Hero
alt text goes here

3 ÅRS GARANTI*

Tryggt med Canons garantierbjudande med 3 års garanti

*Gäller för de kvalificerade produkter som anges nedan

* Villkor gäller

Registrera din 3 års garanti

Köp någon av våra utvalda skrivare eller scannrar i serierna MAXIFY, i-SENSYS, imageRUNNER eller imageFORMULA så gör du ett ännu tryggare köp genom vårt erbjudande med 3 års garanti.

GÖR DITT ANSPRÅK NU

* Villkor gäller

Giltiga produkter

Köp någon av våra utvalda skrivare eller scannrar i serierna MAXIFY, i-SENSYS, imageRUNNER eller imageFORMULA så gör du ett ännu tryggare köp genom vårt erbjudande med 3 års garanti.

MAXIFY

i-SENSYS

imageFORMULA

imageRUNNER

Vanliga frågor

Hur vet jag om mitt anspråk fördröjs på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

När du har registrerat dig online för ett garantierbjudande från Canon får du via e-post en bekräftelse på din anmälan. I meddelandet finns både ditt referensnummer och dina personliga inloggningsuppgifter till en webbplats där du kan kontrollera status för ditt anspråk. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.

Vilka format kan användas för att överföra dokument som en del av registreringsprocessen och finns det några storleksbegränsningar?

Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.

Vilka transaktioner/produkter ingår inte i det här garantierbjudandet?

Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1. Produkter som inte ingår i kampanjen. Se en fullständig lista över kvalificerade produkter HÄR
2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsområde
3. Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).

Vad menar ni med "betalningsalternativ" på anspråksformuläret online?

Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.

Var finns produktens serienummer?

För att hitta serienumret kan du öppna länken ”Här hittar du serienumret” HÄR så kan du se var det finns för dina produkter. Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide HÄR för att få hjälp med att hitta serienumret.

Varför kan jag inte logga in på webbplatsen med min spårningskod?

Observera att inloggningen är skiftlägeskänslig, så se till att du skriver den exakt (med versaler/gemener).

För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig flera gånger och det går inte
– Jag får ett "ej godkänd"-meddelande
– Jag har försökt skicka in blanketten igen, men det fungerar inte.
I de FLESTA fall beror det på själva enheten som du försöker öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.

Vad gör jag om jag inte kan registrera mitt anspråk online?

Om du inte kan använda onlineregistreringen och onlineformuläret kontaktar du Canons kundtjänst +46 (0)8 519 923 69 för att beställa pappersvarianten av registreringsformuläret.

Vilka olika nivåer har garantitjänsterna?

Returnera till tillverkare:
Om produkten uppvisar ett tillverkningsfel under garantitiden, ska den lämnas in till en Canon-auktoriserad verkstad där den repareras utan kostnad av Canon-auktoriserade tekniker. Produkten returneras till dig när reparationen är slutförd.


På plats:
Om en berättigad produkt utvecklar ett tillverkningsfel under garantiperioden erbjuds garantitjänsten på-platsen-service på något av följande sätt:

  • Reparation på plats (via tekniker)
  • Utbyte på plats (via bud)

Om du vill ha mer information om de olika garantitjänsterna eller om du vill läsa de fullständiga garantivillkoren kan du klicka här.

Hur gör jag anspråk på garantitjänster via kampanjen?

När ditt anspråk har validerats, och du behöver utökade eller uppgraderade garantitjänster som tillhandahålls via det här erbjudandet, kan du kontakta din lokala Canon Support Helpdesk. Var beredd att:


a. Uppge enhetens/skrivarens fullständiga modellnamn och serienummer*;
b. Bekräfta vilket operativsystem som är installerat på datorn – om tillämpligt ;
c. Bekräfta dina kontaktuppgifter, enhetens/skrivarens adress och din e-postadress;
d. Tillhandahålla ett inköpsbevis och aktiverat garantierbjudande, enligt den e-postbekräftelse som skickades till dig efter garantiregistreringen online;
e. Uppge en tydlig beskrivning av felet och utföra felsökning om du ombeds göra det;
f. Uppfylla alla rimliga instruktioner från Helpdesk så att du kan få garantiservice.

* Om du vill ha hjälp med att hitta serienumret klicka här.


Registrera din 3 års garanti

Köp någon av våra utvalda skrivare eller scannrar i serierna MAXIFY, i-SENSYS, imageRUNNER eller imageFORMULA så gör du ett ännu tryggare köp genom vårt erbjudande med 3 års garanti.

GÖR DITT ANSPRÅK NU

* Villkor gäller

  • Canon
  • Office Printers Scanners Promotion