3 Year Warranty Logo

Tryggt med Canons kampanj med 3 års garanti

Köp någon av våra utvalda skrivare eller scannrar i serierna MAXIFY, i-SENSYS, imageRUNNER eller imageFORMULA mellan den 1 mars 2016 och 31 december 2018, så gör du ett ännu tryggare köp genom vår kampanj med 3 års garanti.

Gör ditt anspråk nu >

Giltiga produkter

Vanliga frågor

Hur vet jag om mitt anspråk fördröjs på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för en Canon kampanj får du via e-post en bekräftelse på din anmälan. I meddelandet finns både ditt referensnummer och dina personliga inloggningsuppgifter till en webbplats där du kan kontrollera status för ditt anspråk. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.

Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.

Jag har beställt en produkt från Canon inom det datumintervall som anges för kampanjen, men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän de aktuella kampanjdatumen har passerat – kan jag ändå utnyttja den här kampanjen?

Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, så du kan skicka in dina dokument.

Jag kände inte till den här kampanjen och köpte en produkt några veckor före/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna en kampanjgåva för mitt köp?

Så synd att detta hände, men du kan bara ansöka om kampanjen om produkten köpts inom de datum som anges i villkoren.

Vilka transaktioner/produkter ingår inte i den här kampanjen?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1. Produkter som inte ingår i kampanjen HÄR visas en fullständig lista över kampanjprodukterna
2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3. Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).

Vad menar ni med "betalningsalternativ" på anspråksformuläret online?

Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.

Var finns produktens serienummer?

För att hitta serienumret kan du ÖPPNA LÄNKEN Här hittar du serienumret HÄR så kan du se var det finns för dina produkter. Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Detta är INTE produktens serienummer. Du behöver skicka in produktens serienummer för att ditt anspråk ska vara giltigt. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.

faqs barcode

Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

Observera att inloggningen är skiftlägeskänslig, så se till att du skriver den exakt (med versaler/gemener).

För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig flera gånger och det går inte
– Jag får ett "ej godkänd"-meddelande
– Jag har försökt skicka in blanketten igen, men det fungerar inte.
I de FLESTA fall beror det på själva enheten som du försöker öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.

Vad gör jag om jag inte kan registrera mitt anspråk online?

Om du inte kan använda onlineregistreringen och onlineformuläret kontaktar du Canons kundtjänst +46 (0)8 519 923 69 för att beställa pappersvarianten av registreringsformuläret.

Vilka återförsäljare deltar i kampanjen? Var kan jag köpa kampanjprodukter?

Hitta din lokala butik via länken: http://www.canon.se/where_to_buy/for_work/.

Vilka olika nivåer har garantitjänsterna?

Returnera till tillverkare:
Om produkten uppvisar ett tillverkningsfel under garantitiden, ska den lämnas in till en Canon-auktoriserad verkstad där den repareras utan kostnad av Canon-auktoriserade tekniker. Produkten returneras till dig när reparationen är slutförd.


På plats:
Om en berättigad produkt utvecklar ett tillverkningsfel under garantiperioden erbjuds garantitjänsten på-platsen-service på något av följande sätt:

  • Reparation på plats (via tekniker)
  • Utbyte på plats (via bud)

Om du vill ha mer information om de olika garantitjänsterna eller om du vill läsa de fullständiga garantivillkoren kan du klicka här.

Hur gör jag anspråk på garantitjänster via kampanjen?

När ditt anspråk har validerats, och du behöver utökade och/eller uppgraderade garantitjänster som tillhandahålls via den här kampanjen, kan du kontakta din lokala Canon Support Helpdesk. Var beredd att:


a.    Uppge enhetens/skrivarens fullständiga modellnamn och serienummer*;
b.    Bekräfta vilket operativsystem som är installerat på datorn – om tillämpligt ;
c.    Bekräfta dina kontaktuppgifter, enhetens/skrivarens adress och din e-postadress;
d.    Tillhandahålla ett inköpsbevis och aktiverad kampanjgaranti, enligt den e-postbekräftelse som skickades till dig efter garantiregistreringen online;
e.    Uppge en tydlig beskrivning av felet och utföra felsökning om du ombeds göra det;
f. Uppfylla alla rimliga instruktioner från Helpdesk så att du kan få garantiservice.

* Om du vill ha hjälp med att hitta serienumret klicka här.

  • Canon
  • ...
  • Office Printers Scanners Promotion