A close-up of a Canon EOS 7D body showing the sensor inside

Canon Professional Service Center

Varför vända sig till Canon Professional Service Center?

Canon Professional Service Center (PSC) ägs av Canon. Som tillverkare av Canon-produkter vill vi att våra kunder ska få bästa möjliga kundservice och support.

Canon PSC har välutbildade tekniker, de senaste verktygen och en toppmodern verkstad. Allt är förberett för att vi ska kunna erbjuda våra kunder ett brett utbud av tjänster för hela Canons produktsortiment.

Reparera

Se vår reparationsprocess om du behöver hjälp med reparation.

Om garantin för din Canon-produkt har gått ut eller om felet inte omfattas av den, erbjuder vi ett antal betalbara reparationsalternativ (antingen reparation till fast pris, maxpris eller kostnadsförslag) beroende på produkten.

  • Fast pris: För utvalda Canon-produkter erbjuder vi reparation till fast pris för fel som orsakats av normalt slitage. I det fasta priset ingår kostnaden för alla nödvändiga reservdelar, arbete och returfrakt.
  • Maxpris: Ange ett maxpris för reparationen som du tycker är rimligt att betala när du skickar in produkten till Canon Professional Service Center. Därmed godkänner du att vi reparerar produkten så länge kostnaden för reparationen inte överstiger ditt maxpris. Blir reparationen billigare än ditt maxpris, betalar du den faktiska kostnaden. Om reparationskostnaden istället överstiger ditt maxpris, skickar vi ett kostnadsförslag till dig innan vi går vidare med reparationen. Genom att välja ett maxpris från början, går reparationen betydligt snabbare och det blir heller ingen kostnad om reparationen avböjs (gäller vid kostnadsförslag).
  • Kostnadsförslag: Vi undersöker din produkt utifrån din felbeskrivning och ger dig en offert för reparationen. Du kan välja att acceptera eller avböja kostnadsförslaget innan reparationsarbetet påbörjas. Om du tackar nej till kostnadsförslaget debiteras en avgift för att täcka kostnaden för undersökningen.

Alla betalbara reparationsalternativ omfattas av våra villkor för service och reparation.

Tjänster vi erbjuder

Produkter som omfattas

Canon Professional Service Center hanterar ett brett utbud av Canon-produkter, bland annat följande:

  • Kameror, objektiv och Speedlite-blixtar (EOS, IXUS, PowerShot)
  • Videokameror och objektiv (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA-/XF-/ME-serien)
  • Broadcast- objektiv
  • Pro-skärmar
  • Fjärrstyrd PTZ
  • Kikare
  • Projektorer
  • Skrivare för hem och foto (PIXMA, SELPHY, MAXIFY)
  • Affärsskrivare (i-SENSYS, imagePROGRAF)
  • Andra produkter (Zoemini, räknare, laserpekare osv.)

Observera att vi kanske inte erbjuder alla tjänster för vissa produkter, till exempel om det inte längre finns reservdelar till dem.

Kontaktuppgifter

Besöksadress: Krokslätts Fabriker 16, 431 37 Mölndal – Vägbeskrivning

Tel: 031 720 34 80 

Mail: rcc.service@canon.se

Skicka paket till oss

Canon har olika adresser beroende på speditör och fraktsätt för att ditt paket ska levereras direkt till oss (REK kommer inte till oss utan hämtas, se nedan):

Postnord företagspaket, annan speditör och REK:
Canon Professional Service Center, Krokslätts Fabriker 16B, 431 37 Mölndal


Postpaket (MyPack, privatpersoner):
Canon Professional Service Center, Box 121, 431 22 Mölndal
(OBS! Skicka inte rekommenderade paket eller Postens värdepaket till denna adress)

OBS! REK och övriga paket som kommer till PostNords utlämningsställe hämtar vi 1-2 gånger i veckan.

Canon Professional Services
Canon Professional Services

Öppettider

Måndag till torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 15.00

Villkor för service och reparation

Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till ett Canon Professional Service Center.

COVID-19-information för våra kunder

På grund av covid-19-pandemin anpassar vi ständigt våra arbetssätt för att skydda våra anställdas, kunders och partners hälsa.

Vi strävar efter att se till att service- och reparationsförfrågningar slutförs som vanligt. Våra professionella Canon-serviceverkstäder och auktoriserade Canon-servicepartners håller öppet och vi vidtar alla försiktighetsåtgärder för att säkerställa din och vårt teams säkerhet. Vi följer fortlöpande de riktlinjer och rekommendationer som myndigheter och Världshälsoorganisationen tillhandahåller.

Vi vill tacka dig, våra anställda och partners för ert fortsatta stöd.

Besök gärna denna sida fortlöpande för att få mer information. Om du behöver hjälp förblir vår supporttjänst via telefon och e-post aktiv, så kontakta oss gärna.

Du kanske också behöver ...