”Jag samarbetar alltid med andra influencers”, säger fotbollsfreestylaren Ewan Baggott, även kallad EABskills. ”Det finns ett trevligt litet nätverk inom fotbollsfreestyling där vi hjälper varandra. Samarbete leder till livslånga vänskaper.”
Sociala medier har förvandlat oss alla till innehållsskapare, så hur höjer du nivån på dina videoklipp och inlägg för att se till att de skiljer sig från mängden? Canons Crew Create-kampanj sammanförde fyra konstnärer i Storbritannien, som alla använder en rad olika kameror och objektiv från Canon för att skapa inlägg och filmer på sociala medier, för att visa vad som är möjligt – oavsett budget eller kunskaper och färdigheter.
Fotbollsfreestylaren Ewan Baggott, även kallad EABskills, har varit en entusiastisk fotograf sedan barnsben och använder Canon EOS R6 för att filma trick för sina 107 000 följare på Instagram. ”Jag var besatt av fotografering när jag var yngre”, säger han. ”För det jag gör är det avgörande att ha bästa möjliga bildkvalitet.”
Musikern och producenten Jack Garratt, som vunnit Brit Awards, använder en Canon EOS RP för att dokumentera sin kreativa process och dela med sig av bilder av livet på resande fot med sina 90 900 följare på Instagram. ”Jag älskar att fotografera”, säger han. ”När jag är ute och reser har jag alltid en kamera med mig.”
Dansaren Nifè har över 1,5 miljoner följare på TikTok. Hon använder en Canon EOS M50 Mark II för att visa sina dansutmaningar och lektioner. ”Den är lätt, enkel att använda och den ryms i väskan”, säger hon.
Gatukonstnären Fat Cap Sprays vill hålla en låg profil, så han spelar in korta filmer, något som har gett honom fler än 72 miljoner TikTok-likes, med en Canon PowerShot G7 X Mark III. ”Den är verkligen kompakt och lätt, vilket är perfekt eftersom jag håller i en sprayburk i min andra hand”, säger han.
Här träffar vi de fyra konstnärerna, tar reda på lite mer om deras kreativa process och upptäcker vad de har lärt sig från att samarbeta med en kortfilm som visar deras färdigheter.
Läs mer: