Canon lanserar ett förstklassigt 4k broadcast-objektiv – UJ27x6.5B IESD

Canon, marknadsledare inom digital bild, presenterar UJ27x6.5B IESD, ett 2/3” objektiv för broadcast-produktion som kräver mycket hög upplösning och kontrast i 4k HDR-arbetsflöden. Med en upplösning som överstiger 4k och 27x optisk zoom blir objektivet ett nödvändigt verktyg i många olika professionella broadcast-miljöer. Det nya objektivet ingår nu tillsammans med UJ86x9.3B i Canons 4K-objektivsortiment och överbryggar klyftan för optisk zoom mellan ENG-, studio- och broadcast 4k HDR-objektiv.

UJ27x6.5B IESD_Slant.jpg

UJ27x6.5B IESD

4k och därutöver, med överlägsen kvalitet
Canons långa erfarenhet inom optisk design innebär att UJ27x6.5B IESD kan leverera exceptionella prestanda, som till och med överstiger 4k-upplösning. Hög kontrast och hög upplösning bibehålls från bildens mitt ut till kanterna och är konsekvent i alla våglängder för B-, G- och R-kanalerna liksom för breda frekvensband från HDTV till 4k, och därutöver.

Fluorit och UD-glas används tillsammans med Canons specialbeläggningar och antireflextekniker och ger enastående kontroll över ljusslöjor och reflexer – perfekt till exempel vid inspelningar av utomhussporter.

Fantastiskt zoomintervall, stor flexibilitet
Alla som jobbar med broadcast-produktion, i studio eller utomhus, behöver ett objektiv som klarar många olika scener på ett bekvämt sätt. UJ27x6.5B IESD bygger på feedback från producenter och kameramän världen över och har en 27x optisk zoom, perfekt för att filma sporter där det krävs en blandning av närbilder bland publiken och långa panoreringar av själva händelserna. Objektivet kan snabbt ändra fokus utan att tappa betraktningsvinklar och tack vare Canons tekniska framsteg med internt fokussystem så hålls förändringen av bildvinkeln (s.k. breathing) till ett absolut minimum. Objektivet har en imponerande brännvidd på 6,5-180 mm och en inbyggd 2x extender fördubblar styrkan vid telefoto, men behåller ändå exceptionell upplösning som överstiger 4k.

Elegant design och enkel hantering
Med ny design och enkel hantering är UJ27x6.5B IESD Canons hittills elegantaste och intuitiva 2/3"-objektiv. Och med den 20-poliga kontakten kan objektivet enkelt integreras i befintliga miljöer.

UJ27x6.5B IESD – viktiga egenskaper:

• Förstklassigt 4k optiskt kvalitetsobjektiv för avancerad broadcast-produktion
  • UD-glas och fluoritlinser reducerar distorsion
  • Hög kontrast, få ljusslöjor, ett objektiv perfekt för HDR-bilder
  • Minskad bildvinkelförändring tack vare CAFS-teknik
  • Förbättrad design för bekväm hantering
Läs nästa

Canon uppmärksammas med den internationellt välkända designutmärkelsen iF Design Award för 24:e året i rad

2018-02-14 – Canon meddelar att iF International Forum Design GmbH har tilldelat Canon den prestigefyllda utmärkelsen 2018 iF Design Award för sex produkter.