbetspartners i Norden och Baltikum. Oavsett ärende har vi alltid kunden i fokus.

Canon Professional Service Center (reparationsfrågor)

Besöksadress: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Vägbeskrivning

Tel: 031 720 34 80 

Mail: rcc.service@canon.se

Skicka paket till oss

Canon har olika adresser beroende på speditör och fraktsätt för att ditt paket ska levereras direkt till oss (REK kommer inte till oss utan hämtas, se nedan):

Postnord företagspaket, annan speditör och REK:
Canon Professional Service Center, Krokslätts Fabriker 16B, 431 37 Mölndal


Postpaket (MyPack, privatpersoner):
Canon Professional Service Center, Box 121, 431 22 Mölndal
(OBS! Skicka inte rekommenderade paket eller Postens värdepaket till denna adress)

OBS! REK och övriga paket som har hamnat på Postens utlämningsställe hämtar vi 1-2 gånger i veckan.


Öppettider:
Måndag till Torsdag  9-16:00 (Lunchstängt 12-13)
Fredag  9-15:00 (Lunchstängt 12-13)
 



Nationella helgdagar och klämdagar har vi stängt.

D96P9990

Generella frågor

Om du har frågor som inte hör ihop med en reparation, besök gärna vår websida för support


Aktuellt på Canon Professional Service Center

Inga kontantbetalningar kan tas emot från 1 januari 2018. Däremot går det förstås att betala med kort (Visa/MasterCard, ej American Express).
Från och med 1 mars 2018 kommer vi ej att ta emot skrivare utan bläckpatroner monterade. Om en skrivare kommer in till oss utan bläckpatroner kommer vi omgående skicka tillbaka den till avsändaren utan vidare åtgärd. Vi kan tyvärr inte påbörja en reparation om patroner saknas.