Behåll kunder
Genom att skapa bättre och mer anpassad kommunikation
Öka försäljningen genom att prata med kunderna på ett effektivare sätt.
Dagens konsumenter förväntar sig att företag kan ge dem den information de vill ha när de vill ha den, levererad till valfri enhet.
Genom att skapa bättre och mer anpassad kommunikation
Genom mer konsekvent leverans via alla kommunikationskanaler
Genom att låta företag skapa kundinnehåll istället för IT
Genom att integrera data från äldre system
Kundhantering och kommunikationer: ett nytt förhållningssätt
Alan Watson
Relationship Manager, Aegon UK
Det internationella försäkringsbolaget Aegon ville förbättra sitt sätt att kommunicera med sina 2 miljoner kunder i Storbritannien. Företaget ville minska kostnaderna genom outsourcing och samtidigt förbättra datasäkerhet och granskningsmöjligheter samt förbereda för övergången från utskrift till digitalt.
Vi hjälpte Aegon utveckla ett toppmodernt bearbetningssystem för inkommande och utgående post med automatiserade dokumentarbetsflöden och elektronisk lagring. Det här smidiga dokumenthanteringssystemet inhystes i en ny, ändamålsenlig anläggning, som hanteras av Canon.
Vår outsourcade kundkommunikationslösning ledde till 50 % snabbare postbearbetning och totalt 25 % lägre kostnad. Lösningen hjälpte Aegon att gå från utskrift till digitalt och har även förbättrat utdata och datakontroll samt gjort så att företaget kan uppnå regelefterlevnad.
Post på papper eller digitalt
Från flera källor
Anpassad med dokumentdata
Baserat på anpassade dokumentmallar
Leveranssystem via flera kanaler
För enkel hämtning och granskning
Arbeta snabbare, minska kostnaderna och ge ännu bättre kundservice genom att bearbeta post mer effektivt
Stärk datasäkerheten och se till att dokument hamnar på rätt plats vid rätt tidpunkt
Öka effektiviteten och minska antalet misstag genom att automatisera användnings- och registreringsprocessen för kunder